Vlastík Fürst

Dal jim moc a sílu

16. 04. 2018 21:31:50
"Ježíš svolal svých Dvanáct a dal jim sílu a moc vyhánět všechny démony a léčit nemoci." (Lukáš 16,1)

Nastoupil jsem tehdy do svého prvního zaměstnání. Vedoucí mi svěřil úkol, který nikdo nechtěl, a navíc mi na projekt, který byl původně plánován na tři týdny, dal jen čtyři dny. Když jsem se ho ptal, jak to mám zvládnout, odsekl: „To je tvůj problém!“
Lukáš píše, že Ježíš jedná jinak. Jakmile povolal „svých Dvanáct“, dal jim k úkolům i náležitou výbavu. Dostali vše, co potřebovali, aby mohli úspěšně splnit to, čím je pověřil.

Těch dvanáct učedníků, to nebyli žádní znalci zákona, nejednalo se ani o špičkové manažery nebo vůdce. Šlo o rybáře, celníka a další obyčejné lidi. Nevím, zda by si je dnes vybral nějaký politik mezi své poradce.
Ježíš ale věděl, co dělá. I když Jidáš nakonec zradil a Ježíš ho nahradil apoštolem Pavlem, těch „Dvanáct“ dokázalo během několika let rozšířit křesťanství a jeho učení o naději po celé Římské říši i za její hranice. I když se zpočátku báli, že nedokážou naplnit svěřený úkol, dějiny nás učí, že byli daleko úspěšnější, než si zpočátku mysleli.

Za zkušeností vím, že dělám-li něco bez Božího pověření, končí to často tím, že z toho nakonec nemám žádné zvláštní příjemné pocity nebo radost. Jamile mne ale něčím pověří Ježíš, tak i když mám zpočátku obavy, nakonec mi úkol i jeho splnění přinese radost a navíc i jistotu, že můj život má smysl.
Proč tomu tak je? Protože i mne Ježíš vybaví vším potřebným, co k potřebuji ke splnění svěřeného úkolu. Dá mi schopnosti i svou moc, která je zárukou mého úspěchu.

(Další díl seriálu "Novozákonní rezonance" inspirovaný evangeliem podle Lukáše.)

Autor: Vlastík Fürst | karma: 31.19 | přečteno: 424 ×
Poslední články autora