Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hledej odpověď v Bibli (205)

Otázka z minulého týdne:Na co se "v nebi", kromě věčnosti, můžeme těšit ?  (9)............................................................................

        Vždycky jsem se těšil na setkání se zajímavými lidmi. Rád se také dívám na práci těch, od který se mohu učit něco, co neznám. I díky tomu si dokážu opravit spoustu věcí doma sám.

        V době, kdy jsem začal hrát na varhany, jsem obdivoval hru slovenského muzikanta Mariana Vargy. Jeho zpracování Bachovy Tokáty a fugy d-moll jsem dokázal poslouchat stále dokola. Když jsem se dozvěděl, že bude hrát ve Zlíně, kde jsem tehdy bydlel, tak jsem si přál ho alespoň vidět.

        Neměl jsem dost peněz, abych si mohl koupit vstupenku na jeho koncert. Tak jsem už brzy odpoledne postával u zadních dveří kulturního domu a doufal, že mistra uvidím, až přijede se svou skupinou. Pak se stalo něco neskutečného. Nejen, že jsem ho viděl, mohl jsem si dokonce zahrát na jeho varhany a ještě mi nakonec zařídil, že jsem na jeho koncert mohli jít i se svým tátou.

        Proč na to vzpomínám? Už jako dítě, když jsem začal sám číst Bibli, tak jsem si přál vidět anděla. Motivoval mne k tomu text z knihy Zjevení, ve kterém Jan píše: "A přistoupil jeden ze sedmi andělů, kteří měli těch sedm nádob a v nich připraveno sedm posledních pohrom, a řekl mi: "Pojď, ukážu ti nevěstu, choť Beránkovu."
Ve vytržení ducha mě vyvedl na velikou a vysokou horu a ukázal mi svaté město Jeruzalém, jak sestupuje z nebe od Boha, zářící Boží slávou..." (Zjevení 21,9-11)

        Jan se ve vidění setkával s anděly, kteří mu pomáhali pochopit to, co viděl. Trpělivě mu vysvětlovali vše, o čem chtěl psát ve své knize. Stejně jako on si přáli, aby se z knihy Zjevení Jana stal spis, který bude dodávat odvahu všem lidem, kteří ho budou číst.

        Od určité doby už tolik netoužím po tom, abych viděl anděla. Možná bych mohl naletět některému z těch, kteří se přidali na ďáblovu stranu. Stačí mi, že mne Boží andělé chrání před těmi zlými. Věřím, že mám také svého anděla strážného a někdy jich, myslím, musí být i víc. Těším se na to, až se s tím svým andělem jednou setkám v Božím království a poděkuji mu za vše, co pro mne udělal. I za jeho trpělivost, kterou se mnou měl.

        A ještě na něco se těším. Myslím, že ten anděl má někde ve vesmíru svůj domov. Místo, kam se rád vrací, když má „volno“. A tak doufám, že jednou, až už mne nebude muset hlídat, se podívám na tu jeho planetu a poznám, jak žije, když zrovna nemá na starosti nějakého pozemského hříšníka.

        Věřím, že v Ježíšově království bude spousta toho, čemu nebudu rozumět a co bude potřeba mi vysvětlit. Nebojím se toho, protože si myslím, že mi v tom bude rád pomáhat anděl, který se z ochránce stane na chvíli mým učitelem.

        Čas nebude hrát v Božím království takovou roli, jako v mém nynějším životě, protože před námi bude celá věčnost, a tak si dokážu představit, jak si čas od času udělám s mým andělským přítelem malý výlet do nějaké pro mne ještě neznámé galaxie.

 

Otázka na příští týden:
Na co se "v nebi", kromě věčnosti, můžeme těšit ?  (10)

Autor: Vlastík Fürst | neděle 8.12.2013 13:00 | karma článku: 19,40 | přečteno: 171x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 15,31 | Přečteno: 269x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 23,71 | Přečteno: 763x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Jak Sergej Lavrov odsoudil i V. V. Putina

Krátce před párečním útokem Iránu na Izrael hovořil Hosejn A. Abdollahija, iránský ministr zahraničí, s ruským protějškem, Sergejem Lavrovem o situaci na blízkém východě. Jinými slovy - Rusko Iránu jeho útok na Izrael schválilo.

15.4.2024 v 8:20 | Karma: 37,41 | Přečteno: 3898x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Propastný rozdíl mezi ANO a KDU-ČSL

Pokud se podíváme na volební preference ANO a KDU-ČSL, je rozdíl propastný. Podíváme-li se pozorně na úroveň demokracie uvnitř obou politických uskupení, je propast ještě hlubší.

12.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,37 | Přečteno: 6782x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,53
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.