Hospodin je můj pastýř

13. 12. 2019 20:10:50
V Bibli jsou texty, před kterými mám posvátnou bázeň. Nikdy jsem na ně nekázal, přestože patří k těm, které jsem už jako dítě uměl nazpaměť. Jedním z nich je i 23. žalm, který napsal král David.

V nadpise jsem použil text z Kralického překladu. Moje první Bible byl právě tento překlad a tak mám ve své hlavě uložen Davidův žalm v krásné staročeštině. V překladu Průvodce životem zní první část tohoto krásného žalmu takto:
"Když Bůh je můj pastýř,
co by mi mohlo chybět?
Pase mne na zelených pastvinách,
vodí mne k poklidným napajedlům.
Být s ním, je pro mne osvěžení
i záruka, že nesejdu z cesty.
I kdybych musel jít údolím stínu smrti,
budeš mi, Bože, nablízku, čeho bych se bál?
Tvůj prut i hůl jsou mým potěšením."
(Žalm 23,2-4)
Myslím, že je škoda, že slova tohoto žalmu zaznívají nejčastěji na pohřbech. David ho nepsal před smrtí. Naopak, psal ho v době, kdy překonal největší problémy a zažíval úžasné Boží požehnání.
Přemýšlel jsem nad tím, proč jsem ještě na tato Davidova slova neměl nikdy kázání. Možná proto, že při jejich čtení jsou vždy nejvíce zasaženy mé emoce. Najednou jsem někde v Nízkých Tatrách, ležím na krásně rozkvetlé louce a pozoruji baču, který pase ovečky. Okolo pobíhá jeho pes a já si připadám jako v ráji. V ruce mám pořádný krajíc chleba, na něm ovčí sýr a vše to zapíjím žinčicí.

Davidův žalm ve mně probouzí vzpomínky na vše krásné, co jsem doposud zažil. Třeba to, jak mne táta vzal s sebou na Brněnský veletrh a ukazoval mi spoustu krásných věcí, kterým jsem sice nerozuměl, ale protože je obdivoval můj táta, tak jsem je obdivoval také...
Cesta životem není snadná. Často nevím, jak dál. Stojím na rozcestí a dumám, kterou cestou se dát. V takových chvílích očekávám, že mi Bůh ukáže, po které cestě mám jít. Ne vždy rozumím tomu, jak mne vede. Věřím ale, že s ním nemohu zabloudit.
Genialita Davidovy písně je v tom, že nám přináší úlevu i od negativních emocí. Najednou nemáme strach ze smrti a z umírání. Nebojíme se, co bude s našimi milými, až nám smrt zastře zrak. Je nám jasné, že tak, jako Hospodin "pásl" nás, se postará i o ně. Zabezpečí je vším, co budou potřebovat, abychom se jednou mohli po vzkříšení sejít u našeho nebeského Pastýře.

Jsou tu ale slova, kterým jsem dlouho nerozuměl. Jak to David myslí s tím prutem a holí? Pak jsem jednou viděl obrázek pastýře, který měl v ruce zvláštní hůl. Tak trochu se podobala papežské berle.
Na jedné straně má pastýřská hůl ostrou špici, na druhé je ohnutá jako čakan. Dostalo se mi vysvětlení, že tím bodcem chrání pastýř ovečky před dravou zvěří. Možná, že David, který sám pásl ovce, podobnou holí zabil lva, který napadl jeho stádo.
Tou druhou stranou hole zase pastýř může vytáhnout ovečku, která zapadla do strže. Podebere ji a pak ji nazdvihne a pomůže jí ven. Pak jí ošetří rány a stará se o ni, dokud se úplně neuzdraví.

Jsem rád, že mám takového pastýře.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 13.12.2019 20:10 | karma článku: 24.43 | přečteno: 408x

Další články blogera

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 520 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dojde po vítězství ANO k resuscitaci StB?

Andrej Babiš opět prozradil, že má rád „kompro složky“ na každého oponenta. I vrabci na střeše prý cvrlikají o tom, že je vyžaduje i na každého člena ANO. Důvod je pochopitelný - lépe se mu pak s nimi manipuluje.

14.3.2024 v 17:20 | Karma článku: 28.64 | Přečteno: 598 | Diskuse

Vlastík Fürst

Andrej Babiš to opět myslel dobře

Andrej Babiš si objednal „komromateriál“ na Jana Lipavského, ministra zahraničí. Zajímaly ho podrobnosti o manželce a dětech pana ministra. Jenže objednávku poslal na špatnou adresu. Nekritizujme ho, mýlit se je přece lidské.

11.3.2024 v 20:30 | Karma článku: 44.02 | Přečteno: 4143 | Diskuse

Vlastík Fürst

Uliční a kádrovací výbory

Poslední dobou se v diskuzi setkávám se zvláštním jevem. Ten, kdo nesouzní s názorem autora nebo diskutéra, je označován za člena buď „uličního“, nebo dokonce „kádrovacího“ výboru.

10.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 27.65 | Přečteno: 888 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 520 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8017 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...