Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sex po padesátce? Kdykoliv si vzpomenu! (50+)

Znáte tu anekdotu, v níž si tři muži vyprávějí o sexu? Nejprve mluví krátce ženatý třicátník. “Chlapi, je to perfektní. Pokud ženu nebolí hlava, nejsem na rybách nebo v hospodě a v televizi není zrovna fotbal nebo nějaká telenovela, tak mám sex každý den.“ Čtyřicátník na to: “Moje žena teď přichází do těch správných náruživých let, takže někdy ani nestíhám.“ Čekají, co řekne nejstarší z nich, čerstvý padesátník: “No, chlapi, myslím, že jsem na tom nejlíp. Já mám sex, kdykoliv si vzpomenu." Po chvíli ticha pak dodal: "Například vloni, to jsem si, myslím, vzpomněl dvakrát!“

Teď už ale vážně. Mnohokrát jsem slyšel: “Však počkej, až ti bude padesát! Do padesáti je vše v pohodě, ale pak se to zlomí...“
Kdysi jsem na trhu koupil sadu nerezových hrnců. Bylo to v době, kdy se na ně v obchodech málem dělal pořadník. Měly těžké dno, cena byla také lákavá, tak jsem si říkal: “No, nekup to za ty peníze.“ Večer jsem volal rodičům a chlubil se tou dobrou koupí. Máma ale mé nadšení nesdílela. Jejich sousedka prý také na tržišti koupila nový nerez hrnec a když v něm poprvé vařila, upadlo dno. Druhý den jsem se tedy rozhodl hrnce vyzkoušet. Raději jsem vařil levnou polévku, protože co kdyby... Od té doby uteklo víc jak dvacet let a hrnce stále slouží.
Dnes mi táhne na třiapadesát. Vzpomínám na dobu, kdy se přehoupla padesátka a já se začal pozorovat. Čekal jsem, “kdy se to zlomí“ nebo kdy mi něco upadne. Ale zatím držím pohromadě. Tak jsem se rozhodl, že se o pocitech padesátníka podělím s vámi, kdo to máte ještě před sebou a možná se té magické hranice i trochu bojíte.
Věřím, že vy, kteří jste se přes ni už přehoupli, mne doplníte v plodné diskuzi.
A protože tohle psaní bude hlavně pro pány, tak je jasné, proč začínám právě tématikou sexu.

Jak nám přibývají roky, přicházejí občas obavy ze selhání. Začínáme pročítat různé rady, zajímáme se o potravinové doplňky, které by mohly povzbudit naše uvadající mužství, abychom jednou, až to bude potřeba, byli v obraze.

Už víc jak dva roky zjišťuji, že ta padesátka není vůbec špatná. Člověka opouští potřeba být nejlepší za každou cenu. Nepotřebuje si neustále něco dokazovat, protože už ví, že je lepší raději si vychutnávat každý nový den, který přichází...
Platí to i v sexu. Mám skvělou ženu, která má velkou zásluhu na tom, že zatím na zahrádce nemusím pěstovat celer (který ani nemám rád). Občas jí po milování říkám: “Važ si toho, možná to dnes bylo naposled!“

Ke kvalitnímu milování musí být dva. Když mám rád sebe a stejně tak i svou ženu, která je na tom podobně jako já, pak se ani v oblasti sexuality nemusíme bát společného stárnutí. Naopak, právě to, že se známe stále lépe, dává prostor nejen k zachování toho, co nám funguje, ale i k objevování nového. S takovým přístupem k manželství v něm není moc místa pro nudu a zevšednění.

Jako čerstvý absolvent brněnského VUT jsem nastoupil na své první místo. Měl jsem skvělé spolupracovníky. Když zjistili, že se budu ženit, mohl bych z jejich rad sestavit tlustý návod na šťastné manželství.
Jednu radu si ale pamatuji dodnes. Dostal jsem ji od kolegy, který byl už dost dlouho rozvedený. Říkal: “Udělej všechno pro to, abys nedopadl jako já. Teď, před důchodem, když si chci trochu užít, tak za to musím platit. Jo, nebylo jak s manželkou... Kdybych to věděl dřív, tak bych se nikdy nerozvedl. “
Vzal jsem si jeho radu k srdci. A nelituji.

Takže, jaké to je u nás doma se sexem po padesátce? Kdykoliv si vzpomenem.
Třeba vloni jsme na tom byli s pamětí podobně jako průměrní Francouzi. Pravda, občas tu naši společnou paměť musela manželka trochu osvěžit.
Umí to skvěle.

 

PS: Někdy příště o stereotypech po padesátce

 

Autor: Vlastík Fürst | pátek 23.4.2010 10:15 | karma článku: 43,27 | přečteno: 14325x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 15,57 | Přečteno: 272x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 23,71 | Přečteno: 763x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Jak Sergej Lavrov odsoudil i V. V. Putina

Krátce před párečním útokem Iránu na Izrael hovořil Hosejn A. Abdollahija, iránský ministr zahraničí, s ruským protějškem, Sergejem Lavrovem o situaci na blízkém východě. Jinými slovy - Rusko Iránu jeho útok na Izrael schválilo.

15.4.2024 v 8:20 | Karma: 37,41 | Přečteno: 3898x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Propastný rozdíl mezi ANO a KDU-ČSL

Pokud se podíváme na volební preference ANO a KDU-ČSL, je rozdíl propastný. Podíváme-li se pozorně na úroveň demokracie uvnitř obou politických uskupení, je propast ještě hlubší.

12.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,37 | Přečteno: 6782x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,54
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.