Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

Edmund Černá Zmije

28. 8. 2010 10:03
Každá mince má dvě strany

a o závisti to platí dokonale.

-

Závist je sice nepěkná lidská vlastnost, která poškozuje mezilidské vztahy a pokřivuje lidem charakter, ale také to je hnací síla pokroku, motivace pro překonání další kontroverzní lidské vlastnosti, a to lenosti. ;-)

-

Všechno je to o míře a o nasměrování energie, kterou "negativní" lidské vlastnosti v sobě nesou. Ale obvykle jsou mi blízcí lidé, bojující se svými slabostmi. Nesnesu svatoušky, moralizující z pozice své domělé dokonalosti.

0 0
možnosti
GS

Sargassum

28. 8. 2010 11:51
Re: Každá mince má dvě strany

Aneb jak vidíme sebe, vidíme i svět.

0 0
možnosti
F

Faustino

28. 8. 2010 9:42
Pane autore

"A pokud jsme křesťané, tak také vše svádíme na satana."

Pane autore, Adama a Evu přece nepodvedl satan, ale Bůh.

Nepřímo to říká i Katechismus katolické církve §280:" ..hned od počátku Bůh myslel na slávu nového stvoření v Kristu."

§380:"Hříchem našich prarodičů byla ztracena veškerá harmonie prvotní spravedlnosti, kterou Bůh ve svém plánu pro člověka zamýšlel."

Tady je ovšem rozpor. Jaký měl Hospodin plán - nové stvoření v Kristu nebo harmonii spravedlnosti? Obojí současně se přece vylučuje.

0 0
možnosti
E

ELAPHURUS

28. 8. 2010 9:21
Nejvíc se mi líbí a mě charakterizuje :

Ne že bych si naříkal na nedostatek; naučil jsem se být spokojen s tím, co mám. Dovedu trpět nouzi, dovedu mít hojnost. Ve všem a do všeho jsem zasvěcen: být syt i hladov, mít nadbytek i nedostatek.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,53
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.