Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Abraham hostí Hospodina

            Abraham zrovna táboří nedaleko místa, kde před léty postavil oltář, na kterém vždy, když jde kolem, obětuje Hospodinu svou oběť. Protože je právě polední vedro, sedí pod stromem a odpočívá v jeho stínu.

            Má zrovna čas a tak přemýšlí o svém životě a také přemítá o všem, co zažil s Hospodinem. Nebylo toho málo. Připomíná si i Boží slib, že mu dá dědice. Jenže čas běží a stále nic. Najednou jeho oči zaregistrují změnu: Rozhlédl se a spatřil: Hle, naproti němu stojí tři muži.
Jakmile je spatřil, vyběhl jim ze dveří stanu vstříc, sklonil se k zemi a řekl: "Panovníku, jestliže jsem u tebe nalezl milost, nepomíjej svého služebníka. Dám přinést trochu vody, umyjte si nohy a zasedněte pod strom. Rád bych vám podal sousto chleba, abyste se posilnili; potom půjdete dál. Přece nepominete svého služebníka."
Odvětili: "Učiň, jak říkáš."
Abraham rychle odběhl do stanu k Sáře a řekl: "Rychle vezmi tři míry bílé mouky, zadělej a připrav podpopelné chleby."
Sám se rozběhl k dobytku, vzal mladé a pěkné dobytče a dal mládenci, aby je rychle připravil. Potom vzal máslo a mléko i dobytče, jež připravil, a předložil jim to. Zatímco jedli, stál u nich pod stromem. (Genesis 18,1-8)

            Zajímalo by mne, jak vypadal Hospodin i dva andělé, kteří ho doprovázeli. Jedno je ale jisté. Abraham hned ví, kdo stojí kousek od jeho stanu. Okamžitě reaguje a zve Hospodina, který přichází v lidské podobě, na malé občerstvení. Slibuje trochu vody a sousto k zakousnutí. Nakonec je to ale hostina, na kterou padly tři míry bílé mouky a jedno mladé tele. Pro čtyři lidi je to trochu víc, než jen "sousto".

            Protože se vše odehrává v orientu, je jasné, že při jídle neplatí to, co u nás. Tam se u jídla mluví a neslušný je ten, kdo by mlčel. Pokud tohle víme, pak je nám jasné, proč Abraham zve tři pocestné na návštěvu. Pokud věděl, že je to Hospodin, pak mu bylo jasné, že nemá hlad. Nezve ho tedy proto, aby ho nasytil, ale chce s ním u jídla probrat vše, co mu vrtá hlavou.

            Mnohokrát jsem si říkal, že bych chtěl prožít něco podobného. Mnohokrát jsem si přál, aby i ke mně přišel Hospodin se svými anděli a záviděl jsem Abrahamovi. Pak jsem jednou četl zvláštní slova apoštola Pavla: "Bratrská láska ať trvá; s láskou přijímejte i ty, kdo přicházejí odjinud - tak někteří, aniž to tušili, měli za hosty anděly." (Židům 13,1+2) Později jsem si k tomu přidal ještě další text, v němž Ježíš oceňuje službu lidí, kteří sytili hladové, oblékali nahé a navštěvovali opuštěné. Dodává, že tak vlastně prokazovali službu jemu samému.

            Nakonec jsem došel k závěru, že není žádné umění a zásluha pohostit Hospodina, kdy mně navštíví jako Pán vesmíru. Bůh daleko víc ocení, když na "malé sousto" pozvu někoho, kdo má skutečně hlad. A i když mi to v té chvíli nedojde, možná mne v osobě toho chudáka navštíví samotný vládce nebe i země.

            Vzpomínám na setkání s jedním bezdomovcem. Vypadal stejně, jako všichni ostatní lidé na ulici. Byl špinavý a zapáchal. Běhen našeho rozhovoru mi ale položil několik otázek, nad kterými jsem pak musel přemýšlet. Měl jsem v té chvíli dojem, že je Bohu mnohem blíž, než já.

            Abraham poznal, že k němu přichází Hospodin. A já přemýšlím nad tím, zda bych ho poznal i já. Je docela možné, že už u mně byl a já ho nechal stát přede dveřmi mého bytu.

Autor: Vlastík Fürst | neděle 7.9.2014 13:00 | karma článku: 16,90 | přečteno: 171x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 22,93 | Přečteno: 729x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Jak Sergej Lavrov odsoudil i V. V. Putina

Krátce před párečním útokem Iránu na Izrael hovořil Hosejn A. Abdollahija, iránský ministr zahraničí, s ruským protějškem, Sergejem Lavrovem o situaci na blízkém východě. Jinými slovy - Rusko Iránu jeho útok na Izrael schválilo.

15.4.2024 v 8:20 | Karma: 37,41 | Přečteno: 3893x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Propastný rozdíl mezi ANO a KDU-ČSL

Pokud se podíváme na volební preference ANO a KDU-ČSL, je rozdíl propastný. Podíváme-li se pozorně na úroveň demokracie uvnitř obou politických uskupení, je propast ještě hlubší.

12.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,37 | Přečteno: 6780x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Dnes by se to fotilo

To tak jedete po ránu žlutým vláčkem do Prahy, podřimujete, možná se vám i něco zdá. Pak něco přeruší vaše snění, podíváte se z okna a vidíte něco nádherného.

11.4.2024 v 9:00 | Karma: 17,67 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladého muže, který nožem vyhrožoval dvěma lidem. Při...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49,  aktualizováno  14:58

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Ferimu za mřížemi nebezpečí nehrozí, jako právník bude populární, míní bývalý vězeň

23. dubna 2024  14:58

V pondělí odvolací soud potvrdil tříletý trest pro Dominika Feriho. Exposlance uznal vinným v...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 3332
  • Celková karma 30,93
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.