Diskuse

Můžeš i ty

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

„Ty se máš dobře, tobě dal Bůh víru. Já mám smůlu, protože mně ji ale nedal.“ Podobné nářky jsem slyšel vícekrát.

Zdroj: https://vlastikfurst.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=659367

Máš smůlu, že zastáváš velmi nepravděpodobnou až hloupou hypotézu, že se jedna z verzí bohů vtělila dočasně do člověka, který se rozhodl svým dočasným usmrcením nahradit do té doby obvyklé zabíjení dobytka či prvorozených (pozůstatky v základním manuálu jsou uvedeny)

coby kompenzace za domnělé porušení příkazů téže varianty bohů.

Slepé zastávání takové hypotézy má ale několik pozitivních důsledků.

Psychicky uklidňuje, potlačuje strach před základní podmínkouv evoluce - individuální smrt jako nutnost selekce živočišného druhu v průběhu adaptace na změny životních podmínek

A tato verze jedné z mnoha hypotéz je pro společnost přínosnější nežli ta, kde podobný prorok hlásá nenávist k nevěřícím.

0 0
možnosti
VF

To, co jeden považuje za smůlu, může druhý přijímat jako štěstí.

Pokud Vám vyhovuje slepá víra v evoluci, já budu raději slepě věřit Stvořiteli.

Přeji Vám krásný den.

2 0
možnosti
  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,53
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.