Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Mnozí se stanou spravedlivými

Minule jsem citoval slova Pána Ježíše. Ten prohlásil, že přišel, aby nikdo nemusel zemřít věčnou smrtí. Slyšel jsem, že Boží láska je tak veliká, že nakonec do svého království vezme všechny lidi a dá jim věčný život. Je to pravda?

27.2.2012 v 18:00 | Karma: 7,24 | Přečteno: 360x | Osobní

Vlastík Fürst

Dědictví

Mám rád 11. kapitolu listu Židům. Obsahuje jména několika biblických postav, které nám jsou příkladem věrnosti a proto se jí také říká "Kapitola hrdinů víry". V minulosti křesťané věřili, že list Židům napsal apoštol Pavel. Dnes o tom někteří teologové pochybují, ale já se v tomto případě rád přidržím tradice.

16.2.2012 v 18:00 | Karma: 6,78 | Přečteno: 330x | Osobní

Vlastík Fürst

Nebe jen pro křesťany?

Budou v nebi jen křesťané? Vím, že jsem se kdysi, ještě jako dospívající kluk, zabýval otázkou, zda v nebi budou i lidé, kteří nechodí do stejné církve jako já. Setkal jsem se tehdy s katolíkem, který tvrdil, že v nebi budou jen katolíci, protože jen oni mají přístup ke svátostem.

30.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,62 | Přečteno: 441x | Osobní

Vlastík Fürst

Když spadnou šupiny s očí

Farizeus Saul se vydal do Damašku, aby tam stíhal Židy, kteří se přidali k sektě, co tvrdila, že ukřižovaný Ježíš je nejen Kristus – Mesiáš, ale dokonce šířili blud o tom, že Ježíš je Bůh. Saul byl přesvědčen o tom, že tyto odpadlíky je třeba zavčasu zničit.

20.1.2012 v 18:00 | Karma: 10,31 | Přečteno: 816x | Osobní

Vlastík Fürst

Bůh v mrákotě

Vždy, když slyším termín Bůh, představím si takové světlo, že přitom podvědomě přivřu mé světloplaché oči. Už jako kluk jsem měl vždy problém, když jsem vyšel na sluníčko. Někdy mne z toho až bolely oči.

19.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,57 | Přečteno: 413x | Osobní

Vlastík Fürst

Hospodin se nezměnil

Může Bůh dnes dělat stejné zázraky, o jakých čteme na stránkách Bible? Tuto otázku jsem si kladl ve chvílích, kdy jsem měl pocit, že by to Bůh měl znovu dokázat. Poprvé jsem si něco podobného přál, když mi umíral dědeček. Kouření fajfky u něj vyvolalo rakovina hrtanu, kterou už lékaři nedokázali vyléčit.

18.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,47 | Přečteno: 366x | Osobní

Vlastík Fürst

Boží hněv

Jako křesťané mluvíme o našem Bohu jako o tom, který nás miluje, protože láska je vlastně jeho podstatou. Proto je vždy zajímavé, když v Bibli narazíme na text, který nám ukazuje Boha ve chvíli, kdy se zrovna neusmívá. Podívejme se na jeden z nich.

17.1.2012 v 18:00 | Karma: 7,12 | Přečteno: 514x | Osobní

Vlastík Fürst

Hádka dvou přátel

Vzpomenete si ještě, kdy jste se naposledy pohádali? Jak jste se pak cítili? Jako vítězové nebo jako poražení? Dnes se chci vrátit k situaci, kdy apoštol Pavel navrhuje Barnabášovi, aby spolu vyrazili na další cestu, během které zjistí, jak se daří lidem, kteří přijali Ježíše během jejich předchozích evangelizačních misí.

16.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,58 | Přečteno: 418x | Osobní

Vlastík Fürst

Pozdravuj a dej si pozor

Z dopisů se dá o člověku poznat mnoho. Nedávno jsem si všiml, kolik prostoru věnuje Pavel v listu do Říma pozdravům. Usoudil jsem, že v tomto městě musel mít hodně přátel.

13.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,62 | Přečteno: 443x | Osobní

Vlastík Fürst

Podívejme se, jak se jim daří.

"Vlastíku, jak se máš?" slýchám občas od lidí, se kterými se potkávám. "Dobře", odpovídám. A tím často naše vzájemná komunikace končí. Není to trochu málo? Pokud je to s lidmi, se kterými se moc neznám, tak mne to ani moc netrápí. Když ale na takovou úroveň klesne má komunikace s těmi, které znám a na kterých mi záleží, tuším, že je někde chyba.

12.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,58 | Přečteno: 420x | Osobní

Vlastík Fürst

Opravdu má všechno svůj čas?

"Všeho do času", slýchávám od těch starších. A občas přemýšlím, zda je v těch slovech moudrost nebo spíše rezignace. Nevím, asi ještě nepřišel ten správný čas, abych mohl hodnotit.

11.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,52 | Přečteno: 388x | Osobní

Vlastík Fürst

Sloužíte? To je dobře.

Jak poznám dobrého křesťana? Je to ten, kdo nechybí na žádné bohoslužbě? Nebo ten, který denně studuje Bibli a má odpověď na každou otázku? Zajímavou odpověď nabízí apoštol Pavel.

10.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,53 | Přečteno: 392x | Osobní

Vlastík Fürst

Jeho rány nás uzdravily

Utrpení a bolest – něco, po čem nikdo z nás běžně netouží. A přesto jsou chvíle, kdy bychom se něčemu takovému vůbec nebránili. Že to tak není? Už jste někdy stáli nad postýlkou svého malého dítěte a bezmocně přihlíželi, jak pláče bolestí? Neříkali jste si v té chvíli, že byste byli raději nemocní sami?

9.1.2012 v 18:00 | Karma: 7,15 | Přečteno: 324x | Osobní

Vlastík Fürst

Důsledky našeho jednání

Slyšel jsem, že pokud je pravda, co se v Bibli píše o prvním hříchu našich prarodičů v ráji, tak Bůh nemůže být nespravedlivý. Proč? Protože nás prý trestá za jejich hříchy. Kdyby nás měl rád, tak by něco takového nemohl udělat.

6.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,83 | Přečteno: 352x | Osobní

Vlastík Fürst

Kristus je jen jednou obětován

Je něco, v čem je křesťanství jedinečné? O něčem takovém se píše v listu Židům, jehož autorem by měl být podle staré křesťanské tradice apoštol Pavel. V tomto listu se pustil do porovnání judaismus a křesťanství.

5.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,46 | Přečteno: 364x | Osobní

Vlastík Fürst

Odměníš dobro zlem?

Stará moudrost říká: "Za každý dobrý skutek budeš náležitě potrestán". Každý z nás se už mohl na vlastní kůži přesvědčit, že tato moudrost nelže. Žijeme ve společnosti, kde se za dobro často odplácí zlem.

4.1.2012 v 18:00 | Karma: 6,42 | Přečteno: 343x | Osobní

Vlastík Fürst

Pět srozumitelných slov

Žijeme v době, kdy díky stálému spěchu nemáme rádi tlusté knihy, dlouhé filmy a hodinová kázání. A přitom ještě před sto lety, román, který neměl alespoň pět set stran, považovali čtenáři za krátký.

3.1.2012 v 18:00 | Karma: 7,01 | Přečteno: 434x | Osobní

Vlastík Fürst

Znamení mezi Bohem a člověkem

Když jsme jako kluci hrávali fotbal a neměli dresy, tak jedno družstvo hrálo v tričkách a druhé nahoře bez. To byl náš způsob, jak jsme poznali, kdo s kým hraje.

2.1.2012 v 18:00 | Karma: 7,37 | Přečteno: 420x | Osobní

Vlastík Fürst

Byl jsem mrtvý a žiji

Dnes jsem po ránu na chvíli nakoukl do biblické knihy Zjevení Jana. Přitom se mi vybavila scéna loučení Ježíše, který opouští své učedníky a odchází zpátky do nebe. Napadlo mne, jak asi bylo lidem, kteří najednou vidí, jak se jejich přítel vznáší vzhůru a pomalu jim mizí z očí. Pravda, slíbil jim, že se zase vrátí. Jenže, dočkají se?

30.12.2011 v 18:00 | Karma: 7,32 | Přečteno: 391x | Osobní

Vlastík Fürst

Zůstal jsem sám!

Stále více lidí, v našem přeplněném světě, má pocit, že jsou opuštěni. Nemají nikoho, kdo by je dokázal přesvědčit o tom, že to není pravda. Myslí si, že jejich život nemá žádný smysl, protože je nikdo nepotřebuje. S něčím podobným se můžeme setkat i u biblických hrdinů.

29.12.2011 v 18:00 | Karma: 7,51 | Přečteno: 510x | Osobní