Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dezo-Conka

8. 3. 2010 10:43
ty bys dělal faráře tak Klausovi, co ?

To by ti šlo Rv

0 0
možnosti

vaťák

8. 3. 2010 12:06
Re: ty bys dělal faráře tak Klausovi, co ?

Zkuste si někdy přečíst celý článek, než se k němu vyjádřujete. A nejen u mých článků.

0 0
možnosti

Dezo-Conka

8. 3. 2010 10:36
Ty jseš asi latentní rasista

To jseš farář? Ber si příklad z katolického faráře na Luníku 9 v Košicích, ten  mezi

Romy žije a pomáhá jim.....jestli nikdo nevídí, že Romové to u nás mají těžké,

tak je rasista. Není pravda, že Romové o práci nestojí, naopak.....3/4 by ráda pracovala.

Neviděl jsem také Roma, který by posmíval Romovi, že pracuje.

0 0
možnosti

Dezo-Conka

8. 3. 2010 10:36
Re: Ty jseš asi latentní rasista

Já jsem dál Romům práci, při kopání u základů,spravovali jsme izolaci chaty.

Když to viděl jeden stavební inženýr tak řekl,že jeho chlapi by takovou práci nedělali.

Stydím se za tebe před panem bohem.Rv

0 0
možnosti

Boridoj

8. 3. 2010 10:30
Není cikán jako cikán.

Mám podobnou zkušenost, jako autor článku. Před lety pracoval na jednom ostravském dole jako horník jeden cikán. Pracoval poctivě. Jeho žena vedla domácnost, protože měli 6 dětí. Bydleli v hornické kolinii, v bytě měli čisto jako v klícce, děti vzorně vymydlené řádně chodily do školy, radost pohledět. Nejstarší, asi 18tiletá dcerka pracovala na šachtě jako uklízečka. Děvče krásné, čisťoučké a chutné, práce jí šla od ruky, každý se za ní pootočil. Kdyby takto žili i ostatní cikáni, neměli by problémy. Mně cikáni jako takoví nevadí. Nesnáším ale parazity, a je mi úplně jedno jestli jsou snědí, bílí, nebo třeba proužkovaní.

0 0
možnosti

bedik

8. 3. 2010 9:30
máte pravdu

Každý z nás zná nějakého Roma či Cikána-jak je komu libo , který pracuje , žije životem spořádaným . Mě zaráží , že když někdo poukáže na podivný způsob života ostatních flákačů a vyžírků , je hned považován za rasistu . A to nejen ze strany Romů ale i ze strany Kocábů, Stehlíkových atd. Nechci nad nikým lámat hůl , ale granty na podporu romské menšiny jsou vyhozené peníze-kolik takových už bylo, že? Musí začít u sebe . Aprpo co budeme dělat s bílíma vyžírkama....těch je taky dost.. 

0 0
možnosti

BoboHml

8. 3. 2010 9:30
Já jako člověk ve svém okolí považován za rasistu či nácka

Vám dám karmu R^

Pokud se někam nastěhuje bílý,není primárně považován za grázla.Přistěhuje-li se černý,je potencionálně považován za grázla a musí přesvědčovat ostatní,že je poctivý a pak si ho sousedi začnou vážit,

V tom mají slušní cikáni značnou nevýhodu.

0 0
možnosti

lubossula

8. 3. 2010 10:08
Re: Já jako člověk ve svém okolí považován za rasistu či nácka

to je presne ono. Otazkou pak je, jestli je neprestane bavit byt temi slusnymi, jestli si nereknou, zda to vubec ma cenu.....

0 0
možnosti

Danny_Kay

8. 3. 2010 9:28
To, ze nas...

...Rakusaci po revoluci povazovali za zlodeje, je smutne, nicmene jsme jim to nemohli mit vubec za zle. Ja osobne jsem byl v te dobe jeste decko,ale ani by me nenapadlo mit vuci Rakusakum nejake vytky, ba naopak...stydel jsem se za nase spoluobcany bile Cechy...Jenze na rozdil od Romu jsme dosli jisteho pokroku a jsem si jist, ze ted uz podobne napisy v Rakousku ani nikde jinde nehrozi. Rekl bych, ze to obdobi, kdy Cesi hromadne kradli v Rakousku trvalo vlastne jen par let...Bohuzel Romum nestaci ani cela desetileti k tomu, aby se naucili slusne zit. Az teda na ty vyjimky, jako popisujete...

0 0
možnosti

lubossula

8. 3. 2010 9:20
problem

je v tom, ze jakmile ten slusny zemni bydliste, tak je primarne povazovan za neslusneho na podkladu toho jak vypada, nikoliv dle toho kdo je a co dela. V tom musi zmenit nahled cela spolecnost. Nikdo nesmi byt primarne posuzovan dle toho jestli je sikmooky nebo jaky, ale vyhradne dle toho, jaky je.... Tak se posuzujeme my mezi sebou a neni duvod jine posuzovat jinak. To je uloha nasi spolecnosti. Az toto bude fungovat, muzeme rikat, ze zbytek je na nich samych. Do te doby, dokud slusny cikan bude v prostredi, kde ho neznaji zase jen vyzirkou, do te doby problem neni jen na nich....

0 0
možnosti
  • Počet článků 3331
  • Celková karma 30,85
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.