Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Otevřená brána do nebe

Kamarádka mi vyprávěla o tom, jak navštívila svou sousedku, která byla také věřící. Ležela na posteli, protože byla nemocná. Její srdce už nesloužilo tak dobře, jako dřív.

7.11.2012 v 18:00 | Karma: 12,57 | Přečteno: 343x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Činná víra

V minulých dílech jsme se věnovali sedmi plodům, které přináší živá víra. Jsou to: ctnost, poznání, zdrženlivost, trpělivost, zbožnost, bratrská náklonnost a láska. Apoštol Petr tím své zamyšlení nad vírou nekončí, ale pokračuje dál.

6.11.2012 v 18:00 | Karma: 11,53 | Přečteno: 219x | Osobní

Vlastík Fürst

Ovocem víry je i láska

Dnes se naposledy zastavíme u ovoce, které plodí víra v Ježíše Krista. Zbývá nám to sedmé. Předchozích šest tvoří ctnost, poznání, zdrženlivost, trpělivost, zbožnost a bratrská náklonnost. Pokud naše víra vykazuje těchto šest plodů, pak se můžeme těšit, že získáme i ten poslední.

5.11.2012 v 18:00 | Karma: 11,33 | Přečteno: 239x | Osobní

Vlastík Fürst

Bratrská náklonnost

V předchozích dnech jsme spolu prošli pět produktů zdravé víry – ctnost, poznání, zdrženlivost, trpělivost a zbožnost. Dnes je na řadě předposlední. Dotýká se vzájemných vztahů uvnitř křesťanského společenství.

2.11.2012 v 18:00 | Karma: 13,09 | Přečteno: 321x | Osobní

Vlastík Fürst

Zbožnost

Křesťanství se stále více potýká s názorem, že už dnes společnosti nemá co dát. Nezájem lidí se někdy dokonce mění v posměch a pohrdání. Hlavní příčinou tohoto stavu je skutečnost, že stále více křesťanů zaměňuje životu víru za víru jalovou, neplodnou.

1.11.2012 v 18:00 | Karma: 13,04 | Přečteno: 423x | Osobní

Vlastík Fürst

Trpělivost

Už počtvrté se chceme zastavit u ovoce víry, o kterém píše apoštol Petr. Správná víra podle něho plodí ctnost, růst v poznání a také nám dává sílu odolat v pokušeních, které útočí na naši zdrženlivost.

31.10.2012 v 18:00 | Karma: 12,17 | Přečteno: 305x | Osobní

Vlastík Fürst

Zdrženlivost

Křesťan, který má víru, o které píše Petr, musí počítat s tím, že jeho životní styl nebude všemi obdivován. Většina lidí se totiž žene za prožitkem, za okamžitým štěstím a radostí. Moc nepřemýšlejí nad tím, co bude zítra a jen neradi si připouští, že jejich dnešní chování může způsobit, že si zkazí celý život.

30.10.2012 v 18:00 | Karma: 12,94 | Přečteno: 373x | Osobní

Vlastík Fürst

Poznání

Už mnohokrát jsem slyšel, že křesťanství je náboženství jen pro prosté nebo dokonce hloupé lidi. Začala s tím učitelka ještě na základní škole, nedávno se tak vyjádřil jeden Žid, který má pocit, že Nový zákon je příliš prostoduchý na to, aby mohl být učebnicí a průvodcem na cestě ke spasení.

29.10.2012 v 18:00 | Karma: 11,34 | Přečteno: 242x | Osobní

Vlastík Fürst

Ctnost

Apoštol Petr ve svém listu píše o tom, že skutečná víra v našem životě přináší sedmero plodů. Na prvním místě uvádí ctnost. Když si tento termín zadáme ve Wikipedii, dozvíme se, že ctnost, řecky αρετη - areté, latinsky virtus, je vypěstovaný a navyklý sklon k dobrému jednání.

26.10.2012 v 18:00 | Karma: 11,65 | Přečteno: 245x | Osobní

Vlastík Fürst

Sedm plodů víry

Můj táta má rád číslo sedm. Proto se často objevovalo i v jeho kázání. Věřím, že kdyby teď četl text z Petrova druhého dopisu, kterým se dnes budeme zabývat, tak by se mu také líbil. Apoštol v něm totiž popisuje sedm plodů víry.

25.10.2012 v 18:00 | Karma: 11,93 | Přečteno: 239x | Osobní

Vlastík Fürst

Daroval nám vše, co potřebujeme

Jste spokojeni s tím, co máte? Nebo máte pocit, že vám chybí něco, co nutně potřebujete? Nebo už máte vše, co potřebujete ke spokojenému životu?

24.10.2012 v 18:00 | Karma: 11,68 | Přečteno: 251x | Osobní

Vlastík Fürst

Milost vám a pokoj

Vyrůstal jsem v křesťanské rodině a tak jsem už od svého dětství slýchal, že první křesťané používali pozdrav "Pán přichází". Vyjadřovali tím svou víru v brzký návrat Ježíše Krista, který slíbil, že až se vrátí, zřídí i na naší Zemi své království.

23.10.2012 v 18:00 | Karma: 15,39 | Přečteno: 294x | Osobní

Vlastík Fürst

Služebník a apoštol

Dnes spolu otevřeme úvodní slova Petrova druhého dopisu. Autorství tohoto listu bylo dlouho zpochybňováno a je proto v novozákonním kánonu v části věnované dopisům apoštolů zařazen až na poslední místo. Podle tradice ho Petr napsal tři roky po svém prvním dopise, někdy okolo roku 67 po Kristu.

22.10.2012 v 18:00 | Karma: 11,28 | Přečteno: 228x | Osobní

Vlastík Fürst

Pravá Boží milost

Vzpomínám si na jedno "politické školení mužstva" v době, kdy jsem absolvoval vojenskou službu v Tachově. Velitel s námi probíral rozložení vojenských sil ve světě a nakonec tvrdil, že vojska Varšavské smlouvy jsou jediným pravým ochráncem světového míru.

19.10.2012 v 18:00 | Karma: 11,62 | Přečteno: 235x | Osobní

Vlastík Fürst

Jen krátké utrpení

Apoštol Petr nás varuje před ďáblem, který má jediný cíl – naše zničení. Dělá to různými způsoby. Někomu nabídne slávu, majetek a moc. Jiným zase zkouší zničit jejich víru problémy a těžkostmi, podobně, jako se o to pokoušel v životě Jóba.

18.10.2012 v 18:00 | Karma: 11,70 | Přečteno: 254x | Osobní

Vlastík Fürst

Obcházející lev

Jako kluk jsem rád hrával fotbal. Nikdy jsem v tomto sportu nijak nevynikal. Spíš jsem byl ten do počtu. Přesto mne to bavilo a rád si zahraji dodnes. Při této hře jsem také pochopil, jak velký vliv na výsledek má schopnost jednotlivých hráčů vytvořit tým.

17.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,51 | Přečteno: 217x | Osobní

Vlastík Fürst

Bohu na nás záleží

Některé biblické texty nepochopíme, dokud se podle nich nezařídíme v praxi. A to může někdy trvat i trochu déle, protože tak často konáme až tehdy, když už nevidíme jiné východisko.

16.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,93 | Přečteno: 337x | Osobní

Vlastík Fürst

Až mne Bůh povýší

V době studií na vysoké škole jsem dva roky každou středu navštěvoval vojenskou katedru. Odměnou za tuto "pakárnu", jak jsme téhle činnosti říkali, mělo být zkrácení základní vojenské služby na jeden rok. Na konci nás všechny čekaly závěrečné zkoušky a pak ještě pět prázdninových týdnů v Pardubických kasárnách.

15.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,24 | Přečteno: 239x | Osobní

Vlastík Fürst

Rady mladším

Slova apoštola Petra, na která se chceme zaměřit dnes, se mi kdysi vůbec nelíbila. Pokud si ještě vzpomenete na svou pubertu, pak věřím, že hned pochopíte, proč se mi v době mého dospívání tohle místo z Petrova dopisu nelíbilo.

12.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,45 | Přečteno: 206x | Osobní

Vlastík Fürst

Rada starším

Bibli čtu už dlouho. Poprvé to bylo ještě v době, kdy jsem nechodil do školy. Starší sourozenci mne naučili číst ještě před mými pátými narozeninami. Díky tomu mohu pozorovat zajímavý posun, který přichází s tím, jak mi přibývají roky.

11.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,17 | Přečteno: 224x | Osobní

Vlastík Fürst

Svědek Kristova utrpení i slávy

Už mnohokrát jsem slyšel, že evangelia jsou jenom takové pohádky nebo legendy, které si vymysleli zakladatelé křesťanství, aby díky nim mohli ovládat ty, kdo jim uvěří. Opravdu je to tak? Copak nemáme žádné důkazy o jejich pravdivosti?

10.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,09 | Přečteno: 210x | Osobní

Vlastík Fürst

Čiň dobré

Petr ve svém dopise vůbec nezastírá, co vše se může křesťanům stát, když se rozhodnou pro život podle biblických pravidel. Hovoří o posměchu, hanobení a dalším utrpení, které nás může potkat. Současně s tím ujišťuje, že Ježíš, kvůli kterému nás to vše postihne, bude s námi.

9.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,37 | Přečteno: 191x | Osobní

Vlastík Fürst

Osud spravedlivého bezbožníka

Už pár roků se snažím každý den přečíst alespoň kousek Bible. Nevím, kolikrát jsem ji takto přečetl. To není podstatné. Důležitější je, že se mi tím opakovaným čtením stále zřetelněji "otevírá". Čím více totiž Bibli znám, tím lépe si začínám uvědomovat různé souvislosti.

8.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,53 | Přečteno: 228x | Osobní

Vlastík Fürst

Čestné jméno - Křesťan

V zimě roku 1968 jsem poprvé viděl v televizi záběry ze Zimních olympijských her. Jiří Raška tehdy získal zlatou olympijskou medaili ve skoku na lyžích na středním můstku. Ještě dnes si umím vybavit, jakou jsem z toho měl radost.

5.10.2012 v 18:00 | Karma: 7,16 | Přečteno: 222x | Osobní

Vlastík Fürst

Ať nikdo netrpí za vraždu

Při čtení Petrových slov, ke kterým se dnes dostáváme, jsem si vzpomněl na exkurzi do holandské vazební věznice. Provázel nás její ředitel. Když zjistil, že má ve skupině adventisty, neopomněl zdůraznit: "Také jsem tu měl dva adventisty." A pak se na mne a na kamaráda významně podíval a čekal, co my na to. Zeptal jsem se ho: "A co ty stovky ostatních? Ti jsou z které církve?" Konstatoval, že většinou z té jeho...

4.10.2012 v 18:00 | Karma: 8,32 | Přečteno: 233x | Osobní