Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

venenum

6. 4. 2011 13:43
prozaické vysvětlení

Píšete: "V pondělí jsme v Praze vše zvládli a já jel domů. V úterý ráno jsem přestal mluvit. Nakonec jsem musel k lékařce a ještě dnes si dávám dohromady své průdušky a hlasivky."

Opravdu vás nenapadlo, že právě cesta do Prahy, dost možná v nevhodnou dobu (mohl jste být právě zeslabený), byla pravděpodobně spouštěcím mechanizmem vašeho onemocnění ???

Zrovna tak je možné, že právě ono inkriminované pondělí jste potkal zdroj své nákazy (inkubace virových onemocnění může trvat jen několik hodin). Kdybyste jel až ve středu, nic byste nechytil a zůstal byste zdráv (což platí i pro variantu o zeslabení organizmu - dva dny mohou bohatě stačit, abyste se vysekal z nejhoršího a byl tedy odolný).

Nehledejte boží znamení tam, kde není. Ztrácíte tím prestiž. A ztrácíte ji tím i pro svou víru, protože jen ten, kdo není dostatečně přesvědčen, se musí neustále ujišťovat. Pro zesílení účinku tohoto konání pak ujišťuje i druhé.... ;)

0 0
možnosti
MV

marka40

4. 4. 2011 7:50
Pěkné.

:-) Už mnohokrát v životě se mi osvědčilo toto pravdivé rčení: člověče přičiň se, a Pán Bůh Ti pomůže. Stejně tak i to ,když Bůh nevyslyšel některé mé modlitby. Až po letech vím, že to bylo k mému dobru.

Takže není to tak, jak si myslí ateisté, že sedíme doma na gauči, přeříkáváme Otčenáše a čekáme, co se bude dít.

0 0
možnosti
VF

vaťák

4. 4. 2011 20:24
Re: Pěkné.

Jedno staré křesťanské moudro říká: "Modli se a pracuj!"

0 0
možnosti
PKL

Politicky korektní lež

2. 4. 2011 0:28
motlidba je meditace

(= sklidnění mysli a srovnání si myšlenek) spřídavkem náboženského mysticismu.

Prostě dřív nebyli psychologové, tak se chodilo do kostela a někomu to zůstalo.

0 0
možnosti
VF

vaťák

2. 4. 2011 6:54
Re: motlidba je meditace

Ano, modlitba je meditace. Ale není vázání na "kostel". Je k dispozici kdykoliv a kdekoliv. A to je její velká přednost.

0 0
možnosti
KD

SecondWisdom

1. 4. 2011 23:40
Doufám

Že jednou - možná za sto let, možná za tisíc - naše civilizace dospěje a nebude potřebovat takovéto parazitické systémy. Náboženství beru jako nákazu lidské přirozenosti. Jako kukačku, co se vetře do hnízda mysli a nahradí původní lásku a naději za falešnou historku. My lidé, co jsme takový jací jsme na svět přišli - tedy bez víry a jiných nesmyslů.. čistí, kolem vás chodíme a vidíme tu náhražku místo srdce, kterou se tak rádi chlubíte jako tím pravým srdcem. Jako z dřeva vytesanou obdobu místo živé tkáně. Vy věřící si zakrýváte uši a oči snažíte se dělat, že to nevidíte. Scházíte se, nalháváte si a jeden druhého udržujete v přesvědčení, že dřevěné srdce je lepší a to správné. Občas máte krizi víry, ale hned vám ostatní radí: Rychle běž za svým pasáčkem, ten ti dodá nové (lživé) argumenty proč dřevěné srdce je lepší než živé. Myslíte si, že my ostatní vám závidíme, ale zatím se na vás koukáme s lítostí a někdy i zlobou pramenící z bezmoci. Nelze vám vysvětlit, že na srdci nosíte klam.

0 0
možnosti
SR

Sucipej Roznec

2. 4. 2011 0:23
Re: Doufám

Pekne napsane, ale hazis hrach na stenu.

0 0
možnosti
PV

pavsson

1. 4. 2011 23:21
Oběť nebo úplatek?

Modlidba je pro mnoho věřících v podstatě určitý druh korupce. Modlidbu provádějící jedinec věří, že získá určitou výhodu. Když to podpoří ještě nějakou tou obětí (církev vždy ochotně přispěchala v roli správce těchto obětí), věří, že je to sichr. Jako ateista to mám o mnoho jednodušší. Dokonce se můžu vesele i rouhat do halelujá.

0 0
možnosti
VF

vaťák

2. 4. 2011 7:03
Re: Oběť nebo úplatek?

Ano, i takto někteří vnímají modlitbu. Proto jsem také psal tento článek. Pro mne je to sdílení se s někým, kdo má rád mne a koho mohu mít rád i já. Nikdo mi nepředepisuje, kolikrát se mám modlit, je to jen na mně. Podobně jako v manželství. S ženou si vyprávíme o tom, co prožíváme i o tom, co k sobě cítíme.

Pokud jste díky svému ateismu šťastný, tak si to užívejte. Já jsem zase šťastný díky víře a tomu, co mi v životě a pro život dává.

0 0
možnosti
F

Faustino

1. 4. 2011 21:53
Ambrose Bierce:

Modlit se znamená žádat o zrušení zákonů vesmíru jménem jediného prosebníka, jenž sám uznává, že toho není hoden.

0 0
možnosti
VF

vaťák

1. 4. 2011 22:01
Re: Ambrose Bierce:

Když žádá odsouzenec o milost, tak nechce zrušit zákon, ale rozsudek.

Jinak Vám přeji klidnou noc. Jdu spát.

0 0
možnosti
D

DOBR

1. 4. 2011 21:48
Kdybyste tušil

jakým utrpením jsem musel projít, než jsem poznal, že je to přesně tak, jak to popisujete. Mějte hezký večer. MK.V

0 0
možnosti
VF

vaťák

1. 4. 2011 21:56
Re: Kdybyste tušil

Také přeji příjemný večer a klidnou noc s jistotou Boží ochrany.

0 0
možnosti
VP

Sípomat

1. 4. 2011 21:30
Vám to možná stačí

Být tím hlupákem,který se ani nesnaží porozumět a odmávnout to tím "Já tomu nerozumím,od toho jsou tu jiní,on už se někdo postará". Věřím,že k tomu je víra dobrá,ale někteří z nás chtějí poznávat.

0 0
možnosti
VF

vaťák

1. 4. 2011 21:38
Re: Vám to možná stačí

Já také rád poznávám. Ale i poznání, že jsou oblasti, kde toho někdo ví víc než já a mohu se od něj učit, je poznáním.

0 0
možnosti
SR

Sucipej Roznec

1. 4. 2011 21:20
Nejak tu argumentaci nechapu

ale budiz. Ze tomu veri lidi stovky let je pro vas asi dobry duvod.

0 0
možnosti
F

Faustino

1. 4. 2011 20:37
Jan 14,13 :

"O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám."

Marek 11,22 "Ježíš jim na to řekl: „Mějte Boží víru.

Amen, říkám vám, že kdokoli by řekl této hoře: ‚Zvedni se a vrhni se do moře,‘ a nepochyboval by v srdci, ale věřil by, že se děje to, co říká, stane se mu to. Proto vám říkám: Věřte, že všechno, o co při modlitbě prosíte, jste dostali, a budete to mít."

Jakub 5, 14 "Je někdo z vás nemocný? Ať zavolá starší sboru a ti ať se za něj modlí a mažou ho olejem v Pánově jménu. Modlitba víry uzdraví nemocného, Pán ho pozdvihne, a pokud spáchal nějaké hříchy, bude mu odpuštěno."

0 0
možnosti
  • Počet článků 3334
  • Celková karma 30,38
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.