Ještě není čas na pravdu

Z mnohých vycházeli i démoni a křičeli: „Ty jsi Boží Syn!“ Hrozil jim a nedovoloval jim mluvit, protože věděli, že je Mesiáš. (Lukáš 4,41)

První, kdo věděl, že na naši planetu přišel Mesiáš, byl ďábel. Had, který v ráji svedl naše prarodiče k hříchu. Znal proroctví Starého zákona, která popisovala toho zázračného zachránce. Věděl, že Ježíš přijde, aby ukázal, jaký je Bůh. Přijde, aby lidem v praxi ukázal, jak vypadá láska jejich Stvořitele.
     Ďábel se na příchod Mesiáše dobře připravil. S pomocí židovských teologů se mu podařilo vzbudit v Židech od Mesiáše falešná očekávání. V jeho podání to nebyl osvoboditel od hříchu a věčného zatracení, ale revolucionář, který svrhne nenáviděné Římany a znovu obnoví Davidovskou říši. Nakonec, takového Mesiáše očekávají Židé až dodnes.

     Dlouho jsem nechápal, proč Ježíš opakovaně brání těm, kteří v něm rozpoznali Mesiáše, aby o tom mluvili nahlas. „Proč brání poznání pravdy?“ Pak jsem si jednou uvědomil, že to dělá právě proto, aby v něm lidé neviděli jen toho osvoboditele od nadvlády Říma. Mesiáš byl něco víc.
     Ježíš zakazuje démonům, aby ho oslovovali jako Mesiáše. Jeho posluchači se totiž ještě nezbavili svých falešných očekávání. Nechtěl, aby za ním chodili jen kvůli tomu, že jim vrátí zdraví, dá jim najíst nebo s touhou uvidět zázrak. Přeje si, aby k němu přicházeli s touhou po očištění svědomí i s vírou, že v nich znovu obnoví Boží obraz, ke kterému byli Stvořeni.

     Někdy se mi stává, že prosím Boha, aby mi vysvětlil to, čemu zatím nerozumím. Tento příběh mne učí, že Boží mlčení může znamenat, že ještě nejsem připraven k poznání pravdy o tom, nač se ptám.

(Další díl seriálu "Novozákonní rezonance" inspirovaný evangeliem podle Lukáše.)

Autor: Vlastík Fürst | pondělí 12.2.2018 21:32 | karma článku: 27,96 | přečteno: 446x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Dnes by se to fotilo

11.4.2024 v 9:00 | Karma: 17,66

Vlastík Fürst

Už jsem se naplakala dost

5.4.2024 v 17:15 | Karma: 29,75

Vlastík Fürst

Opravdu na věčné časy?

31.3.2024 v 9:50 | Karma: 25,84

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

16.3.2024 v 8:30 | Karma: 27,32

Vlastík Fürst

Uliční a kádrovací výbory

10.3.2024 v 10:10 | Karma: 27,81

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

8.3.2024 v 19:10 | Karma: 13,03

Vlastík Fürst

Jen jednou za čtyři roky

29.2.2024 v 8:10 | Karma: 18,39
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,33
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.