Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Slabosti slabých

Považujete se za silné nebo slabé? Jak by se vám líbilo, kdyby vás někdo prohlásil za slabocha? Mne by to určitě nepotěšilo. Ale jsou chvíle, kdy bych se vůbec nezlobil, kdyby vedle mne stál někdo silnější.

15.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,09 | Přečteno: 320x | Osobní

Vlastík Fürst

Co není z víry, je hřích

Hřích. S tímto termínem se v listu apoštola Pavla do Říma setkáváme často, celkem třicet devětkrát. Na jedné straně hřích, na straně druhé víra, která vede k ospravedlnění.

14.5.2012 v 18:00 | Karma: 14,91 | Přečteno: 577x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Nenič Boží dílo!

Vzpomenete si ještě, jak jste si v dětství hráli na pískovišti? Stavěli jste hrady nebo dělali bábovičky? Pokud ano, pak jste možná zažili i tragédii, když vám vaše dílo někdo poničil. Jak vám bylo? Co byste mu udělali, kdybyste měli větší sílu než on?

11.5.2012 v 18:00 | Karma: 12,98 | Přečteno: 390x | Osobní

Vlastík Fürst

Nic není čisté samo v sobě

Nedávno jsem od svého křesťanského kolegy slyšel, že Zákon je už zbytečný, protože nám stačí láska. Po jeho prohlášení jsme pak diskutovali o tom, jak taková láska vypadá. Vystačí si jen s tím, co pronesou naše ústa?

10.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,54 | Přečteno: 388x | Osobní

Vlastík Fürst

Ať nejsi kamenem úrazu

Občas potkávám lidi, kteří v minulosti navštěvovali bohoslužby, ale pak se stalo něco, co jim vzalo chuť nebo sílu přijít znovu. Nejčastěji byli příčinou lidé, kteří měli pocit, že jsou Bohem povolaní k tomu, aby kritizovali a posuzovali druhé.

9.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,15 | Přečteno: 343x | Osobní

Vlastík Fürst

Ježíš je pánem živých i mrtvých

Žijeme ve společnosti, kde si zakládáme na tom, že jsme svobodní. O všem chceme rozhodovat sami. Toužíme po nezávislosti a přitom si často ani neuvědomujeme, jak jsme možná většími "otroky", než ti, co žili v době, kdy jedni lidé vlastnili ty druhé.

8.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 434x | Osobní

Vlastík Fürst

Víš, proč to děláš?

Minule jsme přemýšleli nad Pavlovou výzvou, abychom se nepřeli s těmi, kdo mají jiný názor, než my. Také nás varuje před tím, abychom věřící dělili na silné a slabé. Do které kategorie bychom asi zařadili sebe? Považujeme se za silné nebo slabé?

7.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,49 | Přečteno: 363x | Osobní

Vlastík Fürst

Nepři se kvůli svému názoru

Bylo mi tehdy patnáct. V té době jsem začal trochu více číst Bibli. Jak jsem postupně začal vnikat do jejích tajů, tak jsem si také všímal toho, že ne každý křesťan věří stejně jako já.

4.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 431x | Osobní

Vlastík Fürst

Je čas vstávat

Už jste někdy pořádně ponocovali? Jak se vám druhý den stávalo? Na mladých prý není poznat, když probdí celou noc. Pokud to samé udělá člověk středního věku, tak to na něm údajně poznat je. A jak je to s těmi, co už jsou staří? Ti prý, i když spí celou noc, tak ráno vypadají, jako by ji celou probděli.

3.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,22 | Přečteno: 370x | Osobní

Vlastík Fürst

Láska je naplněním zákona

Možná by se nám mohlo zdát, že Pavel v závěru svého dopisu do Říma opustil téma Zákona. Pozorný čtenář ale brzy zjistí, že tomu tak není. Zákon je jedním ze základních témat tohoto dopisu.

2.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Osobní

Vlastík Fürst

Vládce v Boží službě

Ještě jednou se vrátím ke vzpomínce na setkání s pracovníky Státní bezpečnosti. Kdybych tehdy lépe znal Pavlův list do Říma, požádal bych je, aby v tom čtení Bible ještě chvíli pokračovali. Apoštol totiž vysvětluje, jak to myslí.

1.5.2012 v 18:00 | Karma: 13,49 | Přečteno: 365x | Osobní

Vlastík Fürst

Přivoláváš na sebe soud.

Den po státnicích jsem absolvoval první výslech na Krajském oddělení Státní bezpečnosti v Brně. Byli na mně dva a jak už to bývá, jeden byl ten zlý a druhý si hrál na hodného. Měli spoustu otázek a já se snažil odpovídat tak, abych nic neřekl.

30.4.2012 v 18:00 | Karma: 12,84 | Přečteno: 331x | Osobní

Vlastík Fürst

Neoplácej.

Říká se, že pomsta je sladká a já si to kdysi také myslel. Jenže pak jsem zjistil, že ani ten nejdokonalejší plán na sladkou pomstu nemusí vyjít, takže vše nakonec může pořádně zhořknout.

27.4.2012 v 18:00 | Karma: 14,22 | Přečteno: 458x | Osobní

Vlastík Fürst

Svolávejte dobro.

"Na hrubý pytel hrubá záplata!" Touto lidovou moudrostí jsem se vždy obhajoval sám před sebou, když jsem někomu odpověděl trochu jadrněji, než jsem zvyklý. Hulvátovi je přece potřeba nastavit zrcadlo, aby poznal sám na sobě, jak se chová ke druhým.

26.4.2012 v 18:00 | Karma: 13,25 | Přečteno: 382x | Osobní

Vlastík Fürst

Drž se dobra.

V některých sportech se používá tzv. klamání tělem. Fotbalista naznačí, že kopne míč do levého rohu a na poslední chvíli ho pak pošle přesně opačným směrem. Ve formulích se jednou Kimi Raikkonen pět kol snažil v jednom místě předjet Michaela Schumachera zleva. V šestém kole si Michael znovu hlídal levou stranu a v té chvíli ho Kimi předjel zprava.

25.4.2012 v 18:00 | Karma: 12,57 | Přečteno: 339x | Osobní

Vlastík Fürst

Buď hrdý na svůj dar.

Mám rád mého tátu. Ale celý život jsem mu něco záviděl – uměl vždy báječně vyprávět. V tomto po něm nejsem. Vždy jsem se těšil na jeho kázání a myslím, že jsem nebyl sám. Dokonce jsem se jeden čas snažil mluvit jako on. Brzy jsem to ale vzdal, protože to nebylo ono.

24.4.2012 v 18:00 | Karma: 12,68 | Přečteno: 386x | Osobní

Vlastík Fürst

Neprší ti do nosu?

"Dej si pozor, ať ti nenaprší do nosu!" Tak reagoval táta, když jsem se kdysi rozplýval blahem nad svým úspěchem v šachovém turnaji. Měl jsem šest let a zlobil jsem se, že se neraduje stejně intenzivně jako já.

23.4.2012 v 18:00 | Karma: 13,01 | Přečteno: 406x | Osobní

Vlastík Fürst

Živá oběť.

Čas od času se stává, že se někdo rozhodne svou smrtí protestovat proti tomu, co se děje ve společnosti. U nás je nejznámější Jan Palach, který tak bojoval proti komunismu v naší zemi. Nedávno jsem četl o podobném činu buddhistických mnichů v Tibetu a Číně.

20.4.2012 v 18:00 | Karma: 12,74 | Přečteno: 419x | Osobní

Vlastík Fürst

Bohu buď sláva! Amen.

V patnácti jsem začal studovat v Lidové škole umění hru na varhany. V té době jsem obdivoval Mariana Vargu ze skupiny Collegium Musicum. Když mi jednou dovolil, abych dvě hodiny hrál na jeho varhany, byl jsem štěstím bez sebe.

19.4.2012 v 18:00 | Karma: 13,27 | Přečteno: 392x | Osobní

Vlastík Fürst

Bůh neruší svá zaslíbení

Bible je plná různých zaslíbení a smluv. Vzpomeňme třeba na Abrahama. Bůh mu slíbil syna, ze kterého bude velký národ. A protože svůj slib splnil, tak mohl později uzavřít smlouvu nejen s Abrahamem, ale i s jeho synem Izákem, vnukem Jákobem a nakonec i s celým Izraelem, který byl naplněním tohoto Božího zaslíbení.

18.4.2012 v 18:00 | Karma: 13,07 | Přečteno: 312x | Osobní