Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dobrý Bůh ve zlém světě? To nemůžeš myslet vážně!

“Kdyby byl Bůh, nemohlo by být ve světě tolik zla!“ Tento argument občas slýchám při rozhovorech s lidmi, kteří se diví, že věřím v Boha.

Je to už čtvrtý argument, který spolu otevřeme.
Prvním bylo tvrzení: “Boha nikdo neviděl, proto není.“
Druhý argument zněl: “Bůh není, protože ho věda nedokázala.“
Třetí tvrzení, které jsem zmínil minule, znělo: “Boha nelze pochopit lidským rozumem. Proto neexistuje.“

Mnoho lidí odmítá myšlenku o možné existenci Boha, protože se ve svém životě setkávají se zlem. A tak od nich slyšíme, že “existence zla vylučuje možnost existence absolutního dobra.“

Tenhle argument je velice vážný. Lidé touží po dobru. Mnozí se ale nespokojí jen s tím, že po dobru touží a čekají, až se s ním potkají. Raději mu jdou naproti a snaží se pro dobro i něco aktivně dělat. Když pak na vlastní kůži poznají platnost hesla “za každý dobrý skutek budeš náležitě potrestán,“ vede je to k tomu, že se raději stáhnou do pasivity.

Může existovat dobrý Bůh, když okolo sebe vidíme tolik zla? Pokud existuje, proč dovolí, aby při zemětřesení umíraly lidé? Proč dopustil, aby vznikly gulagy a koncentráky? Proč povodně postihují dobré i zlé? To jsou otázky, které trápí spoustu lidí.

Když jsem jako kluk podobné otázky dostal poprvé, nevěděl jsem, co odpovědět. Byl jsem zaskočen. Doma jsem o tom diskutoval se svým tátou. Překvapil mne tím, že řešení tohoto problému nehledal v odpovědi na dané otázky, ale někde úplně jinde.

Nejdříve se mne zeptal, na co chci slyšet odpověď. Řekl jsem, že mne zajímá, zda může ve zlém světě existovat dobrý Bůh. A on mi položil následující otázky:
“Teď je večer a venku je tma. Je to důkaz toho, že venku nikdy nemůže být světlo?“ Odpověděl jsem, že ne.
“Teď je zima a řeka je v parku zamrzlá. Je to důkaz, že v ní nikdy neuvidíš tekoucí vodu?“ Znovu jsem odpověděl, že ne.
“V tomto hrníčku mám hořký čaj. Znamená to, že neexistuje sladký čaj?“ “To ne“, řekl jsem.
“Včera jsi byl u zubaře, protože tě bolel zub. Znamená to, že tě zuby bolí pořád? Nebo je i čas, kdy ani nevíš, že zuby máš?“
Řekl jsem mu, že už nemusí pokračovat dál, protože mi to stačí. Pochopil jsem, že Bůh může existovat, i když žijeme ve zlém světě. Jen se na tento problém musím podívat ze správného úhlu.

Zlo je cizopasník. Je jako díra ve dveřích. Díra bez dveří nemůže existovat. Dvéře bez díry ano. Zlo může jen cizopasit na dobru. Dobro se bez zla obejde.

Podle Bible přijde jednou okamžik, kdy historie zla skončí. Apoštolu Janovi ukázal Bůh zvláštní obraz, který znázorňoval, jak bude jednou vypadat svět bez zla. Jan o tom napsal:
A viděl jsem nové nebe a novou zemi, neboť první nebe a první země pominuly a moře již vůbec nebylo.
A viděl jsem od Boha z nebe sestupovat svaté město, nový Jeruzalém, krásný jako nevěsta ozdobená pro svého ženicha.
A slyšel jsem veliký hlas od trůnu: "Hle, příbytek Boží uprostřed lidí, Bůh bude přebývat mezi nimi a oni budou jeho lid; on sám, jejich Bůh, bude s nimi, a setře jim každou slzu s očí. A smrti již nebude, ani žalu ani nářku ani bolesti už nebude - neboť co bylo, pominulo."
Ten, který seděl na trůnu, řekl: "Hle, všecko tvořím nové."
A řekl: "Napiš: Tato slova jsou věrná a pravá." (Bible, Zjevení Janovo 21)

Zlo tu nebude věčně. Jednou jeho historie skončí. Do společnosti, kde už nebude bolest, slzy a umírání zve Bůh každého, komu se protiví zlo. Dává nám tuto informaci a nechává na nás, zda tomu uvěříme, protože nám dává i svobodnou vůli.

Zatím žijeme na světě, kde vedle sebe existuje dobro i zlo. Ať jsme věřící nebo ateisté, musíme se každý den rozhodovat o tom, čemu v našem životě dáme přednost - buď dobru nebo zlu.
Se zlem se setkávám po celý svůj život. Zatím mi nesebralo mou víru v to, že existuje absolutní dobro, kterému Bible dává jméno Bůh.

PS: V jednom z dalších článků se budu existencí zla zabývat podrobně.

Autor: Vlastík Fürst | středa 10.3.2010 9:15 | karma článku: 29,83 | přečteno: 1877x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 15,31 | Přečteno: 268x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 23,71 | Přečteno: 763x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Jak Sergej Lavrov odsoudil i V. V. Putina

Krátce před párečním útokem Iránu na Izrael hovořil Hosejn A. Abdollahija, iránský ministr zahraničí, s ruským protějškem, Sergejem Lavrovem o situaci na blízkém východě. Jinými slovy - Rusko Iránu jeho útok na Izrael schválilo.

15.4.2024 v 8:20 | Karma: 37,41 | Přečteno: 3898x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Propastný rozdíl mezi ANO a KDU-ČSL

Pokud se podíváme na volební preference ANO a KDU-ČSL, je rozdíl propastný. Podíváme-li se pozorně na úroveň demokracie uvnitř obou politických uskupení, je propast ještě hlubší.

12.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,37 | Přečteno: 6782x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:14

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém

25. dubna 2024  16:09

Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....

  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,53
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.