Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co mne napadá, když mlčí Bůh

V životě jsem měl mnohokrát pocit, že Bůh neposlouchá, co mu říkám. Vysílal jsem k němu své prosby, ale odpověď nepřicházela. Pak jsem objevil 10. žalm a při jeho čtení zjistil, že se svými pocity nejsem sám.

"Pane, proč stále stojíš jen opodál,
   proč nepřijdeš ke mně v mém trápení?
Ze samé pýchy bezbožník trápí bezmocného.“ (Žalm 10,1-2)
Člověk se těžko srovnává s tím, když mu nenaslouchají jeho blízcí. Není snadné žít s pocitem, že mne druzí přehlíží, protože pro ně nejsem vůbec důležitý. Ještě těžší je, když nám ďábel namlouvá, že nezajímáme ani Boha. Umí si pro to vždy vybrat velice vhodný okamžik v našem životě.

       Nejčastěji využívá období, kdy nám ubližuje někdo, kdo nemá s Bohem nic společného a ještě se vysmívá naší naivní víře.
"Ať sám spadne do vlastní nástrahy,
   proč se má chlubit svými choutkami,
   proč má chválit sobectví a urážet Boha?
Je oslepený pýchou, proto říká:
   "Bůh nic nepozná, a vždyť ani není."
A tomu posměvači se stále dobře daří,
   tvé soudy, Bože, jako by neplatily;
   svými odpůrci opovrhuje.
   sám sobě říká: "Mnou nic neotřese,
   má rodina má jistou budoucnost." (Žalm 10,2-9)
"Jak je možné, že Bůh mlčí, když se mu někdo vysmívá? Proč nezasáhne? Proč už dávno nezničil zlo a všechny zlé lidi?" Kolikrát jsem si už kladl podobné otázky. Vždy jsem ale skončil u jiných otázek, které se už dotýkaly i mne. Měl jsem pocit, jako by mi je kladl ten mlčící Bůh: "Když mám tedy zničit zlo, co mám udělat s tebou? Ty už jsi skutečně dobrý? Už v tobě nic zlého nezůstává?

     Žalm ale pokračuje v popisu "úspěšných zlých lidí" dál.
"Jeho řeč je samá nadávka a vychytralost,
   svou lstí druhé jen trápí.
Číhá jako lupič ve městě i v lese,
   nevinné vraždí, chudé špehuje.
Jako lev svou kořist vyslídí a čeká,
   aby ji chytil, vtáhl do houští.
Plíží se, přikrčí se a skočí,
   co proti jeho drápům zmohou ubozí?
Pořád si říká: "Bůh vše zapomene,
   dívá se jinam, nic nevidí
   a od všech svých se už odvrátil." (Žalm 10,7-11)
Znáte někoho, na koho se tento popis hodí? Ve chvílích, kdy se mi nedaří a mám pocit, že Bůh k mému utrpení mlčí, je takových lidí okolo najednou spousta.

     Život mne naučil pokračovat v mém hledání Boha. Volám k němu dál, i když se mi zdá, že mne neslyší. Volám podobně, jako autor tohoto žalmu.
"Pojď nám na pomoc, Pane Bože silný,
   rozpomeň se na své ponížené!" (Žalm 10,12)

Autor: Vlastík Fürst | pátek 10.5.2019 20:10 | karma článku: 31,61 | přečteno: 589x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 22,93 | Přečteno: 740x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Jak Sergej Lavrov odsoudil i V. V. Putina

Krátce před párečním útokem Iránu na Izrael hovořil Hosejn A. Abdollahija, iránský ministr zahraničí, s ruským protějškem, Sergejem Lavrovem o situaci na blízkém východě. Jinými slovy - Rusko Iránu jeho útok na Izrael schválilo.

15.4.2024 v 8:20 | Karma: 37,41 | Přečteno: 3895x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Propastný rozdíl mezi ANO a KDU-ČSL

Pokud se podíváme na volební preference ANO a KDU-ČSL, je rozdíl propastný. Podíváme-li se pozorně na úroveň demokracie uvnitř obou politických uskupení, je propast ještě hlubší.

12.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,37 | Přečteno: 6780x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Dnes by se to fotilo

To tak jedete po ránu žlutým vláčkem do Prahy, podřimujete, možná se vám i něco zdá. Pak něco přeruší vaše snění, podíváte se z okna a vidíte něco nádherného.

11.4.2024 v 9:00 | Karma: 17,67 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

  • Počet článků 3332
  • Celková karma 30,93
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.