Diskuse

Křesťan

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

langsam

24. 5. 2012 13:08
Milovany Vlastiku

Tesim se, ze se s Vami jednou, da-li Buh, potkam ve fronte po pravici naseho Pana. V:-)

1 0
možnosti

vaťák

24. 5. 2012 15:21
Re: Milovany Vlastiku

To je milé. Také se těším.

1 0
možnosti

Michal Hanko

21. 5. 2012 19:01
pánové Furst a Lubánek

Hm, nehodláte mě přesvědčovat, říkáte... A nehrozí mi podle vás jako ateistovi peklo? Zjevně mám jasně formulovatelné důvody, které mi ve víře brání, a prosil jsem vás, abyste mi na moje námitky odpověděli, a tím mi případně pomohli uvěřit. Já nemůžu věřit, dokud se mi zdá křesťanství nesmyslné. Vy jste se oba zkonstatovali, že nemáte "zájem" mě přesvědčovat. Nemáte zájem pokusit se zachránit před věčným zatracením člověka, který vás o pomoc žádá. Neučil náhodou Ježíš, že máte milovat bližního svého? Co udělám, když mě milovaná osoba žádá o pomoc? Vím vím, takhle jste o tom nikdy nepřemýšleli. Vy vůbec moc daleko nepřemýšlíte, rozumím.

Myslím že tohle mi stačilo. Úplně upřímně, víte co si o vás myslím? Jste pokrytci. Máte plná ústa lásky, jen když vás to nic nestojí. O své víře hlavně mluvíte, ale když ji máte v reálu projevit, máte hned milion výmluv, proč nemůžete, nejde to, není čas, atd. Před svým bohem máte ale bezpochyby svědomí čisté. Mějte se pěkně, těšilo mě. M.H.

1 0
možnosti

viveka

21. 5. 2012 19:10
Re: pánové Furst a Lubánek

Víte, pane, k Bohu se nepřichází skrze rozumové disputace, ale skrze úpřimné volání srdce. Proto pro Vás tito pánové a vůbec kdokoliv na internetových diskuzích nemůže nic udělat.

2 0
možnosti

viveka

21. 5. 2012 11:15
Krásnej článek

VR^

1 0
možnosti

vaťák

21. 5. 2012 12:47
Re: Krásnej článek

Díky. To potěší. ;-)

1 0
možnosti

Tara.cz

21. 5. 2012 10:31
Ospravedlnění ze skutků?

Pane pastore, to, že by po pravici mohli stát lidé, kteří neznají Ježíše, to by snad bylo popřením veršů: Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nevchází než skrze mne. Nerozporuji to, nicméně tenhle náhled rozšiřuje spasení i na spasení ze skutků a tedy by to někdo mohl pochopit jako: věř si čemu chceš, buď dobrý a budeš spasený. Nejsem si jistý, jestli je to správný postoj. Jinak optimální je samozřejmě, pokud člověk upřímně věří v Boha a dokáže rozdávat lásku lidem. Pokud je to jen jedno z toho a druhé chybí, je něco špatně. Ale tak je to u většiny z nás.

0 0
možnosti

viveka

21. 5. 2012 10:46
Re: Ospravedlnění ze skutků?

Když si namísto "ze skutků" dáte "ze směřování srdce", nebude Vám to už připadat tak nepříhodné. Protože pokud někdo žije celým srdcem v pokoře a lásce k bližnímu, následuje Krista i když jeho mysl třeba slovo "Ježíš" ani nezná.

Takový člověk následuje Krista opravdověji, než někteří co Ho mají plná ústa, v kostele vyseděli důlek ale svá srdce nezměnili.

0 0
možnosti

marka40

21. 5. 2012 7:24
No já nevím,

ale stejná situace jako v naší zemi byla v historii i v ostatních zemích Evropy. Naopak u nás, na rozdíl od mnoha Evropských zemí byly církve za komunismu tvrdě potlačovány a vydaly mnoho mučedníků a svědků pravého křesťanství, přesto právě v této době došlo k největšímu odpadu lidí od křesťanství. Na rozdíl třeba od Rakouska, kde žádné pronásledování církve nebylo, a stále se tam hlásí 90% lidí ke křesťanství.

Na základě toho bych nehledala odpad od křesťanství v naší zemi v historii, ale v mentalitě našeho národa. Jak říká T. Halík - Češi nejsou vůbec ateisté, jak se o nich často tvrdí, jsou takzvaní "něcisté" - věří v "něco nad námi", ale pojmenovávají si to "něco"(Boha) po svém.

0 0
možnosti

vaťák

21. 5. 2012 9:14
Re: No já nevím,

Tou historií jsem chtěl pouze ukázat na to, jak se s časem církev odpoutávala od původního učení Ježíše Krista a díky tomu docházelo k tomu, co dnes popisuje přísloví "Káže vodu a pije víno". Křesťanství bývalo na vzestupu jen tam, kde křesťané žili a sloužili jako Ježíš. pokud chceme, aby se v naší zemi něco změnilo, je to podle mne jediná cesta.

2 0
možnosti

Jan Borovička

19. 5. 2012 8:49
Ta diskuse je děsivá!!!

Richard Dawkins - Boží blud. ČTĚTE A PROZŘÍTE :-)

1 0
možnosti

Psychotic17

19. 5. 2012 8:51
Re: Ta diskuse je děsivá!!!

Když neprozřeli doteď, neprozří už nikdy. Snad děti jejich dětí...

0 0
možnosti

JB001

19. 5. 2012 8:41
Lidi, kteří už dnes stojí po Ježíšově pravici,

lze nalézt i v bance ;-)

viz http://beranek.bigbloger.lidovky.cz/c/266964/Jak-jsem-si-splnil-sen-aneb-Rathovi-uz-ucet-neotevru.html

0 0
možnosti

Psychotic17

19. 5. 2012 8:32
.

Jsme druzí nejateističtější. Po Francii. I přesto jsem na tuto statistiku velmi hrdý.

0 0
možnosti

Faustino

19. 5. 2012 9:21
Re: .

Statistiky míry religiozity se trochu liší. Nízká míra je např. v severských zemích.

http://www.huffingtonpost.com/phil-zuckerman/imagine-no-religion_b_731548.html

0 0
možnosti

Jan Borovička

19. 5. 2012 8:27
Češi nejsou

ateisti, ale agnostici - bohužel málokdo ví, co to je. Mám ale dotaz, když píšete o ježíšovi, neplatilo to, co on říkal, pouze pro Židy? A Pavel z Tarsu si to pak svévolně vyložil po svém? ;-)

0 0
možnosti

Faustino

19. 5. 2012 9:31
Re: Češi nejsou

Původně platilo: Mt 15,24 On odpověděl: „Jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z lidu izraelského.“

Ale když si první křesťané uvědomili, že se s novým učením u židů nechytají, musel se celý příběh přepracovat, aby šlo přijímat i pohany.

0 0
možnosti

Vlad IV

19. 5. 2012 7:05
Když jsme u toho Husa

kterým se ohání kdekdo a nemluvím o ztotožnění se s jeho učením, jaký je Vaťáku váš názor na remanenci.....:-)

Jaký je váš názor na predestinaci ? A mimochodem,uznáváte že jste jako všichni lidé hříšníkem? Když uděláte co se dle Písma a vašeho svědomí Pánu Bohu nelíbí, přestáváte být farářem vaší společnosti?

P.S. Toto píši proto aby jste nebyl s onou adorací Husova učení tak hrrrr......Věřím,že jste jeden z mála, který je to schopen pochopit.

1 0
možnosti

vaťák

19. 5. 2012 7:15
Re: Když jsme u toho Husa

Vlade, Hus byl jedním z těch, kteří poukázali na problémy církve své doby. To neznamená, že měl ve všem pravdu. Ale proč neuznat, že církev v té době šla směrem, který byl vzdalováním se od Krista? A proč neobrátit kormidlo opačným směrem? Někdo s tím musel začít. Myslím, že současná katolická církev reformátorům vděčí za hodně.

Možná máte s Husem společného víc, než si myslíte. On jen "tepal" to, co považoval za "zlořády církve".

Jinak, předpokládám, že odpovědi na Vaše otázky už z mých starších článků znáte. Přeji krásný den s Bohem.

1 0
možnosti
  • Počet článků 3331
  • Celková karma 30,61
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.