Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žena pro mého syna

            Po smrti Sáry dochází Abraham k názoru, že je nejvyšší čas dát vše do pořádku. Majetku už měl pro Izáka dost, tak se rozhodl mu ještě zajistit dobrou manželku, která by byla zárukou toho, že se jeho rodina bude držet Hospodina.

            V knize Genesis můžeme o této Abrahamově životní etapě číst: Abraham byl stařec pokročilého věku. Hospodin mu ve všem požehnal.
I řekl Abraham služebníku, správci svého domu, který vládl vším, co mu patřilo: "Polož ruku na můj klín. Zavazuji tě přísahou při Hospodinu, Bohu nebes a Bohu země, abys nebral pro mého syna ženu z dcer Kenaanců, mezi nimiž sídlím. Půjdeš do mé země a do mého rodiště a vezmeš odtamtud ženu pro mého syna Izáka."
Služebník mu na to odvětil: "Co když mě ta žena nebude chtít následovat sem, do této země? Mám tvého syna zavést zpátky do země, z níž jsi vyšel?"
Abraham řekl: "Chraň se tam mého syna zavést! Hospodin, Bůh nebes, který mě vzal z domu mého otce a z mé rodné země, promluvil ke mně a přísahal mi, že tuto zemi dá mému potomstvu; on sám vyšle před tebou svého posla, a ty budeš moci vzít odtamtud ženu pro mého syna. Kdyby tě snad ta žena nechtěla následovat, budeš své přísahy zproštěn. Jen tam mého syna nezaváděj!"
I položil služebník ruku na klín svého pána Abrahama a odpřisáhl mu to. (Genesis 24,1-9)

            Umíte si představit, že by vám vašeho životního partnera vybírali rodiče? Byla by svatba a na ní byste poprvé viděli bytost, se kterou máte žít "dokud vás smrt nerozdělí"? V době, kdy jsem si hledal manželku, jsem měl jiné představy. To je přece mé rozhodnutí, do kterého mi nikdo nebude mluvit. Snad jen Bůh, ale i ten jen odtud potud...

            Vzpomínám na chvíli, kdy jsem mému tátovi ukázal pohled od mé vyvolené. Protože se zabýval grafologií, řekl mi pár poznatků, které šly vyčíst z písma. Nelhalo. Jsem rád, že dnes, při každé návštěvě u rodičů, táta nikdy nezapomene při loučení připomenout, jak je rád, že jsem si vybral Bohunku...

            Letos to bude 30 let, co jsme si s manželkou slíbili věrnost v dobrém i zlém. Zatím je víc toho dobrého, ale roky přinášejí různé neduhy, takže bude přibývat i toho, co si zrovna moc nepřejeme. Kdybych měl před třiceti roky stejný rozum, jako dnes, tak by mi asi tolik nevadilo, kdyby mi s volbou životní partnerky pomáhali rodiče. Vím, že mne mají rádi a chtěli by pro mne to nejlepší.

            Když se Izák ženil, byl trochu starší. Navíc to, že mu manželku vybíral otec, bylo v té době normální. Díky tomu neprotestuje, ale přijímá otcovu vůli a budoucnost ukáže, že když dva lidé chtějí, tak přijde i láska.

            Přiznám se ale, že bych nechtěl být v roli toho služebníka. Nebyl to snadný úkol. Mohl si říkat: "Co když nebude Izák spokojený? Co když jim to v manželství nebude klapat?" Příště budeme číst, jak to vše dopadlo. Už teď ale před tím sluhou smekám. Měl odvahu.

            Ještě zbývá poslední otázka: "Co se z tohoto příběhu dovídám o Bohu?" Abraham tu o něm říká, že povede sluhu a dá mu moudrost, aby tenhle těžký úkol zvládnul. Trochu předběhneme a řekneme si, že to byla pravda, protože Bůh skutečně byl s tímto věrným sluhou a jeho cestu požehnal.

            Je dobré mít Boha, který mi naslouchá a neuráží se, když ho požádám o pomoc v situacích, kde mi můj rozum nezaručuje, že rozhodnu a vyberu správně. Hospodin takovým Bohem je a to je dobře.

            Mám dva syny. Jeden už si svou životní partnerku našel, druhý zatím ne. Mnohokrát už jsem měl chuť ho trochu popostrčit. Pak jsem si uvědomil, že modlitba je lepší a spolehlivější způsob, než role dohazovače. A tak se modlím a prosím Boha, aby pro mého syna našel vhodnou manželku. A stejně intenzivně ho prosím i za synovy rodiče, aby jim Bůh dal dostatek trpělivost i schopnost důvěřovat, že Bůh má to nejlepší řešení.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 6.2.2015 22:13 | karma článku: 21,78 | přečteno: 310x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 14,14 | Přečteno: 231x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 23,70 | Přečteno: 753x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Jak Sergej Lavrov odsoudil i V. V. Putina

Krátce před párečním útokem Iránu na Izrael hovořil Hosejn A. Abdollahija, iránský ministr zahraničí, s ruským protějškem, Sergejem Lavrovem o situaci na blízkém východě. Jinými slovy - Rusko Iránu jeho útok na Izrael schválilo.

15.4.2024 v 8:20 | Karma: 37,41 | Přečteno: 3897x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Propastný rozdíl mezi ANO a KDU-ČSL

Pokud se podíváme na volební preference ANO a KDU-ČSL, je rozdíl propastný. Podíváme-li se pozorně na úroveň demokracie uvnitř obou politických uskupení, je propast ještě hlubší.

12.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,37 | Přečteno: 6780x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení koně. Zkrvavení vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,49
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.