Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

realateista

29. 6. 2010 15:52
Naboženství vznoklo jako druh politiky

Všechna oficiální náboženství byla podporována státem a vznikla z politiky pro pacifikaci poddaných davů. Všecha vtloukají lidem do hlavy, že nynější svět není důležitý, dobro přijde až po smrti. Že mají být skromní, smířliví se svým údělem a že za všechno si mohou vaslně sami.

To se to pak snadno vládně mocipánům všech barev.

Jedině o tom má cenu diskutovat, ostatní je manipulace.

0 0
možnosti

Edmund Černá Zmije

29. 6. 2010 15:56
Re: Naboženství vznoklo jako druh politiky

Oficiální náboženství? 8-o První náboženství uctívaly přírodní síly, stromy, hory, moře, slunce.

0 0
možnosti

realateista

29. 6. 2010 15:47
Naboženství vznoklo jako druh politiky

0 0
možnosti

Edmund Černá Zmije

29. 6. 2010 15:54
Re: Naboženství vznoklo jako druh politiky

Teda vy pamatujete. ;-D

-

Já bych řekl, že náboženství mohlo vzniknout jako snaha o pochopení světa. Čili jako druh filosofie.

0 0
možnosti

m. l.

29. 6. 2010 12:20
Pár metrů kabelu,

baterie, šlehový palník, hrst rozebraných nábojnic a barel nafty stačily na obrácení celého národa na jinou víru?

0 0
možnosti

ZbR

29. 6. 2010 11:59
Má to zapotřebí?

K Eliášovi...

Osobně mi přijde ubohé až trapné demostrovat takto sílu a moc.

Jak tehdy, tak dnes to předkládat jako jakési memento. Má to Bůh a církev zapotřebí, že je nutné takto lacině fanatizovat davy?

Přijde mi to stejně hloupé jako by nějaký kněz ve snaze boje proti upadlé společnosti nechal zbořit svůj kostel, pak by se pomodlil k Bohu a ten by mu jej znovu postavil. A pak by se všichni radovali, jak do kostela přichází noví konvertité.

0 0
možnosti

vaťák

29. 6. 2010 12:05
Re: Má to zapotřebí?

My se většinou na vše díváme z pohledu Boha. Možná by ta otázka měla znít: "Potřebuje to člověk?"

Bůh občas projeví svou moc (jen on sám ví, kdy a proč), ale i pak záleží na nás, jak na to reagujeme.

0 0
možnosti

Edmund Černá Zmije

29. 6. 2010 10:31
Nohavica: Litanie u konce století

Těch mrtvých mužů v mrtvé trávě, těch sirotků a vdov, té krve k jeho větší slávě, těch slov. Těch bůžků bohyní a bohů, těch smolnic na ulicích měst, těch proroků na každém rohu, těch gest. Pane můj na výsostech pane nejvyšší, pane můj copak nevidíš a neslyšíš, pane můj slepý bože můj.

-

Té lživé lůzy v pancéřových vozech, těch morových sloupů a morových ran, těch znamení zla na obloze, těch vran. Těch žlutých hvězd a pruhovaných šatů, těch provazů a gilotin, těch malých dírek do kabátů, těch vin. Pane můj na výsostech pane nejvyšší, pane můj copak nevidíš a neslyšíš, pane můj hluchý bože můj.

-

Těch studní zasypaných v písku, těch zabloudilých karavan, těch pomníků a obelisků, těch bran. Těch zlatých lejn ze zlatých telat, těch mrtvých vedle jícnů jam, té bázně co činit a dělat, sám. Pane můj na výsostech pane nejvyšší, pane můj copak nevidíš a neslyšíš, pane můj mrtvý bože můj. ;-(

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS