Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Pokoj vám!

Vánoce jsou spojovány s přáním pokoje. Dokonce i ti, pro které Ježíš nic neznamená, dokážou najednou skoro jako zázrakem na pár hodin zakopat válečnou sekyru.

24.12.2022 v 17:30 | Karma: 20,14 | Přečteno: 269x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

„Já se smrti nebojím!“

„Bojíš se smrti? Já ano.“ Tato slova jsem slyšel od starého muže, kterého jsem navštívil v nemocnici. Krátce předtím se dověděl, že jeho nádor se nedá operovat.

30.7.2017 v 9:15 | Karma: 30,18 | Přečteno: 1111x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Smyslem života není jen někam jít

Jednou v neděli jsme s manželkou vyrazili na procházku. Máme svou trasu, která má krátkou, střední a dlouhou variantu. Protože bylo krásně, měli jsme v plánu šestikilometrový okruh.

3.6.2017 v 7:51 | Karma: 28,62 | Přečteno: 590x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Důkaz Boha

„Dejte mi nějaký důkaz Boha. Ukažte mi něco, co mohu vidět, slyšet nebo nahmatat...“ Podobné myšlenky jsem už mnohokrát našel v diskuzi pod mými články. Občas je slyším od lidí, kteří „hledají Boha“.

21.5.2017 v 6:45 | Karma: 30,31 | Přečteno: 843x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Aby nám Pán Bůh vztahy dal

Máte někoho, s kým se můžete radovat? Existuje někdo, kdo vás vezme okolo ramen, když máte chuť plakat? Pokud ano, patříte k nejbohatším lidem na světě. Získali jste skutečnou lásku. A je přitom jedno, zda je tím milujícím člověkem rodič, životní partner, dítě nebo třeba dobrý kamarád.

1.1.2015 v 15:15 | Karma: 33,61 | Přečteno: 1474x | Diskuse| Brno

Vlastík Fürst

Pozveme večer i oslavence?

Už víc jak půl století si o vánocích připomínám babiččiny vzpomínky na dětství. Pocházela z chudé rodiny. Se sourozenci chodili o vánocích k těm bohatším zpívat koledy, za které dostávali výslužku. Z toho, co vykoledovali, jim pak maminka uvařila štědrovečerní večeři.

24.12.2014 v 15:15 | Karma: 29,70 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Vlna smetla nový dům

Každý den jsme ve zprávách vystaveni záplavě negativních zpráv. Je docela dobře možné, že jsme si na ten příliv zla zvykli a už ani nevnímáme, co to vlastně vidíme a slyšíme. Zbystříme jen tehdy, když se něco zlého děje nám nebo našim blízkým.

6.12.2014 v 13:15 | Karma: 27,47 | Přečteno: 628x | Diskuse| Brno

Vlastík Fürst

Nebo ho zabiju

Díky některým křesťanským škarohlídům se spousta lidí domnívá, že víra člověka připravuje o smysl pro humor. Já osobně patřím mezi ty, kdo tvrdí, že humor ke křesťanství patří.

19.6.2013 v 15:11 | Karma: 31,10 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Modlitba za Čechy

Dnes ráno, když jsem svému Bohu předkládal vedle svých plánů i lidi, za které se pravidelně modlím, jsem myslel i na ty, kteří mají doma spoustu vody a už nyní přemýšlejí, jak dál.

4.6.2013 v 15:41 | Karma: 34,02 | Přečteno: 1910x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Je lepší být oloupeným, než lupičem.

Kolega v mé první práci říkával: "Bude hůř!" Tak reagoval vždy, když jsme si na něco stěžovali. Byl nejstarší z nás a tuhle svou hlášku pokaždé zarámoval do nějaké své zajímavé životní zkušenosti.

30.4.2013 v 13:35 | Karma: 29,40 | Přečteno: 1408x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Peklo plné křesťanů

John Wesley, zakladatel metodismu, měl prý jednou podivný sen. Ocitá se v něm u pekelné brány. Slušně zaklepe a pak se zeptá: "Jsou v pekle nějací katolíci?"

8.4.2013 v 16:15 | Karma: 32,24 | Přečteno: 1475x | Společnost

Vlastík Fürst

Štědrý rok

Křesťané si dnes připomínají narození Ježíše Krista. Tato tradice vznikla v době, kdy se pohané klaněli slunci a vítali v den slunovratu jeho návrat na oblohu. Křesťané se rozhodli místo uctívání slunce raději připomínat skutečnost, že se na naší planetě narodil Bůh a stal se člověkem.

24.12.2012 v 14:30 | Karma: 27,66 | Přečteno: 1201x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Světlo na konci tunelu

Jednou v pátek navečer jsem vyrazil na návštěvu mého bratra Jirky. Dojel jsem trolejbusem až do Otrokovic a odtamtud se vydal pěšky lesem na Žlutavu, kde brácha po svatbě bydlel. Měla to být pohodlná procházka. Když jsem byl v polovině cesty, náhle se zatáhla obloha, přišla rychlá bouřka a po ní nastala úplná tma. Blesk způsobil výpadek elektrické energie v celém okrese a přes mraky nepronikalo ani světlo měsíce a hvězd.

10.12.2012 v 14:15 | Karma: 26,69 | Přečteno: 1338x | Společnost

Vlastík Fürst

Svátkování

Včera měly svátek Šarloty, zítra zase budou slavit všechny Silvie. A dnes? Dnes má svátek Československá republika, která už dvacet let neexistuje. Není to zvláštní, že oslavujeme něco, co už dávno zaniklo?

28.10.2012 v 14:05 | Karma: 29,89 | Přečteno: 1241x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Když se Bůh modlí

Představte si, že mi po ránu voláte na mobil, ale já nereaguji. Po půl hodině vám zavolám se slovy: "Nezlob se, ale já zrovna poslouchal, jak se ke mně modlil můj Bůh." Co byste si o mně pomysleli?

3.7.2012 v 15:10 | Karma: 30,13 | Přečteno: 1537x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Vandrující Bůh

Mnoha křesťanům, když slyší slovo Bůh, se vybaví nějaký nádherný chrám nebo katedrála. Muslimům se možná vybaví mešita a židům synagóga nebo Římany zpustošený Jeruzalémský chrám. Skoro každá kultura má nějakou vzácnou památku, nějaké místo sloužící k uctívání svého božstva.

8.6.2012 v 20:15 | Karma: 29,57 | Přečteno: 1071x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Dřív to věděl každý sedlák

Přiženil jsem se na vesnici a velice dobře si vzpomínám, jak jsem poprvé pomáhal sklízet brambory. Tchán velice pozorně sledoval, jestli ten "inženýr" z města zvládne motyku, aniž by si při tom ublížil.

4.6.2012 v 15:10 | Karma: 36,86 | Přečteno: 2815x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Pes který štěká, je nedovařený

Nedávno jsem si poslechl povídání kamarádovy dcery o Číně. V této exotické zemi prožila jeden školní rok. Když nám ukazovala obrázky, které nafotila na tržišti, slabším povahám se začal pohupovat žaludek. A právě v tom okamžiku pronesl její táta slova, která jsem použil v nadpisu.

5.1.2012 v 10:16 | Karma: 32,90 | Přečteno: 2668x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Bude letos konec světa?

Je to už pár let, co jsem poprvé slyšel o tom, že v roce 2012 přijde konec světa. Tehdy to byl vzdálený termín a tak skoro nikoho nezajímal. Teď už v tom roce žijeme. Měli bychom se bát?

1.1.2012 v 13:16 | Karma: 33,26 | Přečteno: 1816x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Vánoční světlo

Máte rádi tmu? Když spím, tak ano. Když se ráno probouzím, tak se mi lépe vstává, když už je venku světlo a nelépe, svítí-li už sluníčko. Jenže, u nás je právě zimní období, takže se mi o takovém vstávání může jen zdát. V pět ráno, když vstávám, je tma jako v pytli.

24.12.2011 v 16:00 | Karma: 29,32 | Přečteno: 2087x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Víra v době ateismu?

"Křesťanská víra je jen taková berlička, kterou silný člověk nepotřebuje. Je dobrá jen pro slabochy, pro lidi s nižším IQ, kteří se o sebe nejsou schopni postarat a potřebuji někoho, kdo by jim organizoval život!"

31.10.2011 v 10:16 | Karma: 27,22 | Přečteno: 1710x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Má dnes ještě církev co nabídnout?

"Církev je relikvie, která má dnes už jen historickou hodnotu. Přežila se, do moderní doby nepatří. Nejlepší by bylo ji zrušit, aby neohlupovala lidi!" Takový názor je možné slyšet stále častěji. Je to pravda?

21.10.2011 v 10:21 | Karma: 26,73 | Přečteno: 1513x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Věří ekologové na evoluci?

Čas od času slyším hořekování ekologů nad tím, že jsme zase vyhubili další živočišný druh nebo rostlinku a jak naše auta nebo atomové elektrárny jednou život na naší planetě vyhubí docela...

25.7.2011 v 10:32 | Karma: 25,87 | Přečteno: 1462x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Neohlížej se

Jsou chvíle, kdy je dobré se neohlížet. Já to poprvé zažil, když jsem jako kluk lezl s mým bráškou na skálu. Během těch pár metrů, které jsem musel překonat, mi to říkal snad stokrát. Věděl totiž, jakou mám hrůzu z výšek.

10.6.2011 v 21:08 | Karma: 21,86 | Přečteno: 1264x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Boží mlýny melou pomalu, ale jistě

V diskuzi pod článkem Skončíš v pekle jsem slíbil, že dnes napíšu svůj pohled na otázku Božího soudu nad těmi, kdo se vědomě postaví do koalice zla. Bude nějaký soud? Bude Bůh trestat ty, kdo měli zálibu v páchání zla?

3.6.2011 v 21:21 | Karma: 26,09 | Přečteno: 4821x | Diskuse| Společnost