Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tobinka

21. 12. 2010 15:54
vtip

Tohle mi připomíná starý vtip.

Přijde papež do nebe a Alláh mu říká: Apríl

0 0
možnosti

SecondWisdom

19. 12. 2010 10:02
Pár poznámek

Přicházíte o část racionálního myšlení, hledáte boha, tam kde je pouze konsekvence věcí. Většinu věcí vysvětlujete antropomorfem a tím se ochuzujete o možnost uvažovat nad opravdovými souvislostmi, které situaci způsobily a tedy je menší šance, že se jí do budoucnosti vyhnete, protože nebudete znát její příčinu. Navíc náboženství je nepříjemné spíš v té části, kdy naopak děláte věci kvůli víře, které by nebyly potřeba a nemají žádný vliv, krom ztráty času a falešného pocitu bezpečí. Samozřejmě jsou tu i dobré věci, které díky tomu vykonáte, ale ty jsou snižovány tím, že to neděláte z vlastního dobra, ale z obavy o ztrátu iluzorního posmrtného života. Aneb dle Weinbergova citátu: "Náboženství je urážka lidské důstojnosti. Bez něj i s ním zlí lidé dělají špatné věci a dobří dobré. Aby i dobří lidé činili zlo, to vyžaduje náboženství."

0 0
možnosti

ingchemik

19. 12. 2010 10:22
Re: Pár poznámek

Věřící jsem, ale když převedu starého člověka přes ulici, určitě to nedělám ze strachu z plamenů pekelných...

0 0
možnosti

repulsive

19. 12. 2010 1:18
dobrý pocit vs pravda

to máte fajn, vlastíku - dobro a dobrý pocit jako smysl života. bohužel, pokud se člověk zajímá o realitu a o pravdu, ten obrázek světa je pak poněkud jiný..

0 0
možnosti

vaťák

19. 12. 2010 8:02
Re: dobrý pocit vs pravda

Je to věc názoru. Myslíte, že najdete dva lidi, kteří by popsali "realitu a pravdu" shodně?

0 0
možnosti

Roger.Wilco

18. 12. 2010 21:31
.

:-) No to je hezké s těmi trubičkami. Stalo se mi něco podobného a taky se to týkalo jídla. Měl jste  koupit trubičky a pak třeba ještě dva rohlíky a kousek salámu nebo sýr. Vsadím se, že ty trubičky by dorazily domů nepoškozeny :-)

Jinak Bůh samozřejmě existuje. Kdyby neexistoval, neexistovalo by NIC. Hmota a vědomí musí existovat společně. Aby byla hmota hmotou, musí být jako hmota vnímána právě nějakým vědomím. nedávno jsem o tom viděl dokonce na Youtube nějaký pořad, ale nemůžu ho najít, dal bych sem odkaz. Hodně zajímavé.

Jinak, Vaše články čtu raději než články p. Sýkory. Ty Vaše jsou pochopitelnější, jeho moc vědecké. Karma a přeji Vám krásné Vánoce, kdybych už se nedostal k pročítání blogů.

0 0
možnosti

vaťák

18. 12. 2010 22:18
Re: .

Děkuji a přeji i Vám požehnaný závěr roku.

0 0
možnosti

tosz

18. 12. 2010 20:42
Děkuji za článek.

A pro některé diskutéry. Zkuste chvíli mlčet, pozorně se kolem sebe dívejte a poslouchejte. Budete překvapeni, co všechno po čase uvidíte a uslyšíte.

Přeji všem zdraví a hezké svátky.

0 0
možnosti

vaťák

18. 12. 2010 21:27
Re: Děkuji za článek.

Ať máte dostatek zdraví i Vy. Přeji Vám příjemný závěr roku a dobrý start do toho dalšího.

0 0
možnosti

hafusak2

18. 12. 2010 20:11
Co se mne osobně týče,

v Boha docela věřím. Nejsem sice ani křtěný, ani nejsem členem některé z církví, ale uzávám, že je NĚKDO nad námi. Snažím se dodržovat destatero, snažím se nečinit jiným to, co bych byl nerad aby činili oni mě - takže se svou vírou tak nějak v pohodě žiju, snažím se dělat Bohu radost. Bůh je láska, jak praví Bible: ke každému a ke všemu. jen s jednou věcí jsem měl v životě problém: Mluvil jsem v minulosti s hromadou lidí zde i jinde, ale snad z nikoho jsem neměl tak špatný pocit jako z katolických farářů na Slovensku. Opravdu jsem tam byl neustále přesvědčován, že: "Boha sa teba báť!", "Boj sa Božieho hnevu!" atd atd. Tak nějak jsem dospěl k názoru, že snad ta víra tam není založena na lásce, ale na strachu. Na věčném celoživotním strachu z Boha a jeho hněvu. Těžko říci, ale k takovému Bohu bych asi sotva hledal cestu.

0 0
možnosti

vaťák

18. 12. 2010 21:29
Re: Co se mne osobně týče,

Mně můj táta říkával, že kdo má před Bohem respekt, nemusí se ho bát.

Přeji Vám, ať tu Boží lásku ve svém životě cítíte každý den. R^

0 0
možnosti

motylek_02

18. 12. 2010 18:36
jestli Buh ne nebo neni

je asi jedno. Stejne musime delat sva rozhodnuti a nest jejich dusledky. Jestli v nej verime muze usnadnit zivot. Ale nekdy take ne. :-)

0 0
možnosti

vaťák

18. 12. 2010 18:59
Re: jestli Buh ne nebo neni

Víra určitě přináší i složité situace. Kdyby například můj táta nebyl pastor, měl bych snadnější přístup ke vzdělání. Ale dnes jsem rád, že jsem si musel některé věci probojovat sám. Podobně to vidím i v jiných oblastech, kde víra život neusnadňuje.

0 0
možnosti

mojepostovnischranka

18. 12. 2010 18:31
Víte, ve jménu "boha/ů" se už napáchalo tolik zla...

... viz Vaše Hořické trubičky.. jste paranoidní...jako všichni náboženští fanatici.

A mmch., abych byl objektivní (jako ateista), tak kdyby byl nějaký "bůh", pak je na světě dobře, ale bohužel jsme jen živočichové, kteří plně respektují Darwinem objevený princip přirozeného výberu, takže se každý dere za svým cíle (viz např. naše články a diskuse na tomto blogu).

0 0
možnosti

vaťák

18. 12. 2010 18:33
Re: Víte, ve jménu "boha/ů" se už napáchalo tolik zla...

Děkuji za diagnózu.

0 0
možnosti

aji

18. 12. 2010 17:53
Sice nerozumím sledu myšlenek,

ale s hořickými trubičkami občas dopadnu podobně, poslední myšlenka se mi zdá hezká.

0 0
možnosti

vaťák

18. 12. 2010 18:12
Re: Sice nerozumím sledu myšlenek,

Tak to si alespoň v něčem rozumíme. Je to lepší, než kdybychom si nerozuměli v ničem. ;-)

Až narazíte na trubičky, tak dobrou chuť.

0 0
možnosti

aji

18. 12. 2010 17:52
Sice nerozumím sledu myšlenek,

0 0
možnosti
  • Počet článků 3331
  • Celková karma 30,90
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.