Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

iluminat

23. 6. 2010 18:07
taky jsem jako ateista cetl bibli,

a mate pravdu, zide si zvolii boha, jako my si volime politiky, Vyvolene. Buh si nikoho nezvolil, s nikim se jeste nebavil. A fotky nepotrebuji i verici v UFOny nebo vesmirne jestirky. Proste veri.

0 0
možnosti

SantaKlaun3

23. 6. 2010 13:29
.

No nevím, dokážu pochopit existenci Boha jakožto nějakého všeobjímajícího univerzálního kosmického vědomí, dokážu tak nějak vnitřně pochopit i božství Ježíše Krista, co ale nepochopím nikdy, je Starý zákon. To jsou dějiny ukrutných válek, násilí, krveprolití, stěhování národů. A Hospodin? Ten se na to dívat a dokonce mluvil  na jakési hoře s Mojžíšem? Podle mě to nebyl žádný Hospodin, ale ač to bude možná znít směšně, byli to mimozemšťané nebo nějací lidé z budoucnosti, kteří chtěli ovlivnit lidské dějiny a zanechat tu nějakou stopu. V šesté knize Mojžíšově je dokonce zmínka, že tu měli s lidskými ženami i potomky. Zřejmě ale došlo k nějaké genetické nekompatibilitě a rodili se znetvoření lidé. Tzv. Hospodinovi (jejich šéfovi) se to samozřejmě nelíbilo, tak seslal na zemi potopu. Zřejmě vyhodili do vzduchu nějakou část mořského pobřeží a voda zaplavila nějaké velké území. Takhle to tedy vidím já. Ale rád čtu vaše články a i za tento karma.

0 0
možnosti

vaťák

23. 6. 2010 14:06
Re: .

Díky za reakci. Věřím, že z mých článků je zřejmé, že také zápasím s chápáním některých textů Bible, která sama říká, že "není myšlení Boží jako myšlení lidské". Takže se za svou nechápavost nestydím. Jsem rád, že chápu tolik, kolik potřebuje moje víra.

Starý zákon čtu už poněkolikáté a mohu říci, že se mi postupně otevírá. Krůček po krůčku. Ta doba je nám hodně vzdálená a to, co pro lidi tehdy bylo normální, se nám dnes, i díky křesťanské kultuře, jeví jako nenormální. Ale přesto má křesťanství své kořeny i tam.

0 0
možnosti

ladyevil_cz

23. 6. 2010 13:18
Možná by...

...se věta - Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí - dala vyložit tak, že zpodobnit boha nečím jiným, než ve větě taxativně vymezeným, je na pohodu ;-)

0 0
možnosti

Saša

23. 6. 2010 10:37
Nemusí, ale může.

Zpodobení Krista a kříže není hříchem proti druhému přikázání.

Je to připomínka toho, co se skutečně stalo.

Bůh jako Kristus sám na sebe vzal lidství včetně lidské podoby a proto ho také můžeme takto zobrazovat.

0 0
možnosti

vaťák

23. 6. 2010 10:48
Re: Nemusí, ale může.

V různých knihách mám obrázky, které znázorňují malířovu představu o tom, jak vypadal Kristus. Pokud se těmto obrázkům neklaním, nemodlím se k nim... není na tom nic špatného.

Podobné je to i s křížem. Zůstává-li pro mne symbolem, který mi připomíná, co pro mne vytrpěl Ježíš, určitě to není naplnění slov "nebudeš se ničemu takovému klanět a nebudeš tomu sloužit". 

Přesto se tyto předměty mohou někomu stát předmětem uctívání a v tom je nebezpečí, před kterým 2.přikázání varuje. A v dějinách židů i křesťanů jsou příklady, které potvrzují, že se Bůh nemýlil, když před tím varuje.

0 0
možnosti

spunlock

23. 6. 2010 9:43
skupina Komunální odpad

bůh má jednu tvář

která nevidí

nechává je zemřít

mladý a nevinný

0 0
možnosti
  • Počet článků 3331
  • Celková karma 30,91
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.