Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Potřebuji trpělivost i povzbuzení

Pokud byste měli říci, zda se považujete za slušného člověka, co byste odpověděli? Kdybych se zeptal vašich dětí, zda doma jejich táta mluví slušně a ony by mi popravdě odpověděly, co bych se dověděl?

Já se považuji za člověka slušného. Sprostá mluva mi není vlastní. Ale jsou situace, kdy to není pravda. Třeba, když jedu po silnici, na které je povolená devadesátka, ale přede mnou se plíží nějaký řidič šedesátkou a zrovna je tam plná čára a zákaz předjíždění.

Už několik let si dávám závazek, že se v takové chvíli nenechám vytočit. Někdy se mi to daří lépe, jindy vůbec. Takže adresátem následujících slov apoštola Pavla jsem v prvé řadě já: "Všecko, co je tam psáno, bylo napsáno k našemu poučení, abychom z trpělivosti a z povzbuzení, které nám dává Písmo, čerpali naději. Bůh trpělivosti a povzbuzení ať vám dá, abyste jedni i druzí stejně smýšleli po příkladu Krista Ježíše, a tak svorně jedněmi ústy slavili Boha a Otce našeho Pána Ježíše Krista.
Proto přijímejte jeden druhého, tak jako Kristus k slávě Boží přijal vás." (Římanům 15,4-7)

Nedávno jsem snad deset kilometrů musel jet za řidičem, který tam, kde byl zákaz, zpomaloval, ale jakmile zákaz skončil, okamžitě přidal plyn, abych ho nemohl předjet. Protože jsem tu cestu dobře znal, počkal jsem si na místo, kde byla delší rovinka a tam jsem ho předjel. Co myslíte, že jsem udělal, když zase začal zákaz předjíždění?

Moje radost ale netrvala dlouho, protože jsem si po chvíli uvědomil, že v té chvíli nedělám čest sobě ani Bohu. Můj Pán je totiž Bohem "trpělivosti", takže ode mne čeká, že se nenechám vytočit nějakou malicherností. Nakonec, Pán Ježíš měl vždy trpělivost a pochopení pro všechny své posluchače. I pro ty, kteří byli méně chápaví, než ostatní.

Jsem rád, že Pavel u našeho Boha vyzvedává vedle "trpělivosti" i to, že má dar najít vždy vhodný způsob pro mé "povzbuzení". Jinak bych totiž svou snahu o překonání svých problémů už dávno vzdal. Vždy mi pošle do cesty někoho, kdo mi dodá odvahu začít znova. Nejčastěji je to manželka, rodiče, děti a přátelé.

Před pár lety jsem se rozhodl, že si přečtu evangelium podle Matouše a budu si zapisovat vše, čím mne Ježíšův příběh osloví. Po nějaké době tak vzniklo asi padesát krátkých článků. Dal jsem je do malé brožurky a vytiskl pár kopií pro rodiče a kamarády. Jednu kopii jsem dal Alešovi.

Pak na mne dolehla krize. Najednou jsem měl chuť s psaním přestat. Právě v té době mi manželka několikrát řekla, že se jí to mé psaní líbí, ať pokračuji dál. Ve stejné době mi zavolal i Aleš a říkal, že si ty články občas čtou při večerních pobožnostech a ptal se, kdy bude další pokračování.

Bůh věděl, že potřebuji povzbudit a tak za mnou poslal manželku i Aleše. Díky tomu věřím, že Bůh po mně nechce nic, co bych s jeho pomocí nemohl zvládnout. Proto se od něho učím trpělivosti třeba i za volantem. Už tolik netroubím ani nenadávám.

Snad ještě jednu vzpomínku. Jel jsem nakupovat a přede mnou se ploužilo auto. Na křižovatce se rozjíždělo tak dlouho, že jsem nakonec musel čekat na další zelenou. Zatroubil jsem a ještě přidal něco peprného. Když jsem přijel k obchodu, uviděl jsem, jak z toho auta "vysedá" řidič vozíčkář. Asi tušíte, jak jsem se v té chvíli styděl.

Obdivuji svého Boha za jeho trpělivost, kterou se mnou má. Když se mi něco nepovede, nebo dokonce překážím, nenadává mi, neukazuje si na čelo a ani na mne netroubí. Ba, co víc, místo výčitek od něj vždy slyším povzbuzení, abych to zkusil znovu. Chci se to od něho naučit.

Autor: Vlastík Fürst | středa 16.5.2012 18:00 | karma článku: 25,05 | přečteno: 464x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 15,31 | Přečteno: 269x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 23,71 | Přečteno: 763x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Jak Sergej Lavrov odsoudil i V. V. Putina

Krátce před párečním útokem Iránu na Izrael hovořil Hosejn A. Abdollahija, iránský ministr zahraničí, s ruským protějškem, Sergejem Lavrovem o situaci na blízkém východě. Jinými slovy - Rusko Iránu jeho útok na Izrael schválilo.

15.4.2024 v 8:20 | Karma: 37,41 | Přečteno: 3898x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Propastný rozdíl mezi ANO a KDU-ČSL

Pokud se podíváme na volební preference ANO a KDU-ČSL, je rozdíl propastný. Podíváme-li se pozorně na úroveň demokracie uvnitř obou politických uskupení, je propast ještě hlubší.

12.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,37 | Přečteno: 6782x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,53
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.