Ovce mezi vlky

Žeň je mnohá a dělníků málo. Proste proto Pána žně, ať vyšle dělníky na svou žeň. Jděte! Hle, posílám vás jako ovce mezi vlky. (Lukáš 10,2+3)

Jakmile se Ježíš stal známým a slavným, přicházeli k němu lidé, kteří vycítili šanci se na jeho popularitě přiživit. Věřili, že vyvolá povstání proti římské okupační moci a pak sám usedne na trůn.
     Ježíš ale tyto lidi varuje. Popisuje jim, jak bude vypadat jejich život, když se stanou jeho následovníky. Lukáš píše, že tato slova adresoval sedmdesáti žákům, které vyzbrojil stejnou mocí jako dvanáct apoštolů, a pak je posílá do okolní krajiny.

     V davu posluchačů jsou lidé, kteří uvažují o tom, že by se také mohli stát jeho učedníky. Ježíš to ví, a proto otevřeně hovoří o tom, jak bude vypadat život jeho žáků. Těch sedmdesát se už brzy v praxi přesvědčí, jak se cítí ovce mezi vlky.
     Podle Ježíše není snadné být jeho učedníkem. Úkoly, které dostanou od svého Mistra, je přivedou do situací, kdy se budou cítit podobně jako ovce mezi vlky.
     Ovečce je nejlépe, když má kolem sebe beránky a ovce. Stádo ovcí je pro ni tím nejpřirozenějším a také nejpříjemnějším prostředím. Mezi vlky se tak dobře necítí.

     I člověk je rád, když je obklopen lidmi vyznávajícími stejné hodnoty. Proto jsem rád ve společenství lidí, kteří věří v Boha a snaží se řídit jeho pravidly i radami a nediví se, že jsem ovce a ne vlk.
    Má snaha splnit poslání, které mi svěřil můj Mistr, mne už mnohokrát přivedla mezi vlky. Netěšilo mne to, necítil jsem se mezi nimi dobře, ale o to víc jsem se pak těšil mezi své.

(Další díl seriálu "Novozákonní rezonance" inspirovaný evangeliem podle Lukáše.)

Autor: Vlastík Fürst | úterý 15.5.2018 21:31 | karma článku: 30,89 | přečteno: 355x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 22,44

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59

Vlastík Fürst

Dnes by se to fotilo

11.4.2024 v 9:00 | Karma: 17,67

Vlastík Fürst

Už jsem se naplakala dost

5.4.2024 v 17:15 | Karma: 29,76

Vlastík Fürst

Opravdu na věčné časy?

31.3.2024 v 9:50 | Karma: 25,84

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

16.3.2024 v 8:30 | Karma: 27,32

Vlastík Fürst

Uliční a kádrovací výbory

10.3.2024 v 10:10 | Karma: 27,81

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

8.3.2024 v 19:10 | Karma: 13,04
  • Počet článků 3332
  • Celková karma 30,91
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.