Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Copak jsem blázen?

Nedávno jsem zaslechl rozhovor dvou komunálních politiků ohledně zimní údržby chodníků. Ta přešla na města. Bavili se o tom, že je levnější zaplatit pojistku, než vlastní údržbu. Je tedy jasné, jak to v našem městě vypadá.

Dneska brzo ráno jsem šel pěšky přes lávku pro pěší, která vede nad rychlostní komunikací, procházející Frýdkem. Část chodníku je udělaná ze zámkové dlažby a pěkně to na ní klouzalo. Ještě, že je tam zábradlí, kterého jsem se mohl držet. U můstku byl zásobník se solí. Jenže, znáte někoho, kdo s sebou po ránu nosí lopatu?
O chvíli později jsem se vracel. Nějaký človíček právě nabíral sůl do obou dlaní a pak solil právě tu část lávky, na které to klouzalo. Než jsem k tomu místu došel, byl už pryč. Šel dál svou cestou. Vzpomněl jsem si na ty dva politiky. Co by si o takovém člověku řekli? Vždyť město je pojištěné. Tak co řešit?

Před domem, kde bydlím, je kus chodníku, ze kterého každou zimu odhazuji sníh. Díky změně zákona už to není moje povinost. Všímám si, kolik chodníků lidé přestali udržovat. Je to přece povinnost města, tak proč se starat?
Při odhazování sněhu mi jeden kolemjdoucí říkal: "Co blbnete, nechte to městu!" Pokračoval jsem dál a on se na mne díval jako na blázna. Podle něj jsem dělal něco, co nemá smysl.

Já to ale vidím jinak. Nechtěl bych, aby před mým domem někdo upadl a zranil se. Peníze nikdy nenahradí ztracené zdraví. A když vidím, s jakými problémy jdou třeba důchodci pro důchod nebo na nákup, tak chci, aby alespoň ten kousek před naším domem byl bezpečný.

Komunální politici, a nejen u nás ve Frýdku, vidí na prvním místě peníze. A teprve potom, pokud jim zbude na výplaty, vidí nás, občany. Pokud chceme změnu, musíme pro to udělat to, co je v našich možnostech. Třeba odházet sníh na kousku chodníku před naším domem, nebo jako ten človíček dnes ráno, vzít do ruky trochu soli.

Jsou to maličkosti. Možná nás někdo bude mít za blázna. Ale i taková maličkost může někoho uchránit před zbytečným úrazem nebo dokonce smrtí. Až se na mne zase někdo bude dívat jako na blázna, tak se na něho usměji a nechám ho, ať si myslí své.

Autor: Vlastík Fürst | úterý 7.12.2010 18:16 | karma článku: 43,92 | přečteno: 9340x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Budu plnit sliby, které jsem ti dal

Dnešní žalm má v záhlaví napsáno: „Davidova píseň pro sólový zpěv za doprovodu strunného nástroje.“ Jako mnohé Davidovy písně i tato začíná naléhavým voláním, doslova „úpěním“.

17.5.2024 v 19:10 | Karma: 10,95 | Přečteno: 169x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Včera básníkem, dnes atentátníkem

Slovensko včera zažilo šok – jedenasedmdesátiletý básník Juraj Cintula vytáhl zbraň a vypálil několik kulek, z nichž tři skončily v těle slovenského premiéra. Poeta vyměnil boj slovem za skutečnou zbraň...

16.5.2024 v 14:48 | Karma: 30,80 | Přečteno: 2238x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Jourová se prý úplně zbláznila

Tvrdí to o ní Andrej Babiš. Není to sice žádná žhavá novinka, protože to zveřejnil už před měsícem, přesto nebude na škodu se u jeho vyjádření ještě jednou na chvíli zastavit.

10.5.2024 v 10:39 | Karma: 33,85 | Přečteno: 3580x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

8. květen – nejdůležitější výročí mého života

V mém životě je mnoho významných dnů, ale 8. květen je od roku 1986 tím nejdůležitějším a nejvýznamnějším výročím a svátkem mého života.

8.5.2024 v 8:47 | Karma: 24,73 | Přečteno: 511x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Na fotce nestárneme

Díváte se rádi na své fotky? Třeba na momentky ze svého dětství? Nebo na ty maturitní či dokonce svatební? Já osobně se k tomu dostanu jen velmi zřídka, přesto je mám rád.

5.5.2024 v 13:31 | Karma: 17,31 | Přečteno: 311x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Oslavili nejdéle trvající manželství v Německu, dohromady jim je 200 let

18. května 2024  15:22

Manželský pár ze západního Německa oslavil 80. výročí svatby. Stal se tak nejdéle sezdaným párem v...

Gruzie je podbřišek Ruska. Ale hru o ni už částečně prohrálo, říká expert

18. května 2024  15:04

Podcast Gruzie se potácí mezi Ruskem a Západem. Parlament v úterý přijal zákon o zahraničním vlivu, který...

Střet vlaku s člověkem zastavil provoz na trati mezi Olomoucí a Prostějovem

18. května 2024  14:31,  aktualizováno  14:59

Na trati mezi Olomoucí a Prostějovem srazil po sobotním poledni vlak člověka. Provoz na trati mezi...

Střelec na Fica jde do vazby. Premiérův stav se lepší, převoz ještě není možný

18. května 2024  11:09,  aktualizováno  14:44

Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 3340
  • Celková karma 28,37
  • Průměrná čtenost 784x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.