Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Každý se nemůže stát bezdomovcem, bezdomovectví, jak je vidět i na Vašich příbězích, je hodně o povaze člověka - první případ: manželé neodhadli své síly, přecenili se a nenapadlo je, že by někdo z nich mohl zemřít...; druhý případ - závislost na drogách; třetí případ - mladý pošuk. Spíše než vyprávět lidem, že by mohli skončit na ulici, by se měli aktivisté a úřady starat o to, aby bezdomovci v zimě neumírali zbytečně na ulicích -- stačilo by málo: poskytnout jim nějaké základní potřeby, základní finanční podporu, která by byla podmíněna třeba povinnými lékařskými prohlídkami, pohovorem s psychologem, účastí na léčbě jejich alkoholové nebo drogové závilosti apod.

0 0
možnosti

Pokud je člověk bez domova ochotný jednou za dva měsíce navštívit pracovní úřad, dostane sociální minimum (cca 3 700 Kč) a k tomu mu uhradí pobyt na ubytovně (cca 3 400 Kč). V sociálním šatníku dostanou zdarma oblečení, spací pytel, nádobí...

Pro některé je problém i ta návštěva na pracovním úřadě, a těm se pak těžko pomáhá. Většina z těch, kteří navštěvují náš šatník, ale dokáže ocenit pomoc státu i dobrovolníků. a nepovažují to za samozřejmost (na rozdíl od většiny Rómů, kteří jsou přesvědčeni, že na to vše mají právo, i na toho dobrovolníka).

Osobně si moc vážím děvčat, které v Adře jako dobrovolnice obsluhují v sociálním šatníku a nevzdávají to ani po opakovaných slovních útocích (někdy i rasistických) od nepřizpůsobivých.

0 0
možnosti

Kdyby byl aspoň jeden příběh "nedostal se vlastní vinou na ulici". U těch vašich třech případů nelituji ani jednoho. U těch učitelů je zářný příklad že ani vysoká škola nedává "punc" chytrého člověka. Měli hodně a chtěli ještě víc. Druhý případ. Když třikrát (a to dost často) utečou z léčebny tak je venku nelituji. A třetí případ,neskutečně arogantní syn. Já můžu ale vy rodiče musíte. Jsou případy kdy se opravdu někteří lidé na ulici dostanou vinou druhého. Ti potřebují podat pomocnou ruku ale ty vaše tři případy ne.

1 0
možnosti
Foto

No vidite pani Chmelarova a mne je lito vsech trech.

2 0
možnosti

Čtu si zdejší příspěvky a je mi z toho smutno. Většina reakcí je typu mě se to nemůže stát, já jsem měl a splatil hypotéku, já jsem vychoval, nebo vychovám děti dobře atd. Když pominu to neustále zdůrazňované "JÁ", zaráží mě odsuzování lidí, kteří svou situaci nezvládli. Myslím, že vím co jste chtěl článkem sdělit. Každý se může dostat do nějaké situace, kterou už zvládnout nedokáže. Některé lidi jste zjevně nepřesvědčil, ale to nevadí, díky za článek a díky i za to co děláteR^

4 0
možnosti

Může za to hlavně ten nešťastně zvolený titulek. Analogicky by autor mohl napsat: "Vrah. Zítra to můžeš být ty !" a potom pojednat, za jakých okolností se jeho hrdinové stali vrahy.

1 1
možnosti

J22a80n 34R70á22ž

28. 9. 2013 10:32

Tak tento článek se Vám nepovedl...a Titulek už je zcela mimo mísu.

K lidem,kteří své ryze privátní trable,jaké musí zvládnout desetitisíce lidí, řeší alkoholem nebo drogami, nějak lítost necítím. A už vůbec nesouhlasím s Vašim názorem, že podobný osud narkomana, či alkoholika, může potkat každého!

Oceňuji, že se staráte o bezdomovce, ale nesmíte nikdy zapomenout,že se do problémů dostali sami a nikdy je nesmíte utvrzovat v bludu ,že za jejich pád může někdo jiný nebo společnost jako celek. Podporováním sebelítosti byste jim nijak nepomohl!

6 0
možnosti

Příspěvky mne vůbec nedojímají. ad1. také jsme s manželkou postavili dům, měli jsme půjčku, ale u moře jsme byli 1 x a auto jsme měli stále staré. Dům jsme splatili, podobným způsobem se zachovaly moje děti. Samozřejmě, že jsme měli i druhé zaměstnání ( nepijeme a nekouříme ).Lidi, kteří vidí dopředu investují do  1. zdraví  2. vzdělání  3. bydlení. Potom většina životních krisí se dá překonat ! ! !

1 0
možnosti

Nějak jste přehlédl podstatnou věc. Jardovi manželka zemřela, děti které by mu snad pomohly neměli.

3 0
možnosti

Takze si to shrnme: 1. chlast, 2. tvrde drogy (spatna vychova), 3. blbec. Nechapu, jak si muzete myslet, ze se to stane i nam ostatnim. Zvolil jste hodne pitome priklady :-(

6 5
možnosti

Ani jeden příběh mě nějak nedojal.Znám mnohem horší příběhy a ani jeden neskončil na ulici.Litovat fetačku a alkoholika nedokážu.

3 0
možnosti

M 42Z

28. 9. 2013 2:39

No vidite,ja znam desitky lidi co tu splatku na dum daji kazdy mesic,co nekradou ani nedrogujo

2 0
možnosti
Foto

Karma!!! R^ Jednou jsem v zahranici stravila noc na ulici mezi bezdomovci protoze mi nekdo ukradl penize. Chteli mi dat penize co za cely den vyzebrali, abych sla spat do hotelu a koupila si neco k jidlu ... tam jsem zjistila, ze jsou to normalni lidi, kteri se dostali do problemu a jen nevedeli jak ven ...

8 1
možnosti

Bohužel srovnáváte hrušky s jablky. Český sociální systém je na dost vysoké úrovni, kdyby existoval ve světě o kterém píšete, tak by většina z tamních bezdomovců bezdomovci nebyla. Tady se člověk musí víc snažit, aby se tím bezdomovcem stal.  To je také důvod, proč tamní bezdomovci jsou při žebrání úspěšnější než jejich čeští kolegové. Nejednou jsem zažil, kdy "obdarovaný" svému dárci sprostě nadával, buď proto že dostal málo, nebo proto že se nejednalo o peníze, ale třeba o jídlo, nebo oblečení. U nás je bezdomovectví spojeno s alkoholem, případně s drogami, s infekčními chorobami, neuvěřitelným smradem a dále s naschvály, kterými "zkrášlují" život ostatním občanům. Jako třeba močením na sedadla v tramvaji.

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS