Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Reaguji zcela prvoplánově ;-D na nadpis blogu a odpovídám: Nemyslím si to. ale naději mám. Ne jakýkoliv "nadějný patent", prostě jen naději

Děkuji za zajímavý text. Ohledně hlásání se někde v Novém zákonu píše, snad v listech apoštola Pavla, že mluvit je třeba vhod i nevhod. Což je jistě určitý paradox, protože žijeme v době, kdy je invazivnost hlásání kontraproduktivní a kdy je třeba stále inovovat způsob vyjadřování, aby byl srozumitelný (za podmínky zachování původního smyslu). Držím palce.

0 0
možnosti
Foto

Aniž bych se dotýkal vaší víry, tak mi připadá, že tento text se zcela míjí s reálným životem. Nepotkal jsem se se situací, kdy by někdo bránil jinému v jeho víře v boha. Spíš mi připadá, že se dříve věřící od víry odklání a nových věřících příliš nepřibývá.

Pokud se týká židů je otázkou, zda jim zazlívat uzavřenost a sdílení poznání spíše ve vlastní komunitě. Jejich pronásledování, stíhání a pogromy v podstatě v celé jejich historii je určitě jedním z důvodů jejich nesdílnosti, byť navenek se tváří přátelsky a komunikativně.

Horší to však je při nesdílnosti vedení katolické církve, tedy spíš tutlání problémů a krytí jednotlivých hříšníků na různých úrovních. Jako nevěřící nemohu posoudit do jaké míry takové nežádoucí aktivity snižují přitažlivost církve a negativně ovlivňují věřící i přiznivce, ale určitě lze historicky pozorovat klesající vliv Říma, možná i jeho bezradností v rychle se měnícím okolním prostředí.

Patent na rozum, ale ani patent na nebe nemá nikdo, to je moudré vést v patrnosti.

0 0
možnosti

O tom, co konstatujete v posledním řádku, je tento článek.

0 0
možnosti

Zajímavá asociace :-). Obecně se v církvích těmi zákoníky míní teologové, kteří se zaměřují na rozmělňování Ježíšova přikázání lásky na množství pravidel o liturgii, svátcích, podružných teologických otázkách a vnějškové svatosti např. ohledně hudby či oblékání.

Nicméně "kacířská" myšlenka z textu ve mně též zraje. Mluvíme-li dnes o době postmoderní, postfaktické, možná budeme brzy mluvit i o postvědecké. To není útok na základní a aplikovaný výzkum, který nám přináší mnoho dobrého. Jen pochopení, že věda samotná nám není schopna poskytnout výklad ani naplnění naší osobní existence.

0 0
možnosti

Také se mi to jeví tak, že se dnes věda pasuje do role té, která dokáže vysvětlit téměř vše, i to, co nás přesahuje. Ale mám obavy, že na ty nejdůležitější otázky naší existence nám zatím odpověď nenabízí. Třeba na tu první - jak to s tím životem ve vesmíru vlastně začalo.

1 0
možnosti
  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,54
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.