Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Než vyprchá kouzlo

Letošní kalendář nás asi moc nepotěšil. V posledních desíti dnech roku jen jeden den volna navíc. A tak se už teď možná mnozí chystáme na to, že zítra ráno, ještě za tmy, budeme vstávat do práce.

26.12.2010 v 18:10 | Karma: 30,27 | Přečteno: 1388x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Každej strůjcem svýho osudu jest...

Nadpis jsem si vypůjčil od "hasmena", diskutéra, který pod článkem "Neškodná zábava nebo droga?" napsal: "Každej strůjcem svýho osudu jest... Já krom piva ostatní alkohol nemusím. Abstinentům se nesměju, je to jejich volba."

22.12.2010 v 18:15 | Karma: 24,45 | Přečteno: 1788x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Babi, chybí mi tvůj úsměv

Sedávala za oknem každý den. Seděla tam ráno, když jsem šel do práce i večer, když jsem se vracel na privát. Sledovala lidi, kteří přímo pod jejím oknem čekávali na tramvaj.

15.12.2010 v 18:16 | Karma: 31,84 | Přečteno: 1555x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Copak jsem blázen?

Nedávno jsem zaslechl rozhovor dvou komunálních politiků ohledně zimní údržby chodníků. Ta přešla na města. Bavili se o tom, že je levnější zaplatit pojistku, než vlastní údržbu. Je tedy jasné, jak to v našem městě vypadá.

7.12.2010 v 18:16 | Karma: 43,92 | Přečteno: 9340x | Diskuse| Ostatní

Vlastík Fürst

Nejdůležitějších dvacet minut života

Dokázali byste odpovědět na otázku: "Kterých dvacet minut ve vašem životě bylo nejdůležitějších?"Už jste někdy nad něčím podobným přemýšleli?

6.12.2010 v 17:05 | Karma: 31,15 | Přečteno: 1836x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Když nemůžu v noci spát, počítám ovečky

Mám dobrý spánek, i když ne tak, jako moje žena. Občas se mi ale stane, že se v noci probudím a pak nemůžu usnout, přestože do páté hodiny, kdy vstávám, je ještě daleko. Když se mi to stalo poprvé, tak jsem se převaloval a snažil se usnout.

18.11.2010 v 18:36 | Karma: 22,53 | Přečteno: 2488x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zbývá ti posledních třicet minut života !

Ležel na vedlejší posteli přikrytý bílým prostěradlem. Pozoroval jsem, jak prsty na jeho nohách, vyčnívající z prostěradla, pomalu ztrácejí barvu života. Poprvé v životě jsem se ocitnul tváří v tvář smrti.

16.11.2010 v 18:15 | Karma: 30,26 | Přečteno: 1821x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Spím s flaškou

Doufám, že mne jako abstinenta nebudete podezírat z toho, že si do postele beru Tuzemák. A jelikož se miluji jen se svou ženou, tak doufám, že ze mne po tomto článku někdo neudělá nějakého "flaškofila".Přesto občas spím s flaškou.

8.11.2010 v 18:06 | Karma: 23,01 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Mámo, mám o tebe strach!

Často probděla noc u mé postýlky, když jsem byl malý kluk. Kolik těch nocí bylo, už nikdo nespočítá, protože je nepočítala ani ona. Při pěti dětech na to neměla čas. Musela se pořádně ohánět.

6.11.2010 v 15:35 | Karma: 46,86 | Přečteno: 12292x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Moudrost stáří? Ne, to mi jen dochází energie!

Nedávno jsem si vzpomněl, jak jsme před léty na rodinném srazu diskutovali o moudrosti starých lidí. Když všichni obdivovali moudrost jednoho staršího souseda, já ve své mladické nerozvážnosti tvrdil, že se nejedná o moudrost, ale o lenost...

3.11.2010 v 17:20 | Karma: 32,35 | Přečteno: 2312x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Jednou tu tchýni asi zabiju

Jeli jsme tehdy s kolegou na služební cestu. Pršelo, byl listopad 1987. Vyjížděli jsme po druhé hodině ráno. Avií to byl z Uherského Hradiště do Karlových Varů kus cesty a my tam museli být dřív, než ve dvě odpoledne zavřou sklad, ve kterém jsme měli zamluvené "podpultové" náhradní díly.

18.10.2010 v 13:20 | Karma: 30,31 | Přečteno: 2295x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Miláčku, raději to vzdej. Mne nepředěláš!

Také vás už někdy napadla otázka, proč mají manželky tendenci převychovávat své muže? A proč to vše většinou začíná krátce po svatbě?

23.9.2010 v 18:10 | Karma: 24,70 | Přečteno: 1564x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Jak se pozná skutečné stáří

Když 23. června 1911 slavil Alois Jirásek své šedesáté narozeniny, oslovovali ho titulem "velebný kmete". Svatopluk Čech, který byl jen o čtyři roky starší, se k tomuto titulu dopracoval už 21.února 1896. To mu bylo padesát let.

21.9.2010 v 18:41 | Karma: 25,36 | Přečteno: 2572x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Jen na malou chvíli zavřít oči...

Nepatřím k lidem, kteří mají pevně stanovený denní rytmus a řád. Nemám pravidelný čas spánku a moje pracovní doba je pohyblivá. Někdy je práce méně, jindy je den tak nabitý různými povinnostmi, že jsem rád, když se v noci konečně natáhnu do postele.

13.9.2010 v 12:10 | Karma: 19,38 | Přečteno: 1107x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Slepá kuchařka

Nedávno se nám v troubě spálila žárovka, takže do trouby při pečení nebylo vidět, což je problém. Proto jsem koupil novou žárovku a chystal se ji vyměnit. Práce na pár minut. Jenže...

30.8.2010 v 11:40 | Karma: 22,87 | Přečteno: 1346x | Diskuse| Ostrava

Vlastík Fürst

Až umřu, chci pohřeb!

"Bude pohřben bez smutečního obřadu" objevuje se stále častěji na smutečních oznámeních. Pozůstalí ještě připojí, že se tak děje "na přání zesnulého".

26.8.2010 v 11:05 | Karma: 30,20 | Přečteno: 2044x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Samota není zlá, jen nesmí být příliš dlouhá

Až podezřelý zápach, který byl cítit v celém domě, připomněl jeho obyvatelům, že už pár týdnů neviděli svou sousedku, která bydlela v přízemní garsonce. Přivolaní policisté otevřeli její byt a po chvíli k domu přijela černá Škoda 1203.

23.8.2010 v 16:35 | Karma: 24,85 | Přečteno: 1628x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Stařík a pes

Byli na tom skoro stejně. Pes se šoural a chvílemi to vypadalo, že domů už nedojde. Bělovlasý stařík chodil jen díky francouzským holím. „Pohni“, pobízel psa, který se snažil překonat bolest ve starých nohách.

1.8.2010 v 9:46 | Karma: 28,69 | Přečteno: 1696x | Diskuse| Ostrava

Vlastík Fürst

Lásko, mně ubývá sil...

Kult mládí už pár desetiletí vládne světu. Sehnat práci v padesáti je skoro nemožné. A tak se snažíme alespoň mladě vypadat, mluvit jako mladí a podávat výkony, jako by nám bylo dvacet...

29.7.2010 v 10:15 | Karma: 46,06 | Přečteno: 10502x | Diskuse| Ona

Vlastík Fürst

Sex a stopky? To není dobrá kombinace!

"Ideální sex trvá deset minut, vypočítali experti". Tedy alespoň v Kanadě a USA. "Jak je to u vás doma?" Článek na iDNES.cz, který tuto informaci přinesl, doprovází anketa. Podle ní s tímto závěrem souhlasí jen 30% čtenářů.

22.7.2010 v 19:45 | Karma: 21,35 | Přečteno: 1320x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Pomalu se tu s tím loučím

Pomalu jsme stoupali na Solisko, horu vysokou 2093 m. Ve třetině cesty jsme uviděli starší paní, která seděla na rozkládací rybářské židli. V první chvíli jsem si myslel, že bude vybírat “vstupné“. Mýlil jsem se.

8.7.2010 v 10:15 | Karma: 28,47 | Přečteno: 1564x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

A jak vám to jde v posteli? Ten můj teď už jenon bloguje!

Když kamarád objevil můj blog, poslal mi jednou večer kreslený vtip Vladimíra Jiránka a k tomu komentář: Ptá se Tvoje žena mé manželky: “A jak vám to jde v posteli? Ten můj už jenom bloguje a publikuje!“

7.7.2010 v 10:15 | Karma: 23,64 | Přečteno: 2449x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Už mne ani to moje děcko nepotřebuje!

Tak krásně už dlouho nebylo. Modré nebe, sluníčko. Před námi dovolená u moře. Málem jsem z té radosti začal zpívat. Před námi dovolená u moře. Venku jsem potkal sousedku Janu. Nesmála se, jako já a ani si nezpívala. V očích měla slzy...

28.6.2010 v 11:35 | Karma: 25,32 | Přečteno: 1309x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Když chlapem cloumá druhá míza (50+)

O tzv.druhé míze jsem poprvé slyšel ve čtvrté třídě. Soused najednou začal držet dietu a cvičil. Vyrobil si činky a každý den týral tělo. Polykal Pangamin a pak si před zrcadlem hrál na Schwarzeneggera.

11.6.2010 v 10:16 | Karma: 31,50 | Přečteno: 3654x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Čas je dobrý lékař, ale špatný kosmetik

Tato slova napsal anglický spisovatel a dramatik William S. Maugham, který je také autorem slavného citátu: “I když člověk někoho miluje, občas na to zapomene.“

2.6.2010 v 10:16 | Karma: 18,61 | Přečteno: 1289x | Diskuse| Společnost