Pátek třináctýho

13. 12. 2013 15:15:15
Dopoledne jsem se doma pustil do vysávání, což je jedna z mála činností, kterou se snažím manželce ulehčit její starost o úklid našeho domova. Většinou jsem hotový během čtvrt hodinky, jenže dnes mi po chvíli praskla ohebná hadice, takže jsem práci nedokončil.

Zkusil jsem ji opravit, ale brzy mi došlo, že to nepůjde. Vyrazil jsem na opačný konec města do obchodu, kde by mohli ji mít. Chvíli před jednou jsem už stál před prodejnou a chystal se na to, že budu čekat, než skončí polední přestávka. Všiml jsem si, že se v obchodě svítí a jsou tam dvě prodavačky. Opatrně jsem vzal za kliku a zjistil, že mají otevřeno.

Pozdravil jsem a pronesl: "Já myslel, že ještě budete na obědě." Jedna z prodavaček odpověděla: "Dneska by nám ani nechutnalo." Překvapeně jsem se zeptal: "Ale, copak? Že by pátek třináctého?" Na mou otázku reagovala druhá žena za pultem: "No, právě, pátek a ještě třináctýho!"

"Holky, to tak nemůžete brát! Prostě se na tu pověru vykašlete a dejte si něco dobrého." Pak jsem začal vyřizovat problém s hadicí. Zjistil jsem, že ji nemají, ale druhý týden v lednu by už měla být na skladě.

"Děvčata", vrátil jsem se ještě při loučení k jejich náladě, "venku je krásně, svítí sluníčko, tak se radujte. A ne abyste byly doma nevrlé na svého chlapa!" Začaly se smát a slíbily, že než dojdou domů, tak na to, že je pátek třináctého zapomenou.

Cestou domů mne napadlo, že kdybych byl pověrčivý, tak bych bědoval nad prasklou hadicí, a sváděl bych to na špatný den. Na pověry nedám, a tak jsem si řekl, že po pěti letech provozu už má hadice právo na to, aby se pokazila.

Celý den jsem si užíval toho, že u nás krásně svítí sluníčko. Potěšilo mne i to, že jsem v pátek třináctého prosince mohl manželce na zahradě utrhnout rozkvetlý petrklíč. I ten oběd mi dnes chutnal.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 13.12.2013 15:15 | karma článku: 29.64 | přečteno: 840x

Další články blogera

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.60 | Přečteno: 426 | Diskuse

Vlastík Fürst

Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?

Andrej Babiš stále více přikyvuje lidem, podle kterých je vojenská pomoc Ukrajině špatná, protože přispívá k další eskalaci „speciální vojenské operace“ na Ukrajině a brání tomu, aby tam nastal mír.

22.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 40.36 | Přečteno: 3731 | Diskuse

Vlastík Fürst

Andreji, jak docílíš toho míru?

Je Andrej Babiš hrozbou pro naši zemi? To je otázka, na kterou můžeme mít odlišný názor. Sám šéf hnutí ANO se včera k této problematice opět vyjádřil.

20.3.2024 v 11:50 | Karma článku: 33.36 | Přečteno: 1006 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 573 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 8.21 | Přečteno: 95 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 8.44 | Přečteno: 234 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 28 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 8.97 | Přečteno: 137 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 15.05 | Přečteno: 349 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...