Přísloví a Perly krále Šalamou

Vlastík Fürst

Raduj se, ale Pamatuj!

Silvestr je den, na který se těší spousta lidí. Díky obchodům plných zábavné pyrotechniky se na něj už méně těší naší domácí mazlíčci i celá příroda, kterou dokáže naše vyvádění pěkně zaneřádit.

31.12.2012 v 13:00 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 892 | Diskuse

Vlastík Fürst

Kdo zahřeje samotného ? (ŠP 8)

David Rath se rád chlubil tím, že zvládá dvě domácnosti - jednu s manželkou a druhou s milenkou. Představte si muže, který takových domácností zvládal tisíc. Nevěříte?

15.6.2012 v 20:18 | Karma článku: 29.64 | Přečteno: 1272 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dědictví (ŠP 7)

Závidíte někdy? Chci vám vyprávět příběh Jakuba. Jeho rodiče měli jasnou představu o své kariéře. Brali se s tím, že děti mít nechtějí. Jenže, pak se vloudila chybička a narodil se syn. Jakub nakonec skončil v dětském domově, protože oba jeho vzdělaní rodiče dali přednost své kariéře.

1.6.2012 v 20:16 | Karma článku: 32.63 | Přečteno: 1438 | Diskuse

Vlastík Fürst

Kdo nepracuje, ať nejí!

V minulých staletích a možná i tisíciletích vždy platilo, že "bez práce nejsou koláče". Dnes už to neplatí. Dnes i ten, kdo nikdy v životě nepracoval, koláče mít může. A přitom se ani nemusí narodit v rodině milionářů.

13.9.2011 v 8:06 | Karma článku: 39.72 | Přečteno: 3396 | Diskuse

Vlastík Fürst

Chceš-li ztratit přítele, půjč mu peníze

Do nadpisu jsem si vypůjčil jedno moudré lidové přísloví. Čas od času se setkávám s lidmi, kteří někomu půjčili peníze a teď je nemohou dostat zpátky. Nakonec, sám občas půjčuji a tak mne vlastní zkušenosti dotlačili k tomu, abych si vytvořil vlastní pravidla.

12.8.2011 v 10:16 | Karma článku: 40.74 | Přečteno: 6302 | Diskuse

Vlastík Fürst

Zpívající bezdomovci

Ráno jsem sedl na kolo a jel do obchodu na čerstvé rohlíky. Cestou jsem projížděl okolo altánku, kde po ránu snídávají bezdomovci své krabicové víno. Tentokrát se z altánu ozývala melodie písně "Ta slepička kropenatá", kterou hrál jeden z nich na foukací harmoniku.

27.7.2011 v 10:46 | Karma článku: 31.90 | Přečteno: 1499 | Diskuse

Vlastík Fürst

Moudrost je jako hříbek (ŠP 6)

Skoro před půlstoletím mne vzal děda poprvé na houby. Učil mne, jak poznám místo, kde by mohl být schovaný hříbek a kde je jejich hledání jen ztráta času. Ale zatímco jemu se košík rychle plnil, ten můj byl dlouho prázdný.

22.7.2011 v 10:32 | Karma článku: 29.35 | Přečteno: 1220 | Diskuse

Vlastík Fürst

Nečekej na Alzheimra (ŠP 5)

Jedno české přísloví říká: "Pozdě bycha honit." Podle knihy Přísloví krále Šalamouna se tím "bychem", kterého už nikdy nedohoníme, může stát i moudrost.

15.7.2011 v 10:32 | Karma článku: 28.14 | Přečteno: 2114 | Diskuse

Vlastík Fürst

Není jedno, komu naslouchám a koho poslouchám (ŠP 4)

Život krále Šalamouna bychom mohli rozdělit do tří etap. Ta první je asi ta nejslavnější. Je to doba, kdy se do Jeruzaléma sjíždějí urození a moudří lidé z celého světa, aby obdivovali jeho moudrost a státnické schopnosti.

8.7.2011 v 10:32 | Karma článku: 29.45 | Přečteno: 1686 | Diskuse

Vlastík Fürst

Bez práce nejsou koláče (ŠP 3)

Dnešní zastavení u jedné ze Šalamounových perel začnu vzpomínkou na dobu mého dospívání, kdy jsem aktivně sportoval. Od basketbalu jsem přešel k atletice. Neměl jsem ale moc velký talent a hlavně výdrž, takže, sečteno a podtrženo, nic moc.

1.7.2011 v 10:32 | Karma článku: 30.87 | Přečteno: 2102 | Diskuse

Vlastík Fürst

Nezapomeň na "vyšší moc" (PŠ 2)

Západní kultura se už nějakou dobu snaží jít cestou nezávislosti na čemkoli, co nás převyšuje. V Evropě se o pravdě hlasuje v Bruselu a ten, kdo si dovolí oponovat, je okamžitě označen za překážku na cestě za všeobecným blahem.

24.6.2011 v 21:14 | Karma článku: 29.19 | Přečteno: 1319 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dobré slovo hubu nespálí

"Představ si, už mi ani ruku nepodá", stěžoval si mi kamarád. "A když ho pozdravím, tak dělá, že mne nevidí! Co bych měl podle tebe dělat?"

23.6.2011 v 10:32 | Karma článku: 28.32 | Přečteno: 1920 | Diskuse

Vlastík Fürst

Kdo jsi moudrý, naslouchej (Perly krále Šalamouna 1)

Dnes mám na tomto blogu malé výročí. Tento článek má pořadové číslo 400. Tak jsem se rozhodl, že ho věnuji úvodnímu dílu série, ke které mne inspirovala kniha Přísloví, jejíž autorství je připisováno izraelskému králi Šalamounovi.

17.6.2011 v 21:14 | Karma článku: 31.09 | Přečteno: 3110 | Diskuse

Vlastík Fürst

Živý pes je na tom lépe než mrtvý lev

Pan prezident Havel ve svém projevu v roce 1997 prohlásil, že v našem národě vládne "blbá nálada". Jeho slovům tehdy rozumělo jen pár lidí. Já mezi ně nepatřil.

7.6.2011 v 7:10 | Karma článku: 30.55 | Přečteno: 2192 | Diskuse