Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FS

Denně děkuji Pánu Bohu, že vy i ostatní "fanaticky" věřící neovládáte stát a společnost jako tomu bylo ve středověku. No a v relativně demokratickém systému si pište a vymýšlejte co chcete, i tyto nelogické výkřiky.

Jenom kdyby nechtěli ti organizovaní (např. římskokatolická církev a zejména její papaláši) opět nastolit své pořádky či alespoň dosáhnout té moci, jakou mají nikým nevolení klerikální papaláši např. v Polsku či Irsku......

0 0
možnosti
VF

Děkuji za názor a přeji krásný den.

0 0
možnosti
Foto

Díky moc. Ohledně náboženství existuje jeden krásný vtip, napíšu ho třeba zítra.

Domnívám se, že tohle patří k základním pochopením. Jaký je rozdíl mezi praktikováním náboženství (lnutím k určitému systému definic, kodifikovaných povinností a zvyků) a živou vírou (chtělo by blíže definovat, co je živá víra, takhle pozdě večer už se do toho pouštět nemohu).

Myslím, že je to hodně důležité rozlišení také vzhledem k dnešní době. Protože lnutí k náboženskému systému se může snadno překlopit do tíhnutí k převráceným ideologiím, které na sebe záměrně berou mimikry "náboženskosti" a zneužívají rádoby "náboženskou" symboliku. Bylo to vidět jak na nacizmu, tak na komunizmu, ale například i nacionalizmu. Právě ten převlek do určité "náboženskosti" způsobuje, že lidé ideologiím podléhají.

3 0
možnosti
LJ

Židé skutečně brali všechna ustanovení Zákona jako příkazy Hospodina. Ale: Ježíš jim řekl: „Pro tvrdost vašeho srdce vám (Mojžíš) napsal toto ustanovení." (Mar 10,5). Z toho mne vyplývá, že tomu tak úplně nebylo.

1 0
možnosti

R^

Dík za moudrá slova!

Každodenní vztah s Bohem? To asi úplně u mne není. Ani prosba není to hlavní, protože On mi dá, co potřebuji.

Hlavní asi bude moje vděčnost. Za to, že jsem, že jsem zdráv, že si mne vede, že mohu se známými posedět v hospodě, že jsem z dobrého rodu, že mne má rád...

A to je to hlavní!

:-)

6 0
možnosti
PS

P51e61t60r 23S82k42á30c63e30l

23. 7. 2018 23:11

Nebuďme skromní, život ve víře je vlastně každodenní vztah k Bohu.Jinak máte pravdu, prosba není hlavním projevem vztahu k Němu. Kromě prosby je důležité odevzdání do Jeho řešení, více viz:

https://www.bruno-groening.org/

0 0
možnosti
TT

"Náboženství mne nespasí?" - Tak k takovému poznání asi na někoho musel sestoupit duch svatý! ;-D;-D;-D

1 2
možnosti
  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,54
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.