Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vážím si své Berle - Víry

Chtěli byste chodit o berlích? Tchýně je dostala po operaci kyčelního kloubu. Nejdříve se s nimi naučila chodit. Nebylo to snadné, ale zvládla to, protože toužila po tom, aby co nejdřív mohla "chodit po svých". Po nějaké době ji lékař berle vyměnil za švédskou hůl. Nakonec odložila i tu a zase běhá jako zamlada.

Chtěli byste berle? Já jednu takovou mám. A dobrovolně!

Při rozhovorech s lidmi jsem se už mnohokrát dověděl, že křesťanství a víra jsou jen takové berličky pro chudáky, kteří se bez nich neobejdou.
Není to pravda. Víra není nějakou berličkou. Já mám poctivý metrák živé váhy. Myslíte si, že by mi pomohly nějaké malé berličky? Já potřebují pořádné bytelné berle. Takové, co mne udrží na nohou.
Má víra není berlička, je to pořádná berla.

Rád chodím na hory. Když jsem šel koncem ledna na Lysou horu, bylo dost sněhu a hlavně, klouzalo to. V té chvíli mi chyběly horolezecké mačky. Pokud nevíte, co to je, tak mačky, nebo někdy takzvané stoupací železa, jsou ozubení připevněná na boty pro zajištění opory na kluzkém sněhovém a ledovém povrchu. Kdybych je měl, vyšel bych na vrchol rychleji a s menší námahou.

Víra je pro mne tím, čím jsou  nemocnému berle a horolezci mačky. Pomáhá mi v mém životě. Zvládám věci, které bych bez ní nezvládl. Pomohla mi vyrovnat se s různými problémy, učí mne odpouštět, mění mou povahu a tím i mé jednání.

Často říkám, že díky víře se mi lépe žije a také věřím, že díky víře se i se mnou lépe žije. Prožil jsem spoustu pádů, udělal jsem spoustu chyb a ublížil mnoha lidem. Víra mi pomáhá napravit to, co se napravit dá. A když se něco napravit nedá, tak mi pomáhá se s tím vyrovnat a dívat se s nadějí do budoucnosti.

Apoštol Pavel napsal: "Bratří, já nemám za to, že jsem již u cíle; jen to mohu říci: zapomínaje na to, co je za mnou, upřen k tomu, co je přede mnou, běžím k cíli, abych získal nebeskou cenu, jíž je Boží povolání v Kristu Ježíši." (Bible, Filipským 3,13-14)

Kamarád mi ukazoval svou horolezeckou výzbroj, kterou měl s sebou v Himalájích. Většině z nás by se pod tíhou jeho batohu podlomila kolena i na rovince. A on ho nesl na zádech i ve chvílích, kdy byl tak vyčerpaný, že se musel přemáhat, aby udělal další krok.
A víte, co je zvláštní? Některé části výbavy, kterou nosil na zádech, vůbec nepoužil. Nosil to vše s sebou, protože věděl, že musí být připraven na jakoukoliv situaci.

Možná, že se Vám víra zdá být také takovou zbytečnou zátěží. Vždyť kdo by chtěl chodit s berlí? Když jsem šplhal na kluzkém terénu na Lysou horu, litoval jsem, že nemám mačky. A byl jsem rád, že mám alespoň trekingové hole, o které jsem se mohl opírat.

Jsem křesťan. Vážím si BERLE, kterou je pro mne má víra. Víra je pro mne oporou v těžkých situacích. Ale také mi přináší radost z toho, že i v dnešní nejisté době mám jistou budoucnost.
Přál bych i vám, abyste našli každý tu svou berlu. Možná teď máte pocit, že nic takového nehledáte a nepotřebujete.
Její cenu poznáte, až se ve svém životě potkáte s  nějakým opravdovým problémem.
Vážím si BERLE, kterou je pro mne má víra.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vlastík Fürst | pátek 5.2.2010 9:15 | karma článku: 22,01 | přečteno: 1212x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Na fotce nestárneme

Díváte se rádi na své fotky? Třeba na momentky ze svého dětství? Nebo na ty maturitní či dokonce svatební? Já osobně se k tomu dostanu jen velmi zřídka, přesto je mám rád.

5.5.2024 v 13:31 | Karma: 14,64 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 23,45 | Přečteno: 625x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

Pánové, už jste někdy něco podobného slyšeli? Pokud ano, jak jste se cítili? Určitě to není nic, co byste vyhledávali. A co teprve, když to o vás řekne nebo napíše žena?

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 23,94 | Přečteno: 683x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 17,94 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 24,44 | Přečteno: 794x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ve Vatikánu zadrželi českého faráře s pistolí, noži a šroubovákem

6. května 2024  9:51,  aktualizováno  11:25

Při vstupu do Vatikánu policie o víkendu zadržela faráře z České republiky, který měl u sebe v...

Začátek týdne bude oblačný s bouřkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  11:22

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Divočáci v lese hledali potravu, ze země vyhrabali nevybuchlou munici

6. května 2024  11:14

Neobvyklé nálezce měla munice z druhé světové války, která desítky let zůstávala pod zemí v lese u...

Motorkáři adorující Putina míří k hrobům sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Motorkáři z Night MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, míří na pražské...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 3336
  • Celková karma 29,82
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.