Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milý pane kazateli, to dobrovolné přijetí víry je a vždy bylo také v Katolické církvi. Nedělám si iluzi, v dějinách mohlo dojít k mnoha omylům, naše doba se dopouští dalších. Uvádíte příklad Jižní Ameriky s násilým pokřesťanštěním. Když nějaký kněz přinesl do Evropy zprávu o zacházení s domorodci v Americe, byly znovu vyhlášeny dávno platné principy: Kristus zemřel pro každého člověka, není dovoleno nakládat s lidmi jako se zvířaty... Díky katolické církvi přežily mnohé Jihoamerické kmeny, žije tam dnes mnoho míšenců. Protestantská genocida indiánů na severu dopadla pro obyvatele trochu hůř. Co myslíte středověkým vnucováním křesťanství a Jiráskovou dobou temna? Pokrok protestantů s vyrabováním katedrály sv.Víta po bitvě na Bílé Hoře nebo mučení katolíků anglikánskými duchovními? Proč to tu na Vás vytahuji? Považuji Vás za pravdomluvného člověka, který miluje pravdivé slovo. Ta propaganda proti církvi v minulosti je silná, kdo chce, může ji výhodně používat ke svým účelům. Tomu u Vaší osoby nevěřím, i když vaše denominace zřejmě obsahuje dost silné protikatolické omyly.

Četl jsem nedávno příběh velké skupiny jezuitů, kteří žili v prosperujících indiánských státech v Jižní Americe. Stali se trnem v oku stejně jako hospodářsky úspěšný kmen Cherokee v Severní Americe. Ti řádoví kněží byli v Evropě tak dlouho pomlouváni, až je jejich představený odvolal, ve Španělsku byli uvězněni v kobkách u moře, které se částečně plnily za přílivu vodou. Naši jezuité tam ve většině přežili desítky let až do spravedlivého osvobození, i když v těchto kobkách byla průměrná úmrtnost kolem 6ti měsíců.

0 0
možnosti

Děkuji za Váš příspěvek. Dobou temna mám na mysli stav církve, kdy Bible a Ježíšovy principy musely ustoupit mocenským zápasům o "trůn", kdy díky církvi neexistovala svoboda vyznání a člověk se stával členem bez vlastního vědomí.

Nedělám si iluze, že protestanté jsou bez chyby a už vůbec ne, že jsem takový já a moje církev. Všichni jsme jen lidé a děláme chyby.

V předchotím režimu byli padouši jezuité (a katolíci), dnes je zase snaha udělat padouchy z Husa a všech protestantů. Z jednoho extrému do druhého.

Já osobně mám radost z toho, že dnes mohu mít bratrské vztahy se všemi křesťany, kteří hledají vztah s Bohem, bez ohledu na to, z které jsou církve. Raduji se z toho o to víc, protože pamatuji dobu, kdy jsem byl pro mnohé nepřítelem (kacířem) jen proto, že jsem nebyl členen té jejich jediné pravé církve a tak jsem ani nebyl křesťan.

Přeji Vám příjemný večer a Boží požehnání.

0 0
možnosti
Foto

"Vše ať se děje přirozeně, násilí ať se vzdálí ze všeho, co se děje."(Jan Amos Komenský). A to se týká i věci víry, v minulosti šíření křesťanství, i jednoho způsobu výkladu Bible). ( Jiráskovo Temno - násilné rekatolizace). R^

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS