Ať nezaspíš to nejdůležitější

Petra a jeho druhy obestřel těžký spánek. Když se probrali, spatřili jeho slávu i ty dva muže, kteří byli s ním. (Lukáš 9,32)

Většinu toho, co prožil Ježíš na „hoře proměnění“ Petr, Jakub a Jan prospali. Svědčí to o tom, že být učedníkem Ježíše Krista nebylo snadné. Měl nabitý program a času na odpočinek nebylo mnoho. Často, když učedníci spali, on byl někde v ústranní, aby mohl rozmlouvat s nebeským otcem.

     Zatímco Ježíš rozmlouvá s Mojžíšem a Eliášem, Petr, Jan a Jakub spí. Neslyší nic z toho, co si ti tři povídají. Probouzejí se až v okamžiku, když vše končí. Mohli vidět a hlavně slyšet něco výjimečného, ale oni o to přišli, protože všichni tři usnuli.
     Ne, nemám vůbec v plánu je teď kritizovat. Sám dobře vím, jak je někdy těžké udržet oči. Navíc, ti tři věděli, že se jejich mistr bude na hoře opět dlouho modlit, a tak si mohli říkat, že když si dají „dvacet“, nic jim neuteče. Jenže tentokrát bylo vše jinak a oni zaspali důležitý rozhovor svého mistra.

     Už jste někdy zaspali něco důležitého? Už vám někdy uteklo něco, co vás pak mrzelo? Já často lituji, že jsem v době, kdy byli mí synové malí, dával přednost práci před časem s nimi. Mohl jsem se radovat z toho jak rostou, jenže já měl pocit nenahraditelnosti, jak to otcové často mívají, a pak jsem najednou zjistil, že mám dospělé syny.
     Kdysi jsem se těm třem učedníkům divil, jak mohli v tak výjimečné chvíli usnout. Dnes už se nedivím a ani je nesoudím. Vím, že bych tím odsoudil i sám sebe. Raději prosím Boha, aby mi pomáhal správně využívat čas – spát v době, která je k tomu určená a bdít, když to potřebuji já nebo někdo v mém okolí.

(Další díl seriálu "Novozákonní rezonance" inspirovaný evangeliem podle Lukáše.)

Autor: Vlastík Fürst | čtvrtek 3.5.2018 21:31 | karma článku: 33,06 | přečteno: 359x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 16,85

Vlastík Fürst

Dnes by se to fotilo

11.4.2024 v 9:00 | Karma: 17,66

Vlastík Fürst

Už jsem se naplakala dost

5.4.2024 v 17:15 | Karma: 29,76

Vlastík Fürst

Opravdu na věčné časy?

31.3.2024 v 9:50 | Karma: 25,84

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

16.3.2024 v 8:30 | Karma: 27,32

Vlastík Fürst

Uliční a kádrovací výbory

10.3.2024 v 10:10 | Karma: 27,81

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

8.3.2024 v 19:10 | Karma: 13,04

Vlastík Fürst

Jen jednou za čtyři roky

29.2.2024 v 8:10 | Karma: 18,39
  • Počet článků 3331
  • Celková karma 30,94
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.