Pozdě bycha honiti

V tom se ti muži začali od něho vzdalovat; Petr mu řekl: „Mistře, je dobré, že jsme zde; udělejme tři stany, jeden tobě, jeden Mojžíšovi a jeden Eliášovi.“ Nevěděl, co mluví. (Lukáš 9,33)

Petr, Jakub a Jan si na vrcholu hory, kam je přivedl Ježíš, chvíli zdřímli. Byli tak unavení, že je neprobudil ohromující jas dvou mužů, kteří přišli z nebe povzbudit jejich mistra. Dokonce je neprobudil ani rozhovor, který Ježíš s Mojžíšem a Eliášem vedl.
     V okamžiku, kdy se vzbudili, už jen viděli, jak Mojžíš a Eliáš stoupají vzhůru. Petr to chtěl zachránit. Vždy byl mluvčím ostatních a tak teď vyhrkl: „Mistře, je dobré, že jsme zde; udělejme tři stany, jeden tobě, jeden Mojžíšovi a jeden Eliášovi.“
     Hned, jak ta slova vyslovil, si Petr uvědomil, jaký je to nesmysl. Ježíš nepřišel na naši zemi, aby zde na nějakém kopci kempoval s Mojžíšem a Eliášem. To mohl zůstat v nebi. Přišel, aby svou službou a svými slovy ukázal skutečný charakter Boha. V tom, co dělal a mluvil, měli lidé objevit Boha, který je miluje.

     Je zajímavé, že Ježíš na jeho blábol nereaguje. Proč? Bylo by to zbytečné. Věděl, že to Petrovi už došlo. Ježíš reaguje stejně i u mne, když se mi podaří říci něco podobného.
     Petr chtěl zachránit situaci. Věděl, že zaspali důležitou událost, a teď chtěl vrátit čas. Jenže, i naše lidové přísloví říká: „Pozdě bycha honiti!“

     Ztracený čas nenahradím a nevrátím nazpět. Když se mi stane něco podobného jako těm třem, nemá cenu, abych se to pokoušet napravit nějakým breptáním. Místo moudra totiž z mých úst vyjde podobný blábol jak z těch Petrových. Raději si mám přiznat svou chybu, přijmout od Boha odpuštění a jít dál.

(Další díl seriálu "Novozákonní rezonance" inspirovaný evangeliem podle Lukáše.)

Autor: Vlastík Fürst | pátek 4.5.2018 21:31 | karma článku: 32,74 | přečteno: 402x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Dnes by se to fotilo

11.4.2024 v 9:00 | Karma: 17,66

Vlastík Fürst

Už jsem se naplakala dost

5.4.2024 v 17:15 | Karma: 29,75

Vlastík Fürst

Opravdu na věčné časy?

31.3.2024 v 9:50 | Karma: 25,84

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

16.3.2024 v 8:30 | Karma: 27,32

Vlastík Fürst

Uliční a kádrovací výbory

10.3.2024 v 10:10 | Karma: 27,81

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

8.3.2024 v 19:10 | Karma: 13,04

Vlastík Fürst

Jen jednou za čtyři roky

29.2.2024 v 8:10 | Karma: 18,39
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,33
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.