Křesťanství je...

Vlastík Fürst

Víra v době ateismu?

"Křesťanská víra je jen taková berlička, kterou silný člověk nepotřebuje. Je dobrá jen pro slabochy, pro lidi s nižším IQ, kteří se o sebe nejsou schopni postarat a potřebuji někoho, kdo by jim organizoval život!"

31.10.2011 v 10:16 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 1710 | Diskuse

Vlastík Fürst

Má dnes ještě církev co nabídnout?

"Církev je relikvie, která má dnes už jen historickou hodnotu. Přežila se, do moderní doby nepatří. Nejlepší by bylo ji zrušit, aby neohlupovala lidi!" Takový názor je možné slyšet stále častěji. Je to pravda?

21.10.2011 v 10:21 | Karma článku: 26.73 | Přečteno: 1513 | Diskuse

Vlastík Fürst

Věří ekologové na evoluci?

Čas od času slyším hořekování ekologů nad tím, že jsme zase vyhubili další živočišný druh nebo rostlinku a jak naše auta nebo atomové elektrárny jednou život na naší planetě vyhubí docela...

25.7.2011 v 10:32 | Karma článku: 25.87 | Přečteno: 1462 | Diskuse

Vlastík Fürst

Neohlížej se

Jsou chvíle, kdy je dobré se neohlížet. Já to poprvé zažil, když jsem jako kluk lezl s mým bráškou na skálu. Během těch pár metrů, které jsem musel překonat, mi to říkal snad stokrát. Věděl totiž, jakou mám hrůzu z výšek.

10.6.2011 v 21:08 | Karma článku: 21.86 | Přečteno: 1264 | Diskuse

Vlastík Fürst

Boží mlýny melou pomalu, ale jistě

V diskuzi pod článkem Skončíš v pekle jsem slíbil, že dnes napíšu svůj pohled na otázku Božího soudu nad těmi, kdo se vědomě postaví do koalice zla. Bude nějaký soud? Bude Bůh trestat ty, kdo měli zálibu v páchání zla?

3.6.2011 v 21:21 | Karma článku: 25.96 | Přečteno: 4821 | Diskuse

Vlastík Fürst

Skončíš v pekle

Čas od času se tu na blogu setkávám s myšlenkou "křesťanského pekla". Proto si myslím, že je na místě otázka: "Opravdu bude Bůh trestat své odpůrce věčným trápením v pekelném ohni?"

27.5.2011 v 21:11 | Karma článku: 25.75 | Přečteno: 2562 | Diskuse

Vlastík Fürst

Zítra ti odpustím

Dnes ráno jsem si vzpomněl na příběh, který mi jako klukovi vyprávěl můj táta. Pohádali jsme se tehdy s mým bratrem, který mi dost ublížil. Když si to uvědomil, přišel za mnou a prosil mne, abych mu odpustil. Řekl jsem mu: "Dnes ne, odpustím ti zítra."

20.5.2011 v 10:11 | Karma článku: 29.59 | Přečteno: 1477 | Diskuse

Vlastík Fürst

Návrat Krále a konec světa

Konec světa je téma, které se opakovaně vrací. Vy starší si možná vzpomenete na tzv. Římský klub, který v 70.letech minulého století na základě vlastních vědeckých výzkumů upozorňoval, že lidstvo sotva přežije rok 2010, protože vyčerpáme mnohé základní zdroje...

13.5.2011 v 21:11 | Karma článku: 24.60 | Přečteno: 1809 | Diskuse

Vlastík Fürst

"Nenávidím tě!"

Toto větu uslyšíte nejčastěji v telenovelách. Skoro tak často, jako zasněné "Já ho miluji!" Já tato slova poprvé slyšel ještě jako kluk, když jsem v šesti letech na šachovém turnaji porazil o tři roky staršího kluka, který díky tomu spadl z prvního místa až na třetí... Pak se rozbrečel.

27.4.2011 v 17:17 | Karma článku: 30.50 | Přečteno: 2633 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velikonoční úvaha nad postýlkou

Byla to jedna z prvních letních horkých nocí roku 1987. Stál jsem nad postýlkou syna, který měl vysokou teplotu a silnou rýmu. Občas se mi zdálo, že nemůže dýchat. Přemýšlel jsem, jak mu pomoci, jenže nic kloudného mne nenapadalo. Tak jsem stál, hladil ho a v duchu se modlil.

24.4.2011 v 16:35 | Karma článku: 23.45 | Přečteno: 2020 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velikonoční: O svobodě

Vzpomenete si ještě na listopad 1989, jak jsme zvonili klíči a snili o svobodné společnosti? Ti, co se tehdy narodili, jsou už dnes dospělí a možná i oni mají své sny o svobodě...

22.4.2011 v 21:17 | Karma článku: 24.32 | Přečteno: 1874 | Diskuse

Vlastík Fürst

"Proč vlastně věříš v Boha?"

Tuto otázku jsem dostal už mnohokrát. Protože jsem svou víru nikdy netajil, snažil jsem se vždy odpovědět. Někdy jsem byl pochopen, někdy ne, což je celkem pochopitelné, protože víra je "nepřenositelná".

15.4.2011 v 20:11 | Karma článku: 23.73 | Přečteno: 1826 | Diskuse

Vlastík Fürst

Bárta, Vondra, Gross a Desatero

"Je to špína," slyšel jsem dva důchodce, jak hodnotili současnou aféru okolo exministra pana Bárty. Pak vzpomínali, jaké to bylo v době, kdy vládla jejich strana: "To by se tehdy stát nemohlo..."

8.4.2011 v 20:11 | Karma článku: 30.49 | Přečteno: 2452 | Diskuse

Vlastík Fürst

Když Bůh vyslýchá po svém

Jednou v tramvaji povídal malý klučina: "Mami, tys mi říkala, že když se budu modlit, že mi Bůh splní má přání. Já už se tři dny modlím a prosím Boha o nové kolo a pořád nic..."

1.4.2011 v 20:11 | Karma článku: 26.08 | Přečteno: 2021 | Diskuse

Vlastík Fürst

Proč je Bible takový krvák?

Tuto otázku jsem už dostal mnohokrát. Poprvé ve škole od učitele občanské nauky. Později od spolužáků na střední škole a mnohokrát i na vojně. Přiznávám bez mučení, že tuhle otázku nemám rád a dlouho jsem nevěděl, jak na ni odpovídat.

25.3.2011 v 21:11 | Karma článku: 26.58 | Přečteno: 2156 | Diskuse

Vlastík Fürst

Opravdu se dá pravda odhlasovat?

"Tak vy si myslíte, že pravda se dá odhlasovat? Že právo je to, co se vám právě hodí? Jednáte, jako by už nad vás nebylo, namísto váhy užíváte pěst..." To jsou slova jedné písně.

24.3.2011 v 8:50 | Karma článku: 24.49 | Přečteno: 1247 | Diskuse

Vlastík Fürst

Mají modlitby za Japonsko nějaký smysl?

Dnes ráno jsem se zde na blogu dověděl, že na Facebooku prý vznikla skupina Pray for Japan, ke které se může přidat každý, kdo se chce připojit k modlitbám za Japonsko, sužované přírodními katastrofami.

14.3.2011 v 21:12 | Karma článku: 26.74 | Přečteno: 2611 | Diskuse

Vlastík Fürst

Začala v Japonsku biblická apokalypsa?

Při sledování zpráv, které přicházejí z Japonska, se lidem, kteří znají biblická proroctví, vybavují předpovědi konce světa. A tak je možná na místě si položit otázku, uvedenou v nadpisu.

14.3.2011 v 11:00 | Karma článku: 32.61 | Přečteno: 3159 | Diskuse

Vlastík Fürst

Ten starej židák

Dnes ráno se mi vybavila hodně stará vzpomínka na staříka, kterého jsem potkal na místě, které dřív bývalo židovským hřbitovem. Objevil jsem ho náhodou, když jsem jel na kole z tehdejšího Gottwaldova k babičce, která bydlela ve Lhotě, kousek za Vyškovem.

11.3.2011 v 20:11 | Karma článku: 32.51 | Přečteno: 2638 | Diskuse

Vlastík Fürst

Zachrání nás prezervativ ?

"Těsně před zahájením nejslavnějšího karnevalového reje, který se každoročně pořádá v brazilském Riu de Janeiro, oznámilo místní ministerstvo zdravotnictví, že v ulicích rozdá 89 milionů kondomů."

4.3.2011 v 18:50 | Karma článku: 40.37 | Přečteno: 9518 | Diskuse