Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

V sobotu ve 14,00 skončí válka

Za čtyři dny, v sobotu touto dobou, skončí válka. Ne, nemyslím nyní tu na Ukrajině, přestože bych to všem jejím obyvatelům přál. Ta ještě nějakou dobu potrvá a její výsledek můžeme ovlivnit i my.

24.1.2023 v 14:00 | Karma: 24,10 | Přečteno: 576x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Vyber si svůj osud

Kniha Kazatel končí. Jsou lidé, kteří tato Šalomounova "moudra" nemají rádi. Tvrdí, že takové čtení vede člověka jen k depresi, protože je přehnaně pesimistické.

20.6.2014 v 18:00 | Karma: 23,31 | Přečteno: 241x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Poslední slovo má Bůh

Manželka tvrdí, že musím mít vždy poslední slovo. Já mám dojem, že je to naopak. Díky rozhovorům s přáteli vím, že podobný problém se řeší skoro v každém manželství.

19.6.2014 v 18:00 | Karma: 24,57 | Přečteno: 265x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Mnohé mudrování unaví tělo

Náš mladší syn začal ve čtyřech letech chodit do Lidové školy umění, kde se učil hrát na klavír. Chtěl se vyrovnat svému staršímu bráškovi. O dva roky později nastoupil do první třídy, na kterou se také těšil. Uplynulo pár dnů a malý Lukáš po návratu z vyučování říká: "Mami odhlas mne z hudebky i ze školy. Já nemám čas žít!"

18.6.2014 v 18:00 | Karma: 25,27 | Přečteno: 253x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Těžké hledání slov

Občas se mi stává, že chci něco říci, ale nemohu najít vhodná slova, která by přesně vystihovala obsah mého sdělení. Podobné je to i při psaní. Někdy se zaseknu u jednoho slova. Vím, že existuje termín, který přesně vystihuje mou myšlenku, ale ne a ne se mi vybavit. A tak udělám tři tečky a doufám, že až se za chvíli k danému místu vrátím, vhodné slovo se mi konečně vybaví.

17.6.2014 v 18:00 | Karma: 20,29 | Přečteno: 232x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Život se rozplyne jak ranní mlha

Šalomounovo rozjímání nad hledáním smyslu života pomalu končí. Zbývá několik posledních vět. Jedno je zřejmé. Muž, který v mládí dostal od Boha mimořádnou moudrost, dochází ke smutnému závěru. Pokud člověk nezačne s hledáním Boha a věčnosti včas, může nakonec propásnout poslední příležitost, kterou mu pozemský život nabídne a žádná další už nebude.

16.6.2014 v 18:00 | Karma: 23,46 | Přečteno: 241x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Staň se požehnáním

Od potopy uplynulo několik staletí a většina lidstva opět opustila uctívání Stvořitele. Opět nastává úpadek morálky, narůstá zločinnost a zdá se, že hřích ovládne celý svět. Bůh se s tím ale nehodlá smířit a začíná realizovat svůj plán na záchranu planety Země.

15.6.2014 v 13:00 | Karma: 19,20 | Přečteno: 216x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Pamatuj, dokud pamatuješ

Moje babička byla vynikající vypravěčka. Z Bible dokázala citovat jakýkoliv text zpaměti. Přesto si pamatuji, že měla jeden problém. Podobně jako já neměla paměť na jména. Bylo to někdy až komické, když jsem ji navštívil a ona mně minimálně pětkrát špatně oslovila, než se jí vybavilo to správné jméno.

13.6.2014 v 18:23 | Karma: 23,84 | Přečteno: 218x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Už ti berou míru na rubáš

Nedávno jsem se byl podívat ve Vyškově, mém rodném městě. Zašel jsem i do parku a dokonce jsem se byl podívat na místě, kde jsme s kamarády sjížděli "cross" na kolech. Kličkovali jsme mezi stromy a závodili, kdo bude dole první. Na rozdíl od dnešních závodníků jsme ale neměli speciální kola, ale jen staré "araby", jak jsme jim říkali.

12.6.2014 v 18:00 | Karma: 23,45 | Přečteno: 190x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Pak zůstaneš sám

Stává se vám někdy, že máte chuť zavřít se někde, kde nebude mobil, internet, televize a také, kde budete sami? Už jste někdy měli pocit, že se vám rozskočí hlava, pokud na vás ještě někdo ten den promluví? Myslím, že každý z nás už někdy pocítil touhu mít chvíli klid od všeho a od všech. Být se svými pocity a myšlenkami.

11.6.2014 v 18:00 | Karma: 22,89 | Přečteno: 191x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Mužná síla tě opustí

"Mým bohem jsou moje ruce, ty mne uživí!" Tahle slova jsem jako kluk slyšel od spolupracovníka na prázdninové brigádě. Od té doby jsem něco podobného slyšel už vícekrát. Spousta lidí spoléhá na svou sílu, krásu nebo inteligenci.

10.6.2014 v 18:34 | Karma: 23,48 | Přečteno: 201x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Až se ti zatmí slunce

O tom, že na stáří přichází "soumrak" jsme v knize Kazatel už četli. Šalomoun se k této otázce vrací ještě jednou. Poprvé se o tomto problému zmínil v souvislosti s radostí. Je snadnější se radovat v době, kdy jsme mladí a zdraví, než když už zjišťujeme, že nás naše smysly začínají zrazovat.

9.6.2014 v 18:00 | Karma: 22,35 | Přečteno: 176x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Dnes je čas na změnu

Už jste někdy měli zlý den? Po dokončení vysoké školy jsem pracoval v projekční kanceláři. Můj kolega občas říkal, že má "den blbec". Poprvé jsem nevěděl, co tím myslí. Když viděl můj nechápavý obličej, tak řekl: "To je den, kdy je nejlepší nic nedělat, protože na co sáhnu, to pokazím!"

6.6.2014 v 18:00 | Karma: 20,83 | Přečteno: 204x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Čerň tvých kadeří jednou pomine

Často navštěvuji staré lidi. Je zajímavé, jak dva lidé dokážou reagovat rozdílně na stejnou situaci. Kamarád šel nedávno na návštěvu do domova důchodců. Chodil tam za starší ženou, která si vždy chválila, jak je jí tam dobře. Jídlo jí chutná, personál je skvělý a pozorný...

5.6.2014 v 18:00 | Karma: 23,36 | Přečteno: 251x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Užívej si své mládí, ale pamatuj...

Šalomoun se v závěru knihy Kazatel věnuje radám, které adresuje těm mladším. Právě proto, že sám už má věk, kdy mnozí umírají, a je si vědom toho, že se brzy může ocitnout na místě, kde už v hrobě odpočívá jeho otec, píše těm, kteří mají život před sebou.

4.6.2014 v 18:14 | Karma: 23,59 | Přečteno: 235x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Připrav se na soumrak

Minule jsem vzpomínal mého tchána. Nedávno oslavil devadesátiny. Zatímco jeho myšlení funguje v pohodě, s jeho tělem je to trochu horší. Špatně slyší, téměř nic nevidí a chůze je také stále složitější. Přesto jsem rád, že ho stále ještě mám a mohu naslouchat jeho životním příběhům i moudrosti, kterou za těch devět desetiletí života nastřádal.

3.6.2014 v 18:00 | Karma: 22,37 | Přečteno: 183x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Děkuj za svůj zrak

Každý všední den mám ráno příjemnou procházku. O půl šesté doprovázím manželku na vlak, kterým jezdí do práce. Cestou domů mne v posledních dnech oslňuje vycházející slunce. Je v té chvíli kousek nad obzorem a svítí mi do očí.

2.6.2014 v 17:52 | Karma: 22,68 | Přečteno: 183x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Pracuj, pokud můžeš

Často se setkávám s lidmi, kteří s rozzářenýma očima vzpomínají na minulost. Vlastně žijí jen minulostí, protože přítomnost je pro ně něčím, o čem neradi přemýšlejí a ještě méně se o ní baví.

30.5.2014 v 18:00 | Karma: 23,05 | Přečteno: 208x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Boží cesty vždycky nepochopíš

Jsou oblasti, které můžeme ovlivnit. Můžeme si zvolit školu, kterou budeme studovat. Pokud zvolíme dobře, pak se můžeme těšit na snadnější cestu k získání zaměstnání. Můžeme se rozhodnout, zda budeme hledat životního partnera, nebo zůstaneme raději sami. Můžeme... Je toho spousta, co máme ve svých rukách.

29.5.2014 v 18:08 | Karma: 23,94 | Přečteno: 257x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Strach zahání štěstí

Kniha Kazatel vznikla v době, kdy byla většina lidí závislá na tom, co se jim urodilo na jejich poli a zahradě. Proto Šalomoun často používá obrazy z oblasti zemědělství, kterým tehdy každý rozuměl.

28.5.2014 v 18:00 | Karma: 23,79 | Přečteno: 208x | Diskuse| Osobní