Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lisbonka

22. 2. 2011 13:27
souhlas

Dekuji, velice pekne. A je jasne, ze tezko to bude porad idelani, ale jde o to usilovani. ;-)

0 0
možnosti

janacz

22. 2. 2011 11:41
Váš článek

je utopie. Takový vztah jsem ještě neviděla. Může nastat, ale málokdy. :-(

0 0
možnosti

kleo

22. 2. 2011 12:38
Re: Váš článek

já jsem vaši .....taky neviděl a nepochybuju,že ji máte...myslím, že člověk jako Vlastik takový vztah dokáže udržet, docela mu to věřím.  ;-) 

U věřících lidí /skutečně věřících, nikoli "nedělních"/ takové vztahy nejsou vyjímkou. Já sám bych si v tomto ohledu nevěřil, asi bych se bál , že se něco nepředvídatelného stane, rupne jeden článek řetězu a všechno bude v háji:-/

0 0
možnosti

kleo

21. 2. 2011 15:23
jasně, že existují, jenže lidé si je nechtějí

přiznat, slovo "povinnost" jako by pro většinu ani neexistovalo, naopak, každý se jen ohání "právy". Podle mě, pokud vstupuji do manželství, vstupuji do určité smlouvy a podle toho se musím i chovat. Já sám jsem svobodný, usoudil jsem , že je mi svoboda přednější, asi bych nebyl dobrý manžel, na jedné straně bych toho hodně vyžadoval /žena by musela být opravdová osobnost/ a na straně druhé se mi nechce vzdávat se svých stereotypů....ale kdo vleze "do chomoutu", měl by vědět, že už se bude celý život hlavně přizpůsobovat a obětovat své priority a zájmy ve prospěch společných.

0 0
možnosti

Tregold

20. 2. 2011 10:22
V podstatě to článek vystihl

nicméně nelze to brát paušálně, můžou být citově chladné rodiny, kdy se bez sexu zcela obejdou, pokud to ovšem oboum vyhovuje. Nemoc jednoho z partnerů je taktéž samozřejmě vyjímka ale příroda z nějakého zásadního důvodu zařídila pohlavní párové vztahy jako základ rozvoje.

Sex určitě nelze brát jako "povinnost" ale je nutno zcela jasně říci, že bez sexuálního kontaktu mezi partnery nelze v žádném případě hovořit o rodině, prostě definece nní naplněna.

Hezky to vyjádřil někdo v nějakém seriálu - skončí sex - skonči vztah.

0 0
možnosti

vaťák

20. 2. 2011 10:28
Re: V podstatě to článek vystihl

Ano, máte pravdu. Pokud daný stav vyhovuje oběma, je to v pořádku. Jinak by se oba dva měli snažit , aby byla spokojenost oboustranná.

Sexualita není jen pohlavní styk. Záleží na obou partnerech, aby se v této oblasti vzdělávali a rozvíjeli ji. Pak může obohacovat manželský život v každém věku.

0 0
možnosti

Nanynka Kulichová

18. 2. 2011 12:48
Už si dnes ani nedovedeme představit,

co plnění "manželských povinností" kdysi znamenalo. Pokud jde o ty sexuální, pro ženu plnění "povinností" vzhledem k neexistenci antikoncepce  znamenalo neustálé těhotenství a porody, a to bez ohledu na její zdraví, nemoci manžela nebo fakt, že už rodina živí třeba 10 dětí. 

V chudších vrstvách tato situace doháněla ženu k potratům. Manžel bral  těhotenství  jako její vinu a problém, který by měla nějak vyřešit. Potraty, stejně jako porody, v tehdejších podmínkách znamenaly vysoké riziko smrti, takže důsledné plnění manželských povinností znamenalo doslova hazardování se životem.  Moje prababička z Ostravska takto zemřela.

V bohatších vrstvách se proto provozovalo chození do bordelu nebo intimní styky se služebnictvem. V podstatě byly chápány jako "ohleduplnost" ze strany manžela. Dnes to zní neuvěřitelně, ale masturbace byla považována za nezdravou... zato nevěstince a svádění služek byly "lepší společností"  tiše tolerovány jako nutné zlo.

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

18. 2. 2011 12:51
Re: Už si dnes ani nedovedeme představit,

furt říkám, že se dnešní mláděž neuvěřitelně zkazila;-D

0 0
možnosti

sabka

18. 2. 2011 12:40
píšete mi z duše...

R^, ano, tak by to mělo být. Ale obávám se, že problém bude hlavně ve finanční oblasti, 90% mužů se o své ženy postarat v této oblasti nedokáže...Rv

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

18. 2. 2011 12:46
Re: píšete mi z duše...

jestli musíte i letos nosit loňský kožich....tak je to od manžela opravdu nehorázné svinstvo...;-D;-D;-D

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

18. 2. 2011 12:39
mám dotaz

je čistění ucpaného odpadu ještě manželská povinnost nebo tu už začíná koníček?;-D

0 0
možnosti

vaťák

18. 2. 2011 13:02
Re: mám dotaz

To je můj nejlepší koníček. Ale jen doma. Jinde to nefunguje. ;-)

0 0
možnosti

petratuc

17. 2. 2011 21:25
Když tak vidím,

co čekají ženy a co muži , napadá mě :jak spolu vůbec můžeme žít, když od vztahu čekáme tak odlišné věci ? ;-D

0 0
možnosti

marka40

18. 2. 2011 8:53
Re: Když tak vidím,

R^;-D Že jo. Manžel ode mne očekával to vaření, praní a žehlení. Já zase, že bude umět ledacos opravit, naštípat dříví, zrýt zahradu. Tak odlišné věci. Naštěstí to dopadlo dobře, a oba jsme očekávání toho druhého zvládali. Celá léta si do těchto činností vzájemně nekecáme, a musím říct, že to funguje. ;-)

0 0
možnosti

L.Odarčenková.blog.iDNES.cz

17. 2. 2011 20:11
Vlastíku,

nádherně jsi napsal o "povinnostech." Měly by být samozřejmostí, kterou si ani jeden neuvědomuje a ani o ní nemluví !!! Díky - Ludmila ;-)R^R^R^

0 0
možnosti

vaťák

17. 2. 2011 21:01
Re: Vlastíku,

Díky.

0 0
možnosti

momoko

17. 2. 2011 17:08
Pěkný článek

Děkuji.Dávám karmu,protože je hodně pravdy na tom co jste napsal.Já už jedu 28 rok.Pěkný den.

0 0
možnosti

vaťák

17. 2. 2011 19:35
Re: Pěkný článek

Jsem rád, že je nás takových víc. Ať Vám to jede dál.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,54
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.