Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Je v hnutí ANO lhaní normální?

Dnes jsem si po dlouhé době v televizi pustil „politiku“. Konkrétně pořad „Za pět minut dvanáct“ na stanici Nova. Hosty byli Berenika Peštová, poslankyně za hnutí ANO, a Petr Hladík, místopředseda KDU-ČSL.

     Vzhledem k tomu, že Petr Hladík je ministrem životního prostředí a paní poslankyně byla na stejném úřadě náměstkyní dlouhých sedm let, byla první část věnována právě této tematice.
Pak se přešlo k Marianu Jurečkovi a večírku, který je už nějakou dobu politickým tématem číslo jedna. Trochu jsem podřimoval, protože v této otázce mám jasno. Pan Jurečka neměl zatloukat, ale měl hned přiznat, že dal přednost zábavě před něčím, co v té chvíli bylo pro většinu národa důležitější. Já osobně bych asi v takovém případě trsat nedokázal

     Jak už jsem psal, dřímal jsem, dokud jsem nezaslechl, jak paní poslankyně kárá Petra Hladíka: „Vy jste křesťani, máte Desatero.“ Hned nato ještě posměšně dodala: „Vy si to pak koupíte někde na www.odpustky.cz.“ Jako křesťan jsem zpozorněl, protože něco podobného jsem už v životě slyšel mnohokrát.
Paní Peštová ale pokračovala: „Já si myslím, že kdo opakovaně lže a je neustále přistihován při lžích, tak je to špatně. Nebudí to dobré světlo na vaší stranu.“ Ministr životního prostředí jí opakoval, že se pan Jurečka omluvil a pak připomenul její slavný výrok ve sněmovně, kde při obhajobě svého šéfa prohlásila, že „v STB byli i dobří lidé“.
Reagovala: „Já, jak jsem se nadechovala, tak samozřejmě to vyznělo tadydle v tom.  Proto jsem se omluvila ... Já jsem se omluvila za svůj přeřek. To je ale něco úplně jinýho...“
Pak se znovu se vrátila ke kárání: „Je to váš problém, vy si ho musíte vyřešit. Vy jste křesťani a vy byste lhát neměli. Tečka. ... Nemáte krást, nemáte lhát, nemáte požádat!“ Petr Hladík jí oponuje: „To nemá dělat nikdo.“ Berenika Peštová však trvá na svém: „Ale vy to nejvíc preferujete. To je nejhorší!“

     Poslechl jsem si tuto pasáž ještě dvakrát. Možná jsem konečně pochopil, jak je možné, že tolik lidí volí ANO, přestože lží jeho předsedy je už tolik, že se jim věnuje dokonce samostatná internetová stránka Andrej Babiš je lhář.
Pokud lže Andrej Babiš nebo členové jeho strany, není to nic špatného, protože hnutí ANO, na rozdíl od KDU-ČSL, není „křesťanské“. Jako takové se proto nemusí trápit tím, zda to, co říká jeho předseda, je pravda nebo lež.
Připomnělo mi to poučku, kterou jsem na volně uslyšel z úst velitele roty, když jsem si dovolil ho jako nový výkonný praporčík spojařské roty na nástupu opravit. Jeho poučka zněla následovně: § 1: Uvedomtě si, že velitel má vždycky pravdu. § 2: A aj keď nemá pravdu, platí § 1.

     Je v hnutí ANO lhaní normální? Má jeho šéf pravdu i když lže? Tyto otázky mne napadly, když jsem poslouchal slova paní poslankyně Bereniky Peštové na adresu KDU-ČSL. Tak mi vyznělo to, co říkala „mezi řádky“.
Nebo se snad mýlím?

Pro pamětníky 15 let starý článek: Sto čertů v pytli

Autor: Vlastík Fürst | neděle 14.1.2024 14:20 | karma článku: 29,99 | přečteno: 846x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Hlavně, žes je nesnědla

Jak se vám dnes vstávalo? Už jste se těšili na vše, co vás v průběhu dne čeká? Ovenka, naše čtyřiadevadesátiletá babička, vstávala s obavami. V noci se jí ztratily její „spodní zuby“.

19.5.2024 v 8:30 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Budu plnit sliby, které jsem ti dal

Dnešní žalm má v záhlaví napsáno: „Davidova píseň pro sólový zpěv za doprovodu strunného nástroje.“ Jako mnohé Davidovy písně i tato začíná naléhavým voláním, doslova „úpěním“.

17.5.2024 v 19:10 | Karma: 12,35 | Přečteno: 203x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Včera básníkem, dnes atentátníkem

Slovensko včera zažilo šok – jedenasedmdesátiletý básník Juraj Cintula vytáhl zbraň a vypálil několik kulek, z nichž tři skončily v těle slovenského premiéra. Poeta vyměnil boj slovem za skutečnou zbraň...

16.5.2024 v 14:48 | Karma: 30,88 | Přečteno: 2266x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Jourová se prý úplně zbláznila

Tvrdí to o ní Andrej Babiš. Není to sice žádná žhavá novinka, protože to zveřejnil už před měsícem, přesto nebude na škodu se u jeho vyjádření ještě jednou na chvíli zastavit.

10.5.2024 v 10:39 | Karma: 33,85 | Přečteno: 3582x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

8. květen – nejdůležitější výročí mého života

V mém životě je mnoho významných dnů, ale 8. květen je od roku 1986 tím nejdůležitějším a nejvýznamnějším výročím a svátkem mého života.

8.5.2024 v 8:47 | Karma: 24,73 | Přečteno: 511x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Nizozemec si na zahradě postavil hrad, jeho interiér láká turisty z celého světa

19. května 2024  8:36

Šestasedmdesátiletý Nizozemec Gerry Halman si na své zahradě postavil pětipatrový hrad. V...

Poštovní známka po bagetě i voní. Francie uctila symbol gastronomie

19. května 2024  7:26

Francouzská pošta představila novou známku s obrázkem bagety převázané stužkou v barvách trikolory....

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

  • Počet článků 3340
  • Celková karma 28,42
  • Průměrná čtenost 784x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.