Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Kdysi jsem četl knihu Allepský kodex. Je to skoro detektivka, v níž je popisována záchrana jednoho z nejranějších záznamů písma, kde se věří, že jde o nejvíce originální popis Bible, že každý další překlad, opis, již mohl pozměnit smysl textu a dát mu tedy odlišný význam, než je uvedeno v originále.

Z dnešního pohledu je to možná směšné, stejně jako židovský shabbat, v němž ortodoxní Židé dodržují až úzkostně ( a pro nás směšně) povinnost nepracovat. Jistě můžeme mít na věc různý názor, můžeme se přít o to, jestli je to už překonané, sám Kristus toto ruší a v sobotu koná zázraky.

Přesto bych zcela nezavrhoval jisté lpění na přesné dikci oné ne-děle, protože to možná znamená stejné poselství našich otců, nezkreslené "překladem",

1 0
možnosti
VF

Pro mne je ono čtvrté přikázání poselství, které na jedné straně míří na lenochy, kteří mají pracovat šest dnů v týdnu, aby si zajistili obživu, a pak na ty, kteří si neumí nikdy odpočinout a odpočinek dostávají příkazem.

Já osobně prožívám sobotu jako zvláštní den už desetiletí a jsem za ni vděčný Bohu.

2 0
možnosti
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,26
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.