Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jestli umřu, táta mě zabije

Manželka mi vyprávěla  úsměvnou příhodu z dětství.  Se svými kamarády chytali v potoce ryby. Nic nechytili, ale jeden z nich si škaredě pořezal nohu.  Když ho nesli domů, ustrašeně pronesl: "Jestli umřu, táta mě zabije."

Touto příhodou bych chtěl zakončit krátkou sérií článků do rubriky "A co když žádný Bůh není?" Podobnou otázku jsem si v životě položil mnohokrát. Uvažoval jsem, zda je něco, co kvůli své víře nedělám a co mi chybí. Zjistil jsem, že nic takového není. Také jsem přemýšlel, zda kvůli své víře dělám něco, co se mi dělat nechce. Mimo odpuštění jsem nic nenašel.

Je spousta hodnot, které mi má víra v životě dává. Třeba mi pomáhá v mém boji s vrozeným sobectvím. Před pár lety jsem někde prohlásil, že mne Bůh mého sobectví už zbavil. Brzy nato jsem zažil situaci, která mi nastavila zrcadlo.

Jel jsem tehdy do Javorníku a cestou se stavil vyřídit pár záležitostí. V Javorníku jsem už měl hlad a tak jsem zašel do obchodu, kde jsem po létech uviděl pravé Hořické trubičky. V té době jsme žili z jednoho platu a tak peněz nebylo nazbyt. Přesto jsem čtyři trubičky koupil. Jednu pro manželku, dvě oběma synům a jednu pro sebe.
Svou jsem snědl hned a po ní i druhou, protože "manželka přece drží dietu, tak  ji nebudu pokoušet." Když jsem se díval na třetí trubičku, uvědomil jsem si, že mladší syn sladké moc nemusí a tak jsem ji snědl také. Načež mi hlavou bleskla myšlenka: "Vozit domů jednu trubičku, to je trapné!" Rád jsem sám se sebou souhlasil a snědl i tu poslední...

Těší mne, že mám víru, která je pro mne v mém životě pomůckou nebo  oporou. Takovou berlou, díky které mohu stát a chodit i v situacích, které by mé nohy samy neustály. Vím, že víra je nepřenositelná. Dá se o ní hovořit, ale nedá se popsat. Víru si člověk musí vyzkoušet sám.

Proč jsem dnes začal slovy toho malého kluka? Protože krásně vystihují naše lidské přemýšlení o Bohu. Tomu klukovi nedošlo, že jestli umře, tak už ho táta nezabije, protože bude mrtvý.
Došel jsem k závěru, který už přede mnou udělala spousta křesťanů. Jestli není Bůh, a já umřu s vírou že je a že mne jednou vzkřísí, tak už se to stejně nedovím. Ale jestli Bůh je, a já se ho vzdám jenom proto, že ho má hlava není schopna pojmout, pak bych měl jednou velkou smůlu.

Vyrůstal jsem v rodině pastora a tak jsem byl od svého dětství zvyklý na různé posměšky, poznámky a nebo na to, že mne někteří litovali. Často jsem slýchal: "Ty jsi chudák. Vždyť ty nemůžeš..." a pak následoval výčet všeho, co jsem podle dotyčného nesměl.

Nemohu dokázat, že Bůh existuje. Ale ani mi zatím nikdo nedokázal, že není. S vírou v Boha se mi žije dobře. Tak proč bych se jí měl vzdávat.
Jestli máš pocit, že se ti bez Boha žije líp, neboj, nebudu ti ho nutit. Jak jsem ho poznal, on by si to ani nepřál, protože o vynucenou víru nestojí.

Nedávno mne zaujala myšlenka jednoho křesťana, který napsal: "Bůh po mně chce jen to, bez čeho se mohu obejít a dokonce mi bez toho může být i lépe." Z vlastní zkušenosti mohu tato slova potvrdit.

 

Napsáno do rubriky: "A co když žádný Bůh není?"
Ještě ji definitivně neuzavírám, možná se k této otázce ještě někdy vrátím.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 17.12.2010 20:25 | karma článku: 39,25 | přečteno: 6005x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 21,23 | Přečteno: 511x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

Pánové, už jste někdy něco podobného slyšeli? Pokud ano, jak jste se cítili? Určitě to není nic, co byste vyhledávali. A co teprve, když to o vás řekne nebo napíše žena?

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 23,64 | Přečteno: 669x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 17,50 | Přečteno: 300x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 24,01 | Přečteno: 789x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,79 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 15:56

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...

Škody po požáru v Mionší jsou jen minimální, prales podle hasičů někdo zapálil

3. května 2024  11:46,  aktualizováno  15:54

Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...

Musíme to řešit rychle, říká Válek. TOP 09 má po konci Tuleji čtyři možnosti

3. května 2024  15:46

Hledá se nový ministr. Zn.: Rychle. Takový inzerát by si teď mohla dát vládní TOP 09 poté, co...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

  • Počet článků 3335
  • Celková karma 30,35
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.