Bůh žehná i soudí

25. 09. 2020 19:10:20
Vzpomínám, jak jsem ještě jako kluk mohl pozorovat dva sousedy. Oba dva pracovali na stejném pracovišti. Měli stejnou pracovní dobu, stejnou pracovní náplň a také dostávali výplatu ve stejné výši.

Jeden z nich vždy, když došla řeč na práci, projevoval vděčnost za to, že ji má. Druhý neustále žehral na to, jak málo mu platí, že chodí domů unavený...
Je to zvláštní, jak se naše hodnocení může lišit. To, co jeden hodnotí jako hrůzu a děs, považuje druhý za projev Božího požehnání. David říká:
"Ten, komu Bůh žehná, bude vyvýšen,
koho Bůh odsoudí, bude vyhlazen." (Žalm 37,22)
Myslím, že toto Davidovo poznání se promítá už do našeho současného života. Nemusí tu jít až o ten věčný. Člověk, který vnímá vše dobré ve svém životě jako projev Boží přízně a dobroty, bývá šťastnější, než ten, který na to lepší stále jen čeká.

Vzpomínám na jednu dovolenou v Řecku. Když jsme přijeli na místo, tak jsme hodnotili, že to není nic moc. Uvažoval jsem, že si budu stěžovat. Manželka to ale viděla jinak a díky ní jsem nakonec změnil názor. Rozhodl jsem se, že si nebudu kazit dovolenou.
Začal jsem se radovat z toho, že mohu hodit za hlavu všední starosti a mohu tři týdny odpočívat s rodinou u teplého moře. Najednou jsem viděl krásné nebe, modré moře, sladké hrozny a spoustu dalších důvodů k radosti. Celá ta dovolená je pro mne důkazem pravdivosti Davidových slov, kterými pokračuje.
"Bůh dává jistotu krokům spravedlivého,
s potěšením sleduje cestu, kudy chodí.
I kdyby klopýtnul, nenechá jej padnout,
za ruku ho vede, podrží jej Bůh."
(Žalm 37,23-24)

David ale pokračuje dál slovy, nad kterými se mnozí pozastavují:
"Za celý svůj dlouhý život jsem ani jedinkrát
nepotkal spravedlivého, který by žebral,
opuštěn od Boha i od potomků."
(Žalm 37,25)
Je to pravda, že spravedlivý nemůže nikdy padnout mezi ty, kdo nemají co jíst a nemají ani nikoho, kdo by jim pomohl? Je pravda, že Bůh nikdy neopustil spravedlivého? David píše: "Nikdy jsem neviděl!" Neříká, že se to nemůže stát. Mám podobnou zkušenost. Také jsem nic takového nikdy neviděl.

Tím netvrdím, že spravedlivý musí být bohatý. Spíš mám na mysli to, že ti, které považuji za spravedlivé, dokážou žít spokojeně i v takových podmínkách, které druzí považují za neštěstí. Spravedlivý možná, podobně jako Jób, může mít někdy pocit, že ho Bůh opustil. Nakonec ale zjistí, že je to jen pocit a pozná, že Bůh s ním byl i tehdy, když mu bylo nejhůř.
Není umění vnímat Boží požehnání, když mám dostatek. Spravedlivý dokáže vidět Boží požehnání i v době, kdy se musí naučit šetřit a myslet na další den. Bez toho by přece nemohl být tak prospěšný i druhým lidem.
"Naopak, ten může štědře potřebným ještě půjčovat,
i jeho potomci bývají požehnáním."
(Žalm 37,26)
Přál bych si, aby to, co tu David píše o spravedlivých, platilo o mně i mých synech. Proč jsem se nezmínil o manželce? Ne, nezapomněl jsem na ni, ani nejsme ve válce. O ní to vše totiž platí už teď.

Bůh žehná i soudí. Je na mně, co si vyberu. Zda jeho požehnání nebo soud.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 25.9.2020 19:10 | karma článku: 27.15 | přečteno: 461x

Další články blogera

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 522 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dojde po vítězství ANO k resuscitaci StB?

Andrej Babiš opět prozradil, že má rád „kompro složky“ na každého oponenta. I vrabci na střeše prý cvrlikají o tom, že je vyžaduje i na každého člena ANO. Důvod je pochopitelný - lépe se mu pak s nimi manipuluje.

14.3.2024 v 17:20 | Karma článku: 28.64 | Přečteno: 598 | Diskuse

Vlastík Fürst

Andrej Babiš to opět myslel dobře

Andrej Babiš si objednal „komromateriál“ na Jana Lipavského, ministra zahraničí. Zajímaly ho podrobnosti o manželce a dětech pana ministra. Jenže objednávku poslal na špatnou adresu. Nekritizujme ho, mýlit se je přece lidské.

11.3.2024 v 20:30 | Karma článku: 44.02 | Přečteno: 4143 | Diskuse

Vlastík Fürst

Uliční a kádrovací výbory

Poslední dobou se v diskuzi setkávám se zvláštním jevem. Ten, kdo nesouzní s názorem autora nebo diskutéra, je označován za člena buď „uličního“, nebo dokonce „kádrovacího“ výboru.

10.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 27.65 | Přečteno: 888 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 522 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8019 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...