Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

wrangler

2. 8. 2010 13:34
Co vy na to?

"Kdo nemá meč, ať prodá plášť a koupí si ho."

ať prodá plášť a koupí si ho."- Ježíš Nazaretský, Lukášovo evangelium 22:36.

0 0
možnosti

vaťák

2. 8. 2010 14:23
Re: Co vy na to?

A zkusil jste si někdy ten příběh přečíst až do konce?

Co udělal Ježíš, když jeden z jeho učedníků svým mečem ucho člověku, který ho přišel zatknout?

0 0
možnosti

mašlomcha

1. 8. 2010 22:10
Přichází-li někdo k Tobě s úmyslem Tě zabít

buď rychlejší. Toto je jediný správný výklad, podle kterého se řídí i moudré vlády.

Bush nemohl čekat, až začne Saddám H. všechny ohrožovat jadernou zbraní. Byl naštěstí rychlejší. Konal správně, i když se nakonec ukázalo, že S.H. blufoval. Dovolit si nebýt rychlejší a dát vsázku nedozírné důsledky si Bush nemohl.

Omlouvám se za názor :-)

0 0
možnosti

vaťák

2. 8. 2010 5:19
Re: Přichází-li někdo k Tobě s úmyslem Tě zabít

Díky za názor. Je to zajímavá formulace.

0 0
možnosti

Forrrest

1. 8. 2010 19:47
Takto bůh stanovil cenu lidského života:

Exodus21/15: Kdo uhodí svého otce nebo matku, musí zemřít. 17: Kdo zlořečí svému otci nebo matce, musí zemřít. Deut22/23: Když dívku, pannu zasnoubenou muži, najde nějaký muž v městě a bude s ní ležet, vyvedete oba dva k bráně toho města, ukamenujete je a zemřou: dívka proto, že v městě nekřičela, a muž proto, že ponížil ženu svého bližního. Num31/17 Nyní zabijte z dětí všechny mužského pohlaví i každou ženu, která poznala muže a obcovala s ním. Všechny děti ženského pohlaví a ženy, jež nepoznaly muže a neobcovaly s ním, nechte naživu pro sebe. Deu13/7: Kdyby tě tvůj bratr, syn tvé matky, nebo tvůj syn nebo tvá dcera nebo tvá vlastní žena nebo tvůj nejmilejší přítel potají ponoukal: "Pojďme sloužit jiným bohům" - Musíš ho zabít. Nejprve se proti němu pozdvihne tvoje ruka, aby ho usmrtila, potom ruce všeho lidu. Budeš ho kamenovat, dokud nezemře, protože tě usiloval odvést od Hospodina, tvého Boha.

Takového boha uctívají naši pravdoláskoví křesťané...;-)

0 0
možnosti

Astaroth

2. 8. 2010 13:36
Re: Takto bůh stanovil cenu lidského života:

Ve staroveku se to furt masakrovalo, tam to byl folklor.

0 0
možnosti

Mumrli !(milovnik romů)

1. 8. 2010 0:14
No vidite.

Ja mam zase zname, jejichz syn si "pujcil" v nestrezenem okamziku motorku, a zabil se na ni.

A presto jsem si ja motorku poridil, i kdyz mam take syna (pravda, zatim maleho, ale nehodlam se vzdat sveho konicku ani az nebezpeci ze by se neco podobneho mohlo stat me zacne byt aktualni).

Je to totiz spis o tom, jak si tyhle nebezpecnejsi veci proti hovezim napadum pubertaku nebo deti zabezpecite.

Zbran mam taky, kdyz ji nemam u sebe je zamcena v trezoru do ktereho se dostanu jen ja a pritelkyne. A jakmile mrnous zacne chapat, proste ho naucim jak se zbrani bezpecne zachazet.

0 0
možnosti

SantaKlaun3

1. 8. 2010 18:18
Re: No vidite.

No, přítelkyně... Co když se na Vás naštve? neriskoval bych ;-D

0 0
možnosti

hafusak2

31. 7. 2010 23:21
Teorie jsou krásné, realita je ale jiná.

Protože až se Vám v noci přes cestu postaví tři osoby /nebudu jmenovat, abych nepřišel o dukáty/, musíte zastavit a je jasné, že jim jde o vaše peníze a třeba i to auto, tak stačilo vytáhnout pistoli, natáhnout a v té chvíli byla cesta volná. Nic víc nebylo potřeba. Proč diskutovat? Proč se o něčem dohadovat? Věc byla vyřešena..... Stalo se v HK v r. 2002.

0 0
možnosti

Sípomat

31. 7. 2010 22:08
A jak do toho zapadá...

Mluvíte o tom,že Bůh nás učí vážit si lidského života a i když povoluje trest smrti,musí proběhnout spravedlivý soud.

Jak do toho zapadá "pobijte muže,ženy pacholata i dobytek"(moje parafráze)? Kde je ten spravedlivý soud? Kde je ta cena lidského života? Tohle je genocida a žádný Bůh který káže genocidu nemá právo označovat se za dobrého a spravedlivého.

0 0
možnosti

vaťák

31. 7. 2010 23:12
Re: A jak do toho zapadá...

Odpověď na tuto otázku už sám postupně hledám už léta. V něčem mi pomohlo sledovat v Bibli i v archeologii předchozí historii "národů", které měli Židé na Boží příkaz pobít. Jak se tyto národy chovaly vůči slabším soupeřům atd.

Jindy zase to, že takto vyhubené národy se o pár generací později objevují znovu jako silní nepřátelé Izraele, z čehož vyplývá, že použitým termínům tehdy lidé rozuměli jinak než my.

Navíc, Bůh Izrael varuje, že sami mohou dopadnout jako národy, které vidí zanikat.

Je také zvláštní, jak Bůh popisuje Židům dopředu průběh jejich zajetí Nebúkadnesarem a také to, jak na národy, které zneužijí toho, že Bůh nemůže chránit národ, který si zvolí jiného boha, dopadnou důsledky jejich konání.

Odpověď tedy hledám a možná ji někdy i najdu.

0 0
možnosti

ladyevil_cz

31. 7. 2010 21:11
Zbraň je jen...

...prodloužením ruky;-) Pokud ruka žehná...prodloužíte dosah toho žehnání...pokud ruka zabíjí...dtto;-D

0 0
možnosti

notebook.r51

31. 7. 2010 19:26
Vojín Kotas !

Mám dotaz:

Když už se tu tak hezky povídá o bohu, je nějaké kritérium, které by dovolovalo rozlišit, že náhoda a bůh jsou dvě různé entity? Imho jsou jejich projevy a působení zcela identické a nic mi je rozlišit nedovoluje.

Vše, co se připisuje náhodě, lze úspěšně připsat bohu, a naopak vše, co se připisuje bohu, lze zcela bez výčitek svědomí připsat náhodě. To je identita.

Dokonce i lidové rčení na téma náhody - "když je štěstí unavený, sedne si i na vola" - má svůj vznešený ekvivalent "bůh je nekonečně milosrdný".

Any hint?

0 0
možnosti

lutra

31. 7. 2010 20:32
Re: Vojín Kotas !

Když budete zpětně analyzovat Vaši životní cestu a porovnávat jednotlivé události, třeba přijdete na to, že co se jevilo být náhodou, ve skutečnosti náhodou nebylo. Pokud máte na mysli výhru v loterii, nejenom křesťané, ale i nositelé různých dnešních duchovních směrů jsou toho názoru, že nikdo nemůže nedopatřením zbohatnout. Ostatně peníze a štěstí není totéž.

0 0
možnosti

Fanýs

31. 7. 2010 19:18
holokaust

Mám dotaz. Na Židy za války se smlouva s Bohem nevztahovala, že jim Bůh nepomohl nebo si myslíte, že zahynuli jen ti hříšní?

0 0
možnosti

lutra

31. 7. 2010 20:23
Re: holokaust

Smlouva s Bohem neříkala nic o tom, že člověk zůstane naživu. Ježíš řekl: "kdo svůj život ztratí pro mne, znovu ho nalezne."

0 0
možnosti

Sergeant

31. 7. 2010 17:57
Už mnoho lidí

volalo Boha, když jim šlo o život. A nikdy jim nepomohl. Pokud se dočkali pomoci, tak jedině od jiného člověka.

Pokud jde o zbraň, mám jich několik a ještě nikdy jsem žádnou nepoužil proti člověku a doufám, že nikdy nebudu muset. Ale jestliže někdo bude chtít ublížit mě nebo někomu blízkému, udělám všechno pro to, abych mu v tom zabránil.

Dospěl jsem k závěru, že se spíše vyrovnám s újmou, kterou bych způsobil násilníkovi, než se ztrátou, kterou by on způsobil mě, pokud by ublížil mým blízkým.

P.S. žádnou z mých zbraní si nikdo z mého okolí nikdy neublížil, protože si uvědomuji svou zodpovědnost a dětem se prostě do rukou nedostanou.

0 0
možnosti

vaťák

31. 7. 2010 18:06
Re: Už mnoho lidí

Vidíte, a já zase znám mnoho lidí, kterým pomohl. Patřím mezi ně i já.

Problém u mého kamaráda nebyl v té zbrani, ale v tom, že právě ten můj kamarád moc zodpovědný nebyl. Proto jsem byl rád, že to uznal.

Já nosil zbraň naposledy na vojně a byl jsem také rád, že jsem ji nemusel použít. Ale kdyby mi někdo chtěl zabít dítě a já ho mohl zachránit, tak bych neváhal.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,21
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.