Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Dnes by se to fotilo

To tak jedete po ránu žlutým vláčkem do Prahy, podřimujete, možná se vám i něco zdá. Pak něco přeruší vaše snění, podíváte se z okna a vidíte něco nádherného.

11.4.2024 v 9:00 | Karma: 17,66 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ostatní

Vlastík Fürst

Už jsem se naplakala dost

Poslední dobou se stále častěji setkávám s lidmi, kteří neustále naříkají a pláčou, jak je k nim ten svět nespravedlivý. Nikdo se nemá tak zle a špatně, jako právě oni.

5.4.2024 v 17:15 | Karma: 29,76 | Přečteno: 742x | Diskuse| Ostatní

Vlastík Fürst

Sousede, z balkonu vám kape asi krev

Venku už se šeřilo, když se ozvalo klepání na dveře. Žena šla otevřít. Za dveřmi byla naše sousedka z nižšího patra: „Dobrý večer, neteče vám něco z balkonu?“ Manželka se bránila, že na balkon nic, co by mohlo téci, nedala.

29.12.2023 v 20:10 | Karma: 31,20 | Přečteno: 1291x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Někdy může být platba za blbost milosrdnější

Ráno jsem byl vzhůru o něco dříve než obvykle, a i dál šlo všechno jako po drátku, takže jsem se rozhodl zajet nakoupit. Vyšel jsem z domu a slyšel přijíždějící šalinu. Dal jsem se do běhu, abych ji stihl.

6.10.2023 v 20:15 | Karma: 25,93 | Přečteno: 582x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Ekologie na talíři

Možná se vám při čtení nadpisu vybavila luxusní restaurace, ve které za hříšné peníze podávají i prodávají tak drahá BIO jídla, že by většině z nás při pohledu na cenu přešla chuť k jídlu. Tak o tom to dnes nebude.

21.2.2023 v 14:20 | Karma: 25,56 | Přečteno: 560x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Babičky volí generála

Máme doma dvě babičky a obě už překročily devadesátku. Poslední volby do parlamentu a obecních zastupitelstev vynechaly, protože se prý v tom množství kandidátek nedokázaly zorientovat.

9.1.2023 v 19:10 | Karma: 31,18 | Přečteno: 1010x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Úsměv na mámině tváři

„Tak co, jak se máš? Vyspali jste se dobře? A jaké je u vás počasí?“ Tak to jsou věty, které slýchávám každé ráno, když volám mé mamince. V létě oslavila 85. narozeniny.

28.11.2017 v 20:50 | Karma: 29,00 | Přečteno: 462x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Voňavá vzpomínka na babičku

Ještě v době totality mne v novinách u dědy rozesmál kreslený vtip. Na obrázku byli dva lidojedi, v ruce ohlodanou kost a jeden z nich povídá: „Byl to dobrák od kosti.“

10.11.2017 v 20:50 | Karma: 29,81 | Přečteno: 709x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Nač stahovat gatě...

„Nač stahovat gatě, když brod je ještě daleko!" Věřím, že tuto lidovou moudrost známe a že jí většina z nás i rozumí. Jen si nejsem jistý tím, nakolik podle ní dokážeme jednat v každodenním životě.

1.9.2017 v 20:35 | Karma: 27,00 | Přečteno: 504x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Borec, co řídí nosem

Jako malý kluk jsem obdivoval závodníky, kteří se v upravených autech proháněli po zamrzlém rybníku u cukrovaru. Později, když jsem bydlel v Gottwaldově, jsem se stejným obdivem vzhlížel k jezdcům Barum rallye.

29.8.2017 v 20:35 | Karma: 26,39 | Přečteno: 419x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Bezdomovci, před kterými smekám

Seděli jsme v asijském bistru a po dlouhé době si dávali smažené nudle. U stolu, který byl v protějším rohu restaurace, seděla dvojice, která mi byla povědomá, jen jsem si nemohl vzpomenout, odkud je znám.

24.8.2017 v 20:35 | Karma: 40,88 | Přečteno: 3443x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Co na mne štěkáš?

Už jste někdy jedli psa? Prý, když je dobře upraven, chutná stejně výtečně, jako dobré srnčí. „Nakonec, srnci i psy štěkají“, říkal jeden pán v šalině, „tak v čem je problém?“

18.8.2017 v 20:35 | Karma: 26,47 | Přečteno: 629x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Ticho, až z toho uši bolí

„To je hrozné, jaký tu máte hluk“, lamentovala jedna příbuzná na naše bydlení v Brně, když se zastavila na návštěvu. „Pořád tu hlučí auta a houkají sanitky“, dokončila svůj posudek našeho domova.

16.8.2017 v 20:35 | Karma: 28,10 | Přečteno: 789x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Já nechci do blázní!

Někteří lidé nám do života vlétnou nezvaně jak velká voda a podobně to po nich vypadá, jakmile zase zmizí. Jiní přicházejí pomalu, nenápadně a po krůčcích. Když se pak podobně i vytratí, zůstávají na ně příjemné vzpomínky.

11.8.2017 v 20:15 | Karma: 29,11 | Přečteno: 618x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Samoobslužné pokladny v Tescu kradou

Vždycky jsem si myslel, že krást mohou jen lidé. Při nedávném nákupu v Tescu jsem se přesvědčil, že je to omyl. Už se nedá věřit ani strojům. Samoobslužná pokladna mi naúčtovala dva a půl násobek skutečné ceny.

16.11.2015 v 16:25 | Karma: 37,24 | Přečteno: 5524x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Až do odvolání držím každou středu protestní hladovku

Na základní škole nám před padesáti lety vyprávěla paní učitelka příběh muže, který drží protestní hladovku proti zlořádům kapitalismu. Jak já toho chudáka tehdy litoval.

12.8.2015 v 16:25 | Karma: 33,06 | Přečteno: 1185x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Auto v polepšovně

Už jste někdy měli auto v pubertě? Já mám poslední týdny pocit, že je to jediné vysvětlení chování mého Oplíka. Adoptoval jsem ho před čtyřmi roky až z Itálie. Měl nějaké mouchy, jaké sedmiletá auta mívají, ale ty se během pár týdnů podařilo vychytat, takže pak jezdil víc jak tři roky bez problémů.

1.5.2015 v 20:15 | Karma: 31,45 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Brno

Vlastík Fürst

Moje žena maskuje, že je praštěná

Už jste se někdy snažili před okolím skrývat něco, co se druzí neměli dovědět? Buďte rádi, že nejste slavní. Paparazzi by to stejně vyšťárali a pak by o vás napsali i to, o čem vy sami nemáte ani nejmenší tušení.

22.1.2015 v 9:20 | Karma: 36,92 | Přečteno: 4319x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zednice

Ne, v nadpisu není chybné písmeno, jen se pokouším o ženský tvar slova zedník. Setkal jsem se totiž s šikovným mladým mužem, v jehož životě sehrála zásadní roli právě "zednice".

26.9.2014 v 15:15 | Karma: 31,83 | Přečteno: 993x | Diskuse| Brno

Vlastík Fürst

Tatínku, neumírej!

Vůbec nic si nepamatoval. Jen se mu stále vybavovala jedna vzpomínka. Viděl uplakanou tvář svého malého syna, cítil, jak se ho snaží zvednout ze země a do toho volal pořád dokola: "Tatínku, neumírej! Já nechci, abys umřel jako dědeček!"

28.7.2014 v 15:15 | Karma: 28,99 | Přečteno: 1255x | Diskuse| Letní povídka