Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Vážím si Andreje Babiše

Je to už drahně let, co jsem pod svým blogem otevřel rubriku „Vážím si“. Psal jsem v ní o bezdomovcích, Miloši Zemanovi, Václavu Klausouvi, o hasičích nebo o jednom samoživiteli... Dnes chci v této rubrice zmínit Andreje Babiše.

25.2.2024 v 13:10 | Karma: 43,40 | Přečteno: 10917x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Vážím si těch našich Vietnamců

Patřím ke generaci, která zažila příjezd prvních dělníků z Vietnamu. Protože byli většinou menší než my, začato se jim tehdy říkat „rákosníci“ a tahle přezdívka přežívá dodnes.

22.3.2020 v 10:10 | Karma: 39,54 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Odešel další bloger

Netuším, kolik blogerů v současné době přispívá na blog.iDES.cz. Před chvílí jsem se ale dověděl, že jeden z nich už tu žádný další článek nenapíše. Ve středu 22. srpna zemřel pan Lubomír Vít.

24.8.2018 v 13:13 | Karma: 39,65 | Přečteno: 2279x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Vážím si Jiřího Drahoše

Před osmi lety jsem na blogu založil rubriku s názvem „Vážím si...“. Objevili se v ní obyčejní lidé, bezdomovci, cikáni, ale i tehdejší prezident se svou manželkou, za kterého jsem to tehdy pěkně schytal.

8.2.2018 v 9:25 | Karma: 35,01 | Přečteno: 1660x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Vážím si jednoho mazala

Můj známý nemá rád umělce. Spisovatelé jsou pro něho pisálci, hercům a zpěvákům říká komedianti, a malíři jsou podle něj mazalové. Všichni dohromady jsou pak darmožrouti, bez kterých by se svět klidně obešel.

2.4.2014 v 15:15 | Karma: 27,69 | Přečteno: 977x | Diskuse| Kultura

Vlastík Fürst

Papaláš v MHD

Vyrůstal jsem v době, kdy se u nás označení VIP ještě neužívalo. Byly jen dvě kategorie lidí – ti normální, obyčejní a pak papaláši. Poznali jste je na první pohled. Pokud nebyl na blízku větší papaláš, tak se chovali, jako by byli středem vesmíru a vše se muselo točit okolo nich.

23.4.2013 v 12:40 | Karma: 33,83 | Přečteno: 1732x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zhloupnul jsem

Chodíte rádi k zubaři? Já posledních patnáct let ano. Zásluhu na tom má moje zubařka, o které platí přísloví: "Zlaté české ručičky." Opravdu umí a umí to většinou bezbolestně.

18.1.2012 v 10:16 | Karma: 29,14 | Přečteno: 1133x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Svatý Václav, mistr Jan Hus a tatíček Masaryk

Pokud se považujeme za Čechy a jsme na to hrdí, můžeme dnešní den prožívat jako svátek společný všem Čechům. Bez ohledu na to, kdo se podle nás nejvíce zasloužil o to, že dnes ve středu Evropy žijí Češi ve svém svobodném státě.

28.9.2011 v 17:10 | Karma: 30,30 | Přečteno: 1563x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Pane prezidente, blahopřeji k sedmdesátinám

Moje první vzpomínka na Vás je jen taková mlhavá. Zaregistroval jsem letmo Vaši tvář mezi těmi, kteří v listopadu 1989 jednali o kapitulaci tehdy vládnoucí komunistické strany. Myslel jsem si, že jste jen jedním z mnoha, kteří dělají křoví Václavu Havlovi.

16.6.2011 v 9:16 | Karma: 35,73 | Přečteno: 2285x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Jaguár

Dnes ráno jsem litoval, že mi není o čtvrt století méně. Ne, že bych se cítil starý, ale na internetu jsem našel soutěž se zajímavou první cenou: Zájezd pro dvě osoby do Anglie s návštěvou továrny Jaguár a Experience centre Land Rover.

25.5.2011 v 15:43 | Karma: 28,80 | Přečteno: 1783x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Je snadnější žít bez ruky, než bez ženy

Když se Milan narodil v roce 1929, byl zdravý a měl obě ruce. Když se před padesáti osmi roky ženil, měl stále ještě zdraví a dvě ruce. Pak stačil malý okamžik na šachtě a o jednu ruku přišel.

29.12.2010 v 20:11 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2093x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Bloger s velkým B

Už delší dobu chci vzdát hold jednomu zdejšímu blogerovi. Jeho články většinou nenajdete mezi nejčtenějšími ani nemají nejvyšší karmu. Dokonce i jejich čtenost je spíše průměrná.

1.12.2010 v 20:30 | Karma: 33,66 | Přečteno: 2240x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Před tímhle komunistou smekám

Díky své víře jsem si s komunisty dost užil. Ve škole, na učilišti i pak při dalším studiu, na vojně a později i v práci. Nemohu říci, že by se mi po té době stýskalo. Naopak, jsem rád, že díky tomu, co se odehrálo 17.listopadu 1989, tuhle etapu dějin máme už za sebou.

17.11.2010 v 16:15 | Karma: 37,73 | Přečteno: 2865x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Málem praštil prezidenta

V malé vojenské posádce, která pracovala nedaleko Zlína, se schylovalo ke vzpouře. Bylo to krátce před druhou světovou válkou a příčinou vzpoury byl sýr, který dostali jednou ráno ke snídani.

2.11.2010 v 16:40 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1683x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Babička, co převrátila domov důchodců vzhůru nohama

Občas se ve čtvrtek zapomenu a zajedu na nákup do Kauflandu. Ten den jsou nové akce a tak je tam už v sedm ráno plno důchodců a u pokladen nekonečné fronty. V nich se občas dovím věci...

1.10.2010 v 13:20 | Karma: 38,96 | Přečteno: 2930x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Já mojí mamince zadek nikdy umývat nebudu!

Nedávno jsem byl po delší době na návštěvě v domově důchodců. Už na chodbě byl cítit pach moči. Na pokoji, kde leželo osm starých žen, to bylo ještě horší. I když se personál domova snažil o udržování čistoty, chvíli mi trvalo, než jsem si na ten zápach zvykl a přestal ho vnímat.

20.9.2010 v 19:10 | Karma: 37,35 | Přečteno: 3272x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Řemeslník s červeným diplomem

Co děláte ve vlaku? Já si čtu, spím nebo povídám se spolucestujícími. Nejezdím tak často, ale rád, protože se tu potkávám se zajímavými lidmi. A na některá setkání vzpomínám rád i po létech.

8.9.2010 v 12:10 | Karma: 37,18 | Přečteno: 2699x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zbytečná smrt

Od jara do podzimu si zvykáme na zprávy o dopravních nehodách, při kterých téměř každý den zemře nebo se vážně zraní nějaký motorkář. Jednoho takového, který svou nehodu přežil, potkávám. Když se cítí lépe, chodí o berlích. Když je hůř, jede na speciální trojkolce. Musí. Žije totiž sám.

6.9.2010 v 8:31 | Karma: 33,75 | Přečteno: 2039x | Diskuse| Ostrava

Vlastík Fürst

Příběh jedné prezidentské milosti

Kdybyste Katku s malým Kristiánem potkali na ulici, považovali byste ji nejspíš za vzornou mladou maminku a ani by vás nenapadlo, že je to žena, které před pár týdny Václav Klaus udělil milost.

23.7.2010 v 9:15 | Karma: 34,69 | Přečteno: 2993x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Ve třinácti váží jen třicet kilo

Často slýchám nářky nad tím, jak se dnes máme špatně a jak dřív bylo líp... Přitom většina z nás bojuje s nadváhou a někteří dokonce s obezitou. To ale není problém mého "adoptivního syna".

30.6.2010 v 8:15 | Karma: 31,26 | Přečteno: 1601x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Chtěl mít u svého umírání maminku. Lékaři to ale nedovolili...

„...Neodcházejte pryč. Zůstaňte tady. Potřebuji teď hlavně vědět, že tu je někdo, kdo mě bude držet za ruku, až to budu potřebovat. Mám strach... Ještě nikdy v životě jsem neumíral...“

25.6.2010 v 11:21 | Karma: 39,88 | Přečteno: 3399x | Diskuse| Ostrava

Vlastík Fürst

Prostě maminka…

Když se mluví o vojně, většinou je to mužská záležitost. A přitom zapomínáme, že spoustě z nás, kteří jsme vojnou prošli, pomáhala ty měsíce “pakárny“ a vymývání mozků přežít maminka.

24.6.2010 v 8:20 | Karma: 31,85 | Přečteno: 1616x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Dobrovolní hasiči a velká voda

Jsou to zvláštní lidé. Když my v bouřce zabezpečujeme své domy před velkou vodou, oni vyrážejí do nepohody a často i do noční tmy, aby pomáhali chránit majetek, který patří někomu jinému.

14.6.2010 v 10:16 | Karma: 26,89 | Přečteno: 1222x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Hora a Démon alkohol

Když mu na podzim zemřela manželka, věřil, že vše zvládne sám. Odmítal pomoc příbuzných i kamarádů. Teprve po Novém roce si začal uvědomovat, jak to s ním jde z kopce. Bez flašky už nedal ani ránu.

27.5.2010 v 8:15 | Karma: 29,58 | Přečteno: 1400x | Diskuse| Ostrava

Vlastík Fürst

Přemluv bábu, ať jde volit

“Koho budeš volit“, zeptal jsem se mámy, když jsem jí před pár dny telefonoval. “Volit nebudu, kdybych ale šla volit, tak komunisty.“

25.5.2010 v 10:15 | Karma: 30,42 | Přečteno: 1793x | Diskuse| Společnost