Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Tulení hormon

Nedávno jsem tu psal o Čarokrásce, která čas od času trpí, jak sama říká, "tulící diagnózou". Tahle "tulící diagnóza" je pocit nedostatku lidského zájmu, vznikající důsledkem absence lidského tepla a dotyku, po kterém každý z nás touží.

4.7.2014 v 15:15 | Karma: 33,80 | Přečteno: 1999x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Stačí prosté gesto

Nedávno jsem se vracel večer domů. Na křižovatce mi svítila zelená šipka a tak jsem začal odbočovat. Vtom mi do cesty vletěl mladý kluk, kterého červená pro chodce evidentně nezajímala. Zatroubil jsem na něho, protože jsem měl obavy, že nedobrzdím. Zvedl prostředníček a šel dál...

13.6.2014 v 15:15 | Karma: 33,60 | Přečteno: 1195x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Odvážnému štěstí přeje

"Manželství po třiceti letech je o ničem", prohlásila nedávno jedna známá. Přiznám se, že jsem o jejích slovech musel přemýšlet. Dneska máme s mojí milou výročí svatby a nemohu říci, že by náš vztah byl dnes o ničem. Spíš naopak.

8.5.2014 v 15:15 | Karma: 32,09 | Přečteno: 1164x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Tulící diagnóza

"Dneska mám tulící diagnózu", prohlásila nedávno Silvie, které kamarádi říkají Čarokráska. Za jejími slovy ale nehledejme erotiku nebo sexuální harašení. Je to jen vyjádření touhy, která občas zasáhne každého z nás.

12.3.2014 v 15:15 | Karma: 42,23 | Přečteno: 4528x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Miliónová žena

Vždy, když s manželkou odjíždíme od mých rodičů, mi táta klade na srdce: "Jeď opatrně. Nezapomeň, že vezeš poklad!" Zpočátku jsem se nad tím přirovnáním jen usmál. Později jsem stále více poznával, jak velkou má táta pravdu.

5.3.2014 v 15:15 | Karma: 35,91 | Přečteno: 1952x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Pátek třináctýho

Dopoledne jsem se doma pustil do vysávání, což je jedna z mála činností, kterou se snažím manželce ulehčit její starost o úklid našeho domova. Většinou jsem hotový během čtvrt hodinky, jenže dnes mi po chvíli praskla ohebná hadice, takže jsem práci nedokončil.

13.12.2013 v 15:15 | Karma: 29,64 | Přečteno: 840x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Z chlastu se neblbne

Jardu znám necelé dva roky. Je bezdomovec a přespává tam, kam ho jeho chatrné a pitím zmožené nohy donesou. Ještě vloni, když jsem se s ním zastavil na kus řeči, mi povyprávěl svůj životní příběh. Dnes už to nedokáže.

28.11.2013 v 15:15 | Karma: 33,41 | Přečteno: 2112x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

WC je dočasně mimo provoz

Možná jste se už s podobnou cedulkou na dveřích WC setkali. Většinou ji tam najdeme v ten nejméně vhodný okamžik. Často ve chvíli, kdy máme pocit, že už to nevydržíme ani pár vteřin.

9.10.2013 v 15:15 | Karma: 38,92 | Přečteno: 4821x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Bezdomovec. Zítra to můžeš být ty!

Druhý rok mám díky dobrovolnictví v o.s. ADRA možnost poznávat život lidí, kteří se dostali na okraj společnosti. Do našeho sociálního šatníku jich chodí necelá stovka, tedy asi polovina z těch, kteří takto přežívají ve Frýdku-Místku.

27.9.2013 v 15:21 | Karma: 42,30 | Přečteno: 5879x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Kamarád ateista

"Mohl bys v úterý zajít na chvíli do hospice navštívit jednoho klienta?" S touhle prosbou se na mne v pondělí odpoledne obrátila kamarádku, která dělá ve svém volném čase dobrovolníka Adry. Druhý den jsem měl program už plný a tak jsem mohl slíbil jen hodinu mezi pátou a šestou odpoledne.

20.9.2013 v 15:21 | Karma: 30,86 | Přečteno: 1518x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Recept na dlouhý život ?

Kdo by si nepřál dlouhý a šťastný život? Já ano. Proto jsem pozorně naslouchal, když mi kamarádka vyprávěla o svém dědečkovi, který má devadesát pět let. Při tom jsem přemýšlel, v čem asi tkví tajemství dlouhověkosti.

11.9.2013 v 15:21 | Karma: 26,77 | Přečteno: 887x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Hroutí se mi svět

Nedávno jsem potkal kamarádku, se kterou jsme se nějaký čas neviděli: "Tak co, jak se máš?" Její odpověď mne zarazila: "Hroutí se mi svět. Přišla jsem o práci, zůstala sama, a tak přemýšlím, jestli má život ještě nějaký smysl!"

4.7.2013 v 15:16 | Karma: 31,05 | Přečteno: 1674x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Voňavý bezdomovec

Jak se cítíte, když potkáte bezdomovce? Je to pro vás "bezďák" nebo člověk bez domova? Je to vůbec ještě člověk? Nebo jen vhodný cíl zbabělců, kteří jsou silní jen v přesile party?

1.7.2013 v 15:13 | Karma: 28,80 | Přečteno: 1719x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Já si šnečka nezasloužím

"Já si šnečka nezasloužím!" Tahle slova jsem včera večer uslyšel od mladé vozíčkářky. Potkali jsme se na "Sweetsen fest 013" u nás ve Frýdku. Přijela si poslechnout muziku.

29.6.2013 v 20:10 | Karma: 22,27 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Desetníček za fazolku

Blížící se prázdniny jsou ideální čas na to, aby babičky a dědové vychovávaly i rozmazlovaly svá vnoučata. Jako kluk jsem se na chvíle u babičky a dědy těšil.

17.6.2013 v 15:11 | Karma: 24,14 | Přečteno: 599x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Nejdřív šok, pak smích

Možná jste to v dětství také zažili. Babička chodila nervózně po celém bytě a něco hledala. "Co hledáš babi?" zeptal jsem se jí. "Brýle, synku, brýle!" odpověděla. "Ale babi", říkal jsem jí, "vždyť je máš na očích!"

29.5.2013 v 14:45 | Karma: 27,02 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Já mám půlnoc pořád

Včera jsme slavili tchánovy 89. narozeniny. Sešla se skoro celá rodina a tak jsme pojídali různé dobroty a čas příjemně ubíhal při vyprávění příhod z minulosti...

13.5.2013 v 15:11 | Karma: 25,18 | Přečteno: 699x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Poslem dobrých zpráv

Prvomájové ráno bylo deštivé a pak padla mlha. Náš plán projít se na Lysou horu byl ohrožen. Chvíli jsme váhali, ale nakonec jsme přece jen vyrazili. Říkal jsem si: "Třeba se cestou vyjasní."

1.5.2013 v 16:25 | Karma: 22,81 | Přečteno: 597x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Miláčku, dobrou noc.

To ráno ještě rodiče vstávali spolu. Máma tátovi nachystala snídani a pak mu připomenula léky. Otočila se, aby ještě přinesla trochu bílé kávy. V tom okamžiku uslyšela divný zvuk. Ohlédla se a uviděla padající postavu mizející za stolem.

22.2.2013 v 17:25 | Karma: 32,81 | Přečteno: 1378x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Nemají andělíčci v nebi strach ?

Po dlouhé době jsme tehdy byli na Silvestra u manželčiných rodičů. Naši kluci byli ještě ve věku, kdy je bavily "rachejtle". Chvíli před půlnocí jsme šli ven, abychom si udělali ohňostroj. Přidali se k nám i mladí od sousedů.

1.1.2013 v 16:10 | Karma: 26,49 | Přečteno: 1045x | Diskuse| Společnost