Vlastík Fürst VIP

Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.

Vlastík Fürst

Bůh automechanikem

Vracel jsem se v pátek v noci z Vyškova domů do Jeseníku. Končil listopad a venku jako na Sibiři. Hustě sněžilo, foukal severák a cestáři nikde. Škodovka ukrajovala kilometr za kilometrem. A pak najednou přestaly fungovat stěrače...

11.5.2010 v 10:15 | Karma: 36,15 | Přečteno: 2895x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Proč je vražda považována za zločin?

Položili jste si někdy otázku, proč zabití slepice na oběd bereme jako něco normálního, ale zabití člověka považujeme za zločin? Máte pocit, že je to hloupá otázka? Zabít člověka je přece zločin! To snad musí být jasné každému!

6.5.2010 v 10:15 | Karma: 32,38 | Přečteno: 1930x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Sojové maso a Bůh

Ten, kdo chodí nakupovat ví, že je třeba být ve střehu. Ne, nemyslím teď na cikánské kapsáře, kteří jsou v tomto řemesle mistry. Mám na mysli jiné nebezpečí. Žijeme ve světě, který nabízí vedle originálů i spoustu jejich náhražek. A tak, když si nedáme pozor, koupíme sýr vyrobený bez kapky mléka, salám, v němž není žádné maso a nebo maso, které má s masem společný jen název.

28.4.2010 v 10:15 | Karma: 34,12 | Přečteno: 2407x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Až dotiká nebeský orloj

Čas od času nám příroda dá malou lekci, kterou chce léčit naši pýchu. K tomu, abychom poznali, jak jsme malí, stačí jedna sopka, která upustí do vzduchu “trochu“ popela. Najednou poznáváme zranitelnost moderních vynálezů i našeho stylu života.

21.4.2010 v 10:50 | Karma: 31,28 | Přečteno: 1720x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Dítě dokáže vidět Boha i oku mrtvého potkana

Už jste se někdy dívali z blízka do očí potkana? Ne? To jste o hodně přišli. V oku tohoto hlodavce je možné vidět černou perlu nebo třeba krásnou hvězdu. Já v něm před téměř padesáti lety objevil stopu Stvořitele..

15.4.2010 v 9:15 | Karma: 30,71 | Přečteno: 1568x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Věřil bych, ale bojím se...

Během vojenské služby mi můj nadřízenýný řekl: “Já vím, že je Bůh. Přesvědčil jsem se o tom za války na východní frontě. Jenže, kdybych to řekl nahlas, tak mne vyhodí z práce. A já nic jiného, než harašit zbraněmi, neumím!“

8.4.2010 v 9:15 | Karma: 33,02 | Přečteno: 1919x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Bůh snad musí být pedofil

“Stal bych se křesťanem, kdybych nepoznal křesťany,“ prohlásil prý Mahátma Gándhí, když dočetl Nový Zákon. Několika slovy tak popsal jeden z největších problémů křesťanství.

1.4.2010 v 9:15 | Karma: 33,27 | Přečteno: 2584x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Proč Bůh nezruší církev?

Cestou do Prahy jsme se v kupé rychlíku bavili o tom, co děláme v zaměstnání. Když jsem řekl, že jsem pastor, spolucestující prohlásil: “Kdybych já byl Bůh, tak to první, co bych udělal, by bylo zrušení církve. Jak se Ježíš může dívat na to, co lidé udělali s jeho učením?“

25.3.2010 v 9:15 | Karma: 34,16 | Přečteno: 3085x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Chodí Bůh do kostela?

“V Boha věřím, ale k tomu nemusím chodit do kostela. Myslím, že se s ním mohu potkat i v přírodě a dokonce i u nás doma...“ Tato slova jsem nedávno slyšel od mladé dívky v diskuzi o víře v Boha.

18.3.2010 v 9:15 | Karma: 33,68 | Přečteno: 1941x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Dobrý Bůh ve zlém světě? To nemůžeš myslet vážně!

“Kdyby byl Bůh, nemohlo by být ve světě tolik zla!“ Tento argument občas slýchám při rozhovorech s lidmi, kteří se diví, že věřím v Boha.

10.3.2010 v 9:15 | Karma: 29,83 | Přečteno: 1877x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Rozum a Bůh? To nejde dohromady!

“Křesťanství je pro staré a hloupé. A to ty nejsi, tak proč si kazíš život?“ domlouvala mi v osmé třídě zástupkyně ředitele ve své kanceláři. “Jak můžeš dnes ještě věřit v Boha? Používej rozum! Rozum a Bůh? To nejde dohromady! Nebuď hloupý!“

3.3.2010 v 9:15 | Karma: 32,91 | Přečteno: 1996x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Až věda dokáže, že je Bůh...

“Jak můžeš ještě dnes věřit v Boha? Dnes, v době vědeckotechnické revoluce? A při tvé inteligenci?“ Podobnou otázku jsem za těch 52 let, co jsem na světě, dostal mnohokrát.

24.2.2010 v 9:15 | Karma: 37,66 | Přečteno: 4319x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Viděl jsem Boha

Povídá se, že když Jurij Gagarin po svém prvním výletu do vesmíru vystoupil z rakety, prohlásil: “Byl jsem v nebi a Boha jsem tam neviděl!“ O pár týdnů později prý dostal dopis ze Švédska, ve kterém mu malá holčička položila otázku: “Pane Gagarine, a máte čisté srdce?“

17.2.2010 v 9:15 | Karma: 40,54 | Přečteno: 5827x | Diskuse| Společnost