Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Naděje ve tmě

Už jste někdy slyšeli, jak zní basová loutna? Je to strunný nástroj s nezvykle dlouhým krkem, který má podle odborníků "hluboký a temný zvuk".

     Tento nástroj měl doprovázet Davidovu píseň, kterou známe jako 6. žalm. Stačí se chvíli začíst do slov písně a hned je nám jasné, proč má znít basová loutna.
"Můj Bože, netrestej mne ve svém hněvu
  a nekárej mne v rozhorlení.
Smiluj se, Pane, dost už bylo trestů,
   jsem unavený, nemocný a zchromlý;
   jen ty mne můžeš uzdravit.
Děsím se toho, co by mohlo přijít,
   Pane můj, jak dlouho ještě budeš otálet?" (Žalm 6,2-4)

     Škoda, že nám Bible neříká nic o tom, ve které etapě svého života David napsal tento žalm. Určitě to muselo být těžké období. Davida známe jako udatného bojovníka. Vždyť už jako mladík porazil Goliáše – obra, před kterým se třásli nejlepší židovští bojovníci.

     Teď je ale v krizi a bojí Hospodinova hněvu. Nejspíš nedávno spáchal nějaký hrozný čin a teď ho trápí výčitky svědomí a také strach. "Pokud mi Bůh neprokáže svou milost, tak nejspíš zemřu!" říká si. Proto pokračuje dál:
"Ať je to, Bože, jako dříve,
   zachraň mne a pomoz mi, smiluj se!
Co ti budu platný, když dnes zemřu?
   Z hrobu ti píseň nezazní.
Jsem unavený naříkáním,
   mé lůžko je noc co noc promáčené slzami.
Smutek mi vrývá vrásku k vrásce,
   jak stařeček už vypadám
   k radosti všech svých nepřátel." (Žalm 6,4-8)

     Bylo vám někdy tak zle, že jste přemýšleli o smrti? Zdálo se vám někdy, že se nedožijete rána? Tak nějak se cítil David. Tenhle Žid velice rád zpíval o Boží milosti a lásce. Bohoslužba byla něčím, na co se vždy těšil. Proto také ve svém nejslavnějším 23. žalmu napsal: "Do Hospodinova domu se budu vracet do nejdelších časů."
     Davidovi muselo být opravdu hodně zle. Dokonce má pocit, že už svému Bohu nikdy nezazpívá. Představuje si, jak jeho tělo leží v hrobě a čeká na vzkříšení. Nezní žádný žalm, žádná píseň, žádný zpěv. Jen ticho a prázdno.

     Možná se také podíval do stříbrného zrcadla a zhrozil se. Skoro se nepoznal. "Jsem to vůbec já?" říkal si. Trápí se a v noci nespí. Sám sebe se ptá: "Odpustí mi můj Bůh?" To je to, co ho trápí nejvíc.
     Nevíme, co Davidovi způsobilo tento stav, ale ať už udělal cokoliv, jedno je jasné – nakonec si znovu uvědomil, kdo jediný ho může zachránit. Proto se modlí k Hospodinu a volá: "Bože... jen ty mne můžeš uzdravit!"

     Když jsem nedávno četl tento Davidův žalm, napsal jsem si k němu poznámku "Naděje ve tmě". Uvědomil jsem si, že mi tyto myšlenky nejsou neznámé. Mnohokrát jsem něco podobného zažil sám. Dostal jsem se do situace, která z mého pohledu neměla řešení. Připadal jsem si ztracený, opuštěný a sám. Měl jsem pocit, že je kolem mne tma. Pak jsem si vzpomněl na Boha a do tmy mé beznaděje najednou zasvítil paprsek Boží naděje.
     David nebyl svatý ani dokonalý, přesto měl s Bohem velice intimní vztah. Mohl mu jako svému příteli říci vše, co cítil. Naučil se Stvořiteli  předávat své nálady, bolesti i trápení. Vyprázdnil své srdce, aby ho Bůh mohl naplnit novou silou. Otevřel své temné nitro Bohu, aby do něj mohlo zasvítit světlo naděje, kterou dokáže dát jenom Bůh.
     Stejný Bůh, pokud mu to dovolím, se může stát nadějí ve tmě i mně.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 15.2.2019 20:40 | karma článku: 25,80 | přečteno: 279x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

ANO, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 16,02 | Přečteno: 264x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

Pánové, už jste někdy něco podobného slyšeli? Pokud ano, jak jste se cítili? Určitě to není nic, co byste vyhledávali. A co teprve, když to o vás řekne nebo napíše žena?

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 23,18 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 17,27 | Přečteno: 297x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 23,87 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 526x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 3335
  • Celková karma 30,18
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.