Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bobrufka

24. 10. 2011 16:12
Jen k provnímu odstavci....

Myslím si, že je to názor lidí, kteří neznají jinou církev, než katolickou. Potom bych se nedivila, ta už se napáchala dost zla.

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

21. 10. 2011 20:40
jestli má ještě dneska církev co nabídnout

tak honem honem. Za hodinu a půl zavíráme knajpu. :-) máte ještě na jídelníčku nějakého chlapečka? klidně i bez přílohy :-) církev by asi měla mlčet. Ale ve světle spásy nabízené jinými organizacemi a politiky to asi není o nic větší ani menší špína. Takže odpověď je ano. Má co nabídnout. Stejně jako každá politická strana nebo jiná skvělá parta. Jen prosím moji poštovní schránku od nabídky spásy vynechte. Já se spoléhám na svůj zdravý rozum. Vím, jsem s ním sám a omylný a vy jste parta, ale už s tím dožiju. Bohu pozdravení :-)

0 0
možnosti

DADAnce

21. 10. 2011 23:37
Re: jestli má ještě dneska církev co nabídnout

Jo, s chlapečkama je potíž...Britské internátní školy  mají skandály za sebou, církevní jsou teď na vrcholu, na ostatní sirotčince a dětské domovy se teprve sbírá - vídeňský domov je předvoj... Prostě příležitost dělá zloděje.

Navíc není církwev jen jedna a její obrázek podávaný komunistickým dějepisem je kapku mimo...

Nevím, jak vaši, ale naši poštovní schránku dosud žádná reklama na věčný život nenavštívila a i ti jehovisti přestali zvonit u dveří a skromně postávají na rohu.

0 0
možnosti

marka40

21. 10. 2011 14:07
Souhlasím.

Já osobně si myslím, že člověku, který je schopen vnímat nejen "rozměr těla", ale i "rozměr ducha", má (mají) církev právě v dnešní době, kdy byl duchovní rozměr života téměř vymýcen,  co nabídnout. Také si nedovedu si svůj život bez té "svojí" církve představit. Ano, má své chyby, ale je tvořena lidmi, a všichni jsme přece jen  lidé chybující.

1 0
možnosti

marka40

21. 10. 2011 14:36
Re: Souhlasím.

Ještě dodatek pro ty, kdo neustále opakují, že víra je berla pro slabé. Je vidět, že o ní opravdu nic nevíte. Víra není berla, víra je obohacení. Jako například pro milovníka opery je obohacením operní zpěv, ale absolutní hudební hluchoni mu tvrdí, že je to kvákání pro blázny.

1 0
možnosti

J.K.S

21. 10. 2011 13:50
Lidé potřebují církve

když je nemají, tak se dají k různým pokoutním. Já jsem agnostik a nemám potřebu věřit v bohy, ale většina lidí má potřebu věřit v "něco". V takovém případě dávám přednost zavedeným církvím před sektami a různými novými směry, jako třeba scientologie.  Nebo úplně nejhůř - před islámem.

0 0
možnosti

Kru.El

21. 10. 2011 14:42
Re: Lidé potřebují církve

Už podle mě neplatí, že většina lidí "bez církve" se hrne k nějákým pokoutným sektám. Díky dostupnosti médií se staly celkem populární i jinak velmi pasivní myšlenkové směry jako je filosofie a kosmologie. Tam je budoucnost.

2 0
možnosti

Wolf778

21. 10. 2011 12:20
Ale jo

když se někdo organizuje v církvi, tak si určitě může mimo jiné také vybrousit styl diskuse. Asi tak jako když se organizuje v literárním klubu nebo když programuje ovladače pro linux - to se člověk také něco nadiskutuje.

 

Úplně nejlépe se ovšem stoupenec libovolné církve v diskusi vycvičí mimo církev - při nekonečných potyčkách s ateisty :-)

1 0
možnosti

iacobau

21. 10. 2011 12:33
Re: Ale jo

Nejtěžší diskuse je s fanatiky. Ať už jde o fanatické stoupence náboženství nebo ateismu.

4 0
možnosti

petrph

21. 10. 2011 11:00
tak to jste trochu vyjímka

Pokud vím, tak třeba katolická církev s nikým nediskutuje a vlastní omyly nepřiznává.....

2 0
možnosti

iacobau

21. 10. 2011 12:30
Re: tak to jste trochu vyjímka

Tak toho moc nevíte :-/

2 0
možnosti

Fonon

21. 10. 2011 10:59
ano, má co nabídnout...

rezignaciR^

3 0
možnosti

Lobo - obchodník s mozky

21. 10. 2011 10:51
Nemá.

Aspoň teda pro mě.

2 0
možnosti

Vrah

22. 10. 2011 15:03
Re: Nemá.

Mně zase nemá co nabídnout třeba fotbal, korejština nebo World of Warcraft.

0 0
možnosti

Enin

21. 10. 2011 10:34
lidé špatně chápou pojem "církev"

Mám pocit, že si vždycky představí takový ten kostel, papeže a podobně. Něco jsem o církvi napsala zde:

http://www.moje-inspirace.cz/cirkev/

0 0
možnosti

vaťák

21. 10. 2011 10:46
Re: lidé špatně chápou pojem

Díky za odkaz na zajímavý pohled. Církev, to jsou lidé, kteří ji tvoří.

4 0
možnosti

aprilea

21. 10. 2011 10:26
cirkev

je mrtvá. može ponúknuť len nezmyselné zabíjanie času

3 0
možnosti

Enin

21. 10. 2011 10:42
Re: cirkev

A byl jste tam někdy? A byl jste se třeba podívat i ve více církvích? Já ve své církvi našla skvělé přátele, máme spolu moc pěkné chvíle, děláme spoustu užitečných věcí i pro ostatní a rozhodně bych to nenazvala ztrátou času, spíš něčím, co by mi hodně chybělo... Vzájemně si pomáháme - dokonce si jedna paní od nás vzala k sobě miminko jiné mladé ženy, když se o něho nějakou dobu kvůli vážné nemoci nemohla starat. A kojila ho společně s tím svým. I finančně si pomáháme, máme spolu třeba i slavnosti, kdy se prostě sejdeme a blbnem, pořádáme dětské tábory už přes dvacet let a jezdí s námi minimálně 50% dětí z nevěřících rodin, pořádáme různé akce pro lidi z města, pro mládež ve školách... já nevim. Nepřijde mi, že by naše církev neměla co nabídnout, nebo dokonce že by to byla ztráta času :) Nedá se to takhle zobecňovat.

4 0
možnosti
  • Počet článků 3334
  • Celková karma 30,38
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.