Vážím si

Vlastík Fürst

Vážím si Andreje Babiše

Je to už drahně let, co jsem pod svým blogem otevřel rubriku „Vážím si“. Psal jsem v ní o bezdomovcích, Miloši Zemanovi, Václavu Klausouvi, o hasičích nebo o jednom samoživiteli... Dnes chci v této rubrice zmínit Andreje Babiše.

25.2.2024 v 13:10 | Karma článku: 43.38 | Přečteno: 10772 | Diskuse

Vlastík Fürst

Vážím si těch našich Vietnamců

Patřím ke generaci, která zažila příjezd prvních dělníků z Vietnamu. Protože byli většinou menší než my, začato se jim tehdy říkat „rákosníci“ a tahle přezdívka přežívá dodnes.

22.3.2020 v 10:10 | Karma článku: 39.52 | Přečteno: 1102 | Diskuse

Vlastík Fürst

Odešel další bloger

Netuším, kolik blogerů v současné době přispívá na blog.iDES.cz. Před chvílí jsem se ale dověděl, že jeden z nich už tu žádný další článek nenapíše. Ve středu 22. srpna zemřel pan Lubomír Vít.

24.8.2018 v 13:13 | Karma článku: 39.65 | Přečteno: 2266 | Diskuse

Vlastík Fürst

Vážím si Jiřího Drahoše

Před osmi lety jsem na blogu založil rubriku s názvem „Vážím si...“. Objevili se v ní obyčejní lidé, bezdomovci, cikáni, ale i tehdejší prezident se svou manželkou, za kterého jsem to tehdy pěkně schytal.

8.2.2018 v 9:25 | Karma článku: 35.01 | Přečteno: 1646 | Diskuse

Vlastík Fürst

Vážím si jednoho mazala

Můj známý nemá rád umělce. Spisovatelé jsou pro něho pisálci, hercům a zpěvákům říká komedianti, a malíři jsou podle něj mazalové. Všichni dohromady jsou pak darmožrouti, bez kterých by se svět klidně obešel.

2.4.2014 v 15:15 | Karma článku: 27.58 | Přečteno: 963 | Diskuse

Vlastík Fürst

Papaláš v MHD

Vyrůstal jsem v době, kdy se u nás označení VIP ještě neužívalo. Byly jen dvě kategorie lidí – ti normální, obyčejní a pak papaláši. Poznali jste je na první pohled. Pokud nebyl na blízku větší papaláš, tak se chovali, jako by byli středem vesmíru a vše se muselo točit okolo nich.

23.4.2013 v 12:40 | Karma článku: 33.77 | Přečteno: 1727 | Diskuse

Vlastík Fürst

Zhloupnul jsem

Chodíte rádi k zubaři? Já posledních patnáct let ano. Zásluhu na tom má moje zubařka, o které platí přísloví: "Zlaté české ručičky." Opravdu umí a umí to většinou bezbolestně.

18.1.2012 v 10:16 | Karma článku: 29.14 | Přečteno: 1125 | Diskuse

Vlastík Fürst

Svatý Václav, mistr Jan Hus a tatíček Masaryk

Pokud se považujeme za Čechy a jsme na to hrdí, můžeme dnešní den prožívat jako svátek společný všem Čechům. Bez ohledu na to, kdo se podle nás nejvíce zasloužil o to, že dnes ve středu Evropy žijí Češi ve svém svobodném státě.

28.9.2011 v 17:10 | Karma článku: 30.13 | Přečteno: 1556 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pane prezidente, blahopřeji k sedmdesátinám

Moje první vzpomínka na Vás je jen taková mlhavá. Zaregistroval jsem letmo Vaši tvář mezi těmi, kteří v listopadu 1989 jednali o kapitulaci tehdy vládnoucí komunistické strany. Myslel jsem si, že jste jen jedním z mnoha, kteří dělají křoví Václavu Havlovi.

16.6.2011 v 9:16 | Karma článku: 35.73 | Přečteno: 2268 | Diskuse

Vlastík Fürst

Jaguár

Dnes ráno jsem litoval, že mi není o čtvrt století méně. Ne, že bych se cítil starý, ale na internetu jsem našel soutěž se zajímavou první cenou: Zájezd pro dvě osoby do Anglie s návštěvou továrny Jaguár a Experience centre Land Rover.

25.5.2011 v 15:43 | Karma článku: 28.80 | Přečteno: 1768 | Diskuse

Vlastík Fürst

Je snadnější žít bez ruky, než bez ženy

Když se Milan narodil v roce 1929, byl zdravý a měl obě ruce. Když se před padesáti osmi roky ženil, měl stále ještě zdraví a dvě ruce. Pak stačil malý okamžik na šachtě a o jednu ruku přišel.

29.12.2010 v 20:11 | Karma článku: 34.82 | Přečteno: 2077 | Diskuse

Vlastík Fürst

Bloger s velkým B

Už delší dobu chci vzdát hold jednomu zdejšímu blogerovi. Jeho články většinou nenajdete mezi nejčtenějšími ani nemají nejvyšší karmu. Dokonce i jejich čtenost je spíše průměrná.

1.12.2010 v 20:30 | Karma článku: 33.60 | Přečteno: 2228 | Diskuse

Vlastík Fürst

Před tímhle komunistou smekám

Díky své víře jsem si s komunisty dost užil. Ve škole, na učilišti i pak při dalším studiu, na vojně a později i v práci. Nemohu říci, že by se mi po té době stýskalo. Naopak, jsem rád, že díky tomu, co se odehrálo 17.listopadu 1989, tuhle etapu dějin máme už za sebou.

17.11.2010 v 16:15 | Karma článku: 37.73 | Přečteno: 2859 | Diskuse

Vlastík Fürst

Málem praštil prezidenta

V malé vojenské posádce, která pracovala nedaleko Zlína, se schylovalo ke vzpouře. Bylo to krátce před druhou světovou válkou a příčinou vzpoury byl sýr, který dostali jednou ráno ke snídani.

2.11.2010 v 16:40 | Karma článku: 33.41 | Přečteno: 1672 | Diskuse

Vlastík Fürst

Babička, co převrátila domov důchodců vzhůru nohama

Občas se ve čtvrtek zapomenu a zajedu na nákup do Kauflandu. Ten den jsou nové akce a tak je tam už v sedm ráno plno důchodců a u pokladen nekonečné fronty. V nich se občas dovím věci...

1.10.2010 v 13:20 | Karma článku: 38.96 | Přečteno: 2913 | Diskuse

Vlastík Fürst

Já mojí mamince zadek nikdy umývat nebudu!

Nedávno jsem byl po delší době na návštěvě v domově důchodců. Už na chodbě byl cítit pach moči. Na pokoji, kde leželo osm starých žen, to bylo ještě horší. I když se personál domova snažil o udržování čistoty, chvíli mi trvalo, než jsem si na ten zápach zvykl a přestal ho vnímat.

20.9.2010 v 19:10 | Karma článku: 37.35 | Přečteno: 3256 | Diskuse

Vlastík Fürst

Řemeslník s červeným diplomem

Co děláte ve vlaku? Já si čtu, spím nebo povídám se spolucestujícími. Nejezdím tak často, ale rád, protože se tu potkávám se zajímavými lidmi. A na některá setkání vzpomínám rád i po létech.

8.9.2010 v 12:10 | Karma článku: 37.18 | Přečteno: 2683 | Diskuse

Vlastík Fürst

Zbytečná smrt

Od jara do podzimu si zvykáme na zprávy o dopravních nehodách, při kterých téměř každý den zemře nebo se vážně zraní nějaký motorkář. Jednoho takového, který svou nehodu přežil, potkávám. Když se cítí lépe, chodí o berlích. Když je hůř, jede na speciální trojkolce. Musí. Žije totiž sám.

6.9.2010 v 8:31 | Karma článku: 33.75 | Přečteno: 2023 | Diskuse

Vlastík Fürst

Příběh jedné prezidentské milosti

Kdybyste Katku s malým Kristiánem potkali na ulici, považovali byste ji nejspíš za vzornou mladou maminku a ani by vás nenapadlo, že je to žena, které před pár týdny Václav Klaus udělil milost.

23.7.2010 v 9:15 | Karma článku: 34.64 | Přečteno: 2977 | Diskuse

Vlastík Fürst

Ve třinácti váží jen třicet kilo

Často slýchám nářky nad tím, jak se dnes máme špatně a jak dřív bylo líp... Přitom většina z nás bojuje s nadváhou a někteří dokonce s obezitou. To ale není problém mého "adoptivního syna".

30.6.2010 v 8:15 | Karma článku: 31.19 | Přečteno: 1586 | Diskuse