Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Tara.cz

5. 7. 2012 9:10
Modlitba Boha

je dle mého mínění nešťastný pojem, navozující představu rovnosti mezi člověkem a Bohem. Souhlasím s tím, že při modlitbě dochází k rozhovoru mezi člověkem, který se modlí a Bohem, který mu může odpovídat. Ale tuto odpověď za modlení prohlašovat...  Já bych si myslel, že modlitba je věc pokory, je to žádost, prosba, děkování slabého vůči silnému, nízkého vůči velkému. Modlit se by se také mohlo jiným slovem říct Uctívat. Prostě je v tom ta pokora a podřízenost, proto bych neříkal, že se Bůh modlí k člověku. Ježíš se sice modlil vůči Otci, ovšem to taky byl "ponížený" zde na zemi. O tom, že by se Bůh Otec někdy modlil jsem se v Bibli nedočet. Vím, že u vás nejde o rouhání, ovšem některý čtenář to tak může chápat, byl bych tedy v těchto věcech opatrný. God bless.

0 0
možnosti
VF

vaťák

6. 7. 2012 10:30
Re: Modlitba Boha

Toho rizika jsem si vědom. Cílem bylo přivést k zamyšlení ty, co si myslí, že modlitba je jen jednostranný tok informací - ode mne k Bohu.

0 0
možnosti
PK

dolch

4. 7. 2012 23:19
Pro _-1-_

Omlouvám se, že jsem včera již na váš příspěvek neodpověděl, asi jsem to zabalil :-) Píšete tam, že kladete konkrétní otázku, ale stále se vám dostává v odpověď pouze naučených frází. To není vůbec pravda, spousta lidí vám psala to, co opravdu cítí. Já osobně nemám žádné naučené fráze, takže jsem je těžko mohl použít.

Problém je v tom, že to, co se vám lidé snaží vyložit jako "svědectví", kterého vy se mimochodem tak vehementně dožadujete, tak vy považujete za "pohnutí mysli" a zdá se vám, že je možné to "přirozeně" vysvětlit jako pochody v mozku. Já to naprosto chápu, kdysi jsem to viděl úplně stejně. Ale pokud opravdu chcete vědět, co ti lidé prožili, pak vám opravdu nezbývá nic jiného, než učinit ten první krok - ten zkrátka musí vyjít z vaší strany. A ten první krok je prostě připustit, že něco takového je možné, i když se to vzpírá našemu modernímu vědeckému poznání.

2 0
možnosti
VF

vaťák

5. 7. 2012 6:11
Re: Pro _-1-_

R^

0 0
možnosti
KV

_-1-_

4. 7. 2012 1:34
Vážení věřící ... trochu jsem tady do vás zaryl, trochu jsem

vás tlačil ke zdi ............ abych se dopátral toho, proč a čemu vlastně věříte .............. pro mne nejzajímavější odpověď byla od nabuka v 1:06 hod .... tam v náznaku a prvopočátku načrtl, co je smyslem jeho víry

.

A já se Vás, věřících, 2x ptám .............. Potřebujete pro svou víru církev? ......... Potřebujete pro svou víru Bibli?

.

Díky za Vaše vyznání.

0 0
možnosti
P

PPetr

4. 7. 2012 5:42
Re: Vážení věřící ... trochu jsem tady do vás zaryl, trochu jsem

Za sebe:

V církvi organizovaný nejsem, k Bibli jsem se přes výsměch, odpor a znechucení dopracoval až do stavu kdy si jí vážím a potřebuju ji. Nevím, jak jste mysle termín "Potřebovat Bibli pro víru". Já jsem našel Bibli až v době kdy už jsem nějakým způsobem věřil.

-

Několikrát jste zde narazil na "nepopsatelnost" a trošku vám tento slovní obrat trhal žilky. Pokusím se vám to nějak přiblížit:

*** Můžete mi, prosím, popsat jak se vlastně jezdí na kole? Nějak srozumitelně, ať můžu jen sednout a vyrazit. ***

1 0
možnosti
H

habit-.!..

3. 7. 2012 23:53
... myslím, že modlitba skutečně má význam...

... ale příčina je spíš fyziologická - zklidní se mysl, odpoutá se od všedních starostí, potlačí se stres, zrytmizuje dech a tep, organismus se dostane do harmonie, ke slovu se dostane parasympatikus a tělesné pochody, které jsou normálně utlumeny stresem - oni předkové byli koumáci a často obalili rituálem ryze pragmatické záležitosti...

0 0
možnosti
KV

_-1-_

4. 7. 2012 0:26
Re: ... myslím, že modlitba skutečně má význam...

to je pravda! ......

....... ale to, že jsi zapomněl a neuvedl zde nic o 75cm vysokém hrochu, to mě rozladilo ................. uvažuji o tom, že tě tady napráskám ........... čekám jen na Boží znamení, jestli to mám udělat, nebo jestli mám mlčet a uchránit tě před pranýřem

0 0
možnosti
P

PPetr

3. 7. 2012 23:09
Pro "_-1-_ " Příklad ze života

Před několika lety postihla snachu (28 let) v mozková příhoda. Kromě ztráty citu v rukou nepoznávala své nejbližší, včetně dětí. Nedokázala pochopit co je to nemocnice a proč ji tam vezou...

Tato situace vyvolala poplach v rodině a každého to hodně zasáhlo. Našel jsem si chvilku, odešel na tiché místo v parku a vyslovil svou nejhlubší a nejprocítěnější prosebnou modlitbu, jakou jsem už nikdy nedokázal zopakovat. Nikdy jsem nebyl přesvědčenější, že bude vyslyšena a při cestě domů jsem zničeho nic nabyl jistoty, že bude vše vpořádku.

Domů jsem přišel uklidněný, prakticky s úsměvem - mé okolí to nechápalo a když jsem s jistotou řekl, že to bude dobré, tak to vyvolalo až znechucení.

Za hodinu jsme měli telefonát, že je vše OK, snacha všechny poznává a zůstává v nemocnici na pozorování. Za tři dny ji pustili domů a posledních několik let žádné problémy nemá.

Nevím, jestli zrovna moje modlitba byla rozhodující pro změnu stavu, vím však, že jsem obratem dostal odpověď, že se není čeho bát.

2 0
možnosti
RS

leonet

3. 7. 2012 23:13
Re: Pro

R^ také znám takové případy a příběhy. :-)

1 0
možnosti
VH

Vlasta Hurtová

3. 7. 2012 23:05
Mým problémem

bývá občas srovnat se s faktem, že mám komunikovat s někým, kdo předem ví, o co bych vlastně chtěla poprosit a za co poděkovat... k čemu to pak je? Máme většinou tu zkušenost, že druhý člověk, který má pocit, že předem ví mnohem víc než vy, má tendenci vám skákat do řeči a různě vás poučovat. Jenže takový Bůh není. Opravdu ne. Pak je tu ještě otázka JAK se "správně" modlit.  Někteří věřící se modlí vlastními slovy, jiní odříkávají růžence a podobně. Brát modlitbu pouze jako dialog je podle mě málo. Někdo dokonce říká, že Bůh naše modlení vážně nepotřebuje, že to jen my si potřebujeme srovnat své myšlenky v hlavě, s tím ale úplně nesouhlasím. Vnímám to tak, že Bůh s námi komunikuje pro nás naprosto nepředstavitelnými způsoby, naše komunikace JE OMEZENA NAŠIMI MOŽNOSTMI. Přesto doporučuju všem se o ni pokoušet! Pak je tu ještě další rozměr a tím jsou společné modlitby, kdy vzájemné propojení lidí skýtá mimo jiné mimořádně silný zážitek... ale to je na dýl...

0 0
možnosti
RS

leonet

3. 7. 2012 23:08
Re: Mým problémem

Každý otec má rád, když s ním jeho dítě mluví. A to i přesto, že většinou ví, nač se bude dítě ptát. :-)

1 0
možnosti
F

Faustino

3. 7. 2012 22:40
Lk 22,42

„Otče, chceš-li, odejmi ode mne tento kalich, ale ne má, nýbrž tvá vůle se staň.“

Tady je vidět, že nebyla vyslyšena ani Ježíšova modlitba, tedy neplatí:

Jan 14,13 "O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám.“

Mk 11,24 Proto vám říkám: Věřte, že všechno, o co při modlitbě prosíte, jste dostali, a budete to mít.

1 0
možnosti
PK

dolch

3. 7. 2012 22:53
Re: Lk 22,42

Vždy obdivuji vaši železnou logiku :-)

0 0
možnosti
KV

_-1-_

3. 7. 2012 22:07
Vaťáku a leonete .... vy mne znáte

nedělám si z vás, z věřících, legraci .......... tak mi zkuste odpovědět na mou otázku ......... pro mne jsou vaše výroky nepochopitelné a opravdu bych rád věděl, jak to mají v hlavě sesumírované jiní lidé - věřící

0 0
možnosti
VF

vaťák

3. 7. 2012 22:21
Re: Vaťáku a leonete .... vy mne znáte

Známe se jen díky tomu, že oba píšeme na blogu iDNES.cz. Určitě máte v rodině, v práci nebo v sousedství věřící. Tak se jich zeptejte.

0 0
možnosti
RS

leonet

3. 7. 2012 21:11
Výmluvný příklad je Enoch.

Genesis 5,22: A chodil Enoch s Bohem  po zplození Metuzaléma tři sta let a zplodil syny a dcery.

Možná si někteří myslí, že se Enoch tři sta let modlil k Bohu a On mu ani jednou neodpověděl. Úžasná trpělivost. Tři sta let s někým chodit a ani jednou neslyšet odpověď. Je to nesmysl? Zcela určitě, když někdo s někým chodí, tak především vedou dialog. Takže modlitba je rozhovor s Bohem, neboli oboustranná komunikace.

1 0
možnosti
GN

Gustav Nečas

3. 7. 2012 20:35
Bůh miluje ateisty, ti ho stále neotravují

2 0
možnosti
JB

hendrixx

3. 7. 2012 20:49
Re:

Bůh nemiluje, Bůh jen tak kouká a pobaveně se směje pod fousama. To jen křesťani si namlouvaj, že je miluje a že je dokonce miluje víc, než jiný. Třeba muslimáky. Nad to on je povznesenej. Bůh je takovej malej výzkumník, co si v laborce pitvá chloroformem omámenou žábu. Jen místo žáby má tam našponovaný lidstvo. Ale jinak to není špatnej chlapík. Já s ním, myslím, celkem vycházím.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,50
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.